Laku kun on ilmeisesti Turun suunnalla, niin kysympä että tiedätkö nummenpakalla erään jalometallitehtaan tallissa olleen kasisatasen kohtalosta?
Musta ja valkoinen nahkasisusta.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Laku kun on ilmeisesti Turun suunnalla, niin kysympä että tiedätkö nummenpakalla erään jalometallitehtaan tallissa olleen kasisatasen kohtalosta?
Musta ja valkoinen nahkasisusta.
Osittain olen juu. Tarkoitatko Turun Hopean autoa? En tiedä sen kohtalosta, mutta oliko se myynnissä pari vuotta sitten?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Sitä tarkoitin. Olin ostamassa sitä varmaan yli kymmenen vuotta sitten. Tuli vaan mieleen, kun aika tarkkaan tiedätte Suomessa olevat yksilöt.
Minulla on Turun Hopean omistuksessa ollut (Hopea-Auto Oy) E24. Ostin v. 1998 Turun ulosoton pakkohuutokaupasta käräjäoikeuden pihalta. Tuo tilaisuus olisi tarina itsessään.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Minulla on Turun Hopean omistuksessa ollut (Hopea-Auto Oy) E24. Ostin v. 1998 Turun ulosoton pakkohuutokaupasta käräjäoikeuden pihalta. Tuo tilaisuus olisi tarina itsessään.
Kerro lisää, jos voit. Hannula on jo itsessään stoori.
Onko autosi rekisterin numerot 833?
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Kerro lisää, jos voit. Hannula on jo itsessään stoori.
Onko autosi rekisterin numerot 833?
Pistä vaikka privalla tai soitellaan Hannulasta, en kaveria itse tunne lainkaan.
Auto on rekisteristä poistettu toimestani, mutta aikanaan siinä oli kilven numerot -936. Kun palautan sen joskus liikenteeseen, tullee siihen erityiskilvet kuten omissa E31:ssänikin.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Uudessa Classic Carissa on seurattu myös 850 Csi-hintoja. Ilmeisesti pientä laskua ja Autoscoutin tarjonnan perusteella hintaluokassa 50-60k on jo OK autoja. Tuntuu, että vähän aikaa sitten oltiin menossa jo pysyvästi yli 60, jopa 70 keur. Saa nähdä miten keväällä taas mennään...
Moi,
Kiitos vinkistä, mutta oli huonokuntoinen: kumit vaativat uusintaa ja oli välystä. Eli sama kuin vaihtaisin omiin uudet kumit, mutta kolina ei loppuisi. Satasen kumit...
Tällä kaverilla asiallista kasien ostoa ja ruuvailua. Hakee Espanjasta löytökaseja (V12 manuaaleja) Saksaan kunnostettavaksi. https://youtu.be/z32I5Hylo0E
Ylimääräiset : Taka ovi pahvit , mustat nahkaiset. 91vm. Keski osan nahka kutistunut ylä saumasta. Molemmissa pahveissa , muuten hyvä kuntoiset. Kuvia on. Yv.llä kiinni.
mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Mitä mielipiteitä? Eikös tuo ole aika edukas, jos on ihan ajossa ja katsastettu? Paljonkohan tuohon lyödään veroa päälle Suomen rajojen ylityksen jälkeen?
Mitä mielipiteitä? Eikös tuo ole aika edukas, jos on ihan ajossa ja katsastettu? Paljonkohan tuohon lyödään veroa päälle Suomen rajojen ylityksen jälkeen?
Tuossa on ainakin jonkin sortin "myydään tarjousten perusteella" pelleilyä mainittu ilmoituksessa, että tuo 100k sek on varmaan lähinnä lähtöhinta.
Niin, samaa kattelin. Pakkohan siin jotain pelleilyä on olla kun ruottalainen myy En oo tuota lähössä kattoon enkä edes soitteleen, kun budjetti kyykkää edelleen semisti, mut silmät ja korvat on hyvä pitää auki. Joskus on pakko saada kasi rassattavaks
Aika on kypsä tehdä ilmoitus projektin myyntihaluista.
Olen aloittanut rakentamaan vm-91 bmw 850i:tä noin kymmenen vuotta sitten muistaakseni. Auto on aikoinaan japanista tuotu Suomeen ja se on täysin ruosteeton yltä ja alta! Auto on verotettu Suomeen. Kilometrejä sillä on 108tkm. Projekti keskeytyi aikanaan eikä ole sen jälkeen jatkunut. Kiinnostus näihin asioihin on myös hävinnyt ja tällä hetkellä ollaan tilanteessa, että parempi jos projekti löytäisi uuden tekijän, jolla motivaatio olisi tehdä auto loppuun.
Hieman projektista.
Auto ehdittiin tehdä hyvinkin pitkälle ennen keskeytymistä. Auto ylimaalattiin todella laadukkaasti alkuperäisellä mauritiusblau värillä. Maalaus suoritettiin huolella ja autoa purettiin maalausta ajatellen paljon. Esimerkiksi ovet purettiin aivan hylsyiksi, jotta saatiin maalattua kunnolla reunoja myöten. Myös luukut ym purettiin täysin tyhjiksi ennen maalausta. Lokasuojat jne maalattiin irrallaan ja korista maalattiin myös näiden alle jääviä pintoja. Peilit purettiin pieniksi palasiksi, samoin oven kahvat jne jne. Ajatus oli, että teippiä ei käytetä vaan puretaan jotta saadaan maalattua kaikki laadukkaasti. Myös konehuoneen puolelta maalattiin niin paljon kuin mahdollista ilman moottorin irroitusta.
Sisustaan metsästin Csi:n sport penkit ja Saksasta kokonaisen huippukuntoisen mustan sisustuksen. Kaikki sisustan nahkaosat, penkit, ovipaneelien keskiosat, keskikonsolin trimmit jne verhoiltiin Ticabon toimesta vaalealla bentleyn nappanahalla timanttitikkauksin. Kattoverhoilu, pilarit ja kaikki sisäkaton muoviosat ostettiin uusina mustina marmorilta. Sisusta on upean näköinen musta/vaalealla kombinaatiolla!
Autoon on ostettu valtava määrä uusia osia tehtaalta, alla listattuina selkeimmät.
- täydellinen Csi korisarja. Sisältää etupuskurin, takahelman ja kaikki mahdolliset kiinnikkeet ym
- kokonaan uusi keula
- uudet ajovaloumpiot täydellisinä
- uusi musta sisäkattoverhoilu, pilarit sekä kaikki nippelit ja kappelit mustina, mm sisävalot jne.
- uusi konepellin äänieriste
- uudet eibach jouset sekä billstein iskarit
- useampi pahvilaatikollinen uusia pisteosia, kiinnikkeitä, tiivisteitä ym. paljon
Miinuspuolena alkuperäisyyttä vaalivalle. Olin aikoinaan kovasti hurahtanut autohifiin ja kasista oli tarkoitus tehdä äänenlaadullisesti kompromissiton auto. Autoon siis tehtiin muutama muokkaus tätä asiaa ajatellen. Kick paneelien seudulta leikattiin peltiä jonkin verran pois ja puhkaistiin reikä ulos lokasuojan taakse tähän reikään hitsattiin vahvat teräslaipat ja sisäpuolelle rakennettiin lasikuidusta tulevat asennuspaikat midbasso/keskiäänille. Hattuhyllystä leikattiin iso pala keskeltä pois ja siihen rakennettiin vanerista tukeva levy neljälle 8” bassolle. Uudeksi hattuhyllyksi rakennettiin vanhaa hyödyntäen hieman muotoillumpi, joka verhoilee bassot todella hienosti. Se verhoiltiin mätsäämään tehdasuusien sisäkaton sekä pilarien kanssa. A-pilareihin rakennettiin paikat diskanteille. Nämä ovat vielä verhoilematta. On kuitenkin myös uudet alkuperäiset mustat a-pilarit, jos noita ei halua käyttää. Hattuhyllystä pois leikattu iso pala on tallessa ja sen voi siihen hitsata takaisin jos näin haluaa. Alkuperäistä hattuhyllyä ei kuitenkaan enää ole, ainoastaan tuo itse rakennettu. Kick paneelien kaiuttimien asennuspaikat ovat valmiit mutta pinta verhouspaneeli on tekemättä. Alkuperäisiä kickpaneelien verhoiluja ei oikein enää pysty kiinnittämään koska peltiä on leikattu takaa pois. Mikäli siis auton haluaisi palauttaa täysin alkuperäiseksi näiltä osin vaatisi se jonkin verran työtä. Mahdotonta se kuitenkaan ei ole. Sitten vain pitäisi etsiä muutama alkuperäinen verhoiluosa. Tehdyt muutokset ovat kuitenkin tehty suurella pieteetillä ja tyylillisesti sekä laadullisesti ne eivät häpeä yhtään autoa, pikemminkin päinvastoin. Tätä autoa rakensin aikoinaan hieromalla kaikki pienetkin asiat niin täydellisiksi kuin mahdollista. Takakonttiin aloitin rakentamaan vahvistinasennuksia mutta se jäi kesken. Se siis pitäisi tehdä jos tällä linjalla haluaa jatkaa. Jos haluaa alkuperäiseksi niin pari takakontin verhoilua pitäisi etsiä.
Auto on tällä hetkellä maalauksen jäljiltä purettuna. Sisusta on poissa autosta. Auto on sisältä vaimennettu todella kattavasti. Kaikki osat ovat valmiina mutta kasaus puuttuu. Lisäksi autohifi suunnitelmiani ajatellen jokunen asia olisi tekemättä. Ihanteellinen tilanne olisi kannaltani, jos autosta kiinnostuisi joku, joka tekisi sen loppuun aloittamallani linjalla. Mutta jos autohifi ei kiinnosta niin alkuperäiseksikin pääsee vielä, se vain vaatii muutaman osahankinnan ja työtä. Mikäli oikein muistan niin tarvittaisiin kick paneelien verhoilut, hattuhylly sekä pari takakontin verhouspaneelia. Näitä löytyy kyllä maailmalta ja saattaa vielä uutenakin saada.
Teknillisesti autossa ei ollut ennen projektin aloitusta mitään vikaa. Ylemmän öljypohjan tiiviste pitäisi vaihtaa, se on näiden m70:ien tyyppivika vanhemmiten. Auto ei ole käynyt ainakaan kahdeksaan vuoteen. Se on kaiken ajan ollut säilössä noin 16 asteisessa kuivassa hallissa joten säilytys on ollut hyvä ja auto ei ole mennyt miksikään.
Tässä on todella upea projekti, jossa on valtava määrä uutta, ainutlaatuista ja sellaista jota ei enää oikeastaan edes taida saada mistään. Tämä on siis melko harvinaislaatuinen mahdollisuus jollekin joka kasin haluaa ja on valmis pieneen projektiin sen kanssa. Tässä on kaikki kallis tehtynä, ja hienosti. Auton maalaus, verhoilut ja uudet osat itsessään ovat reilusti yli 10k€ arvoisia.
Hintapyyntö olisi alustavasti 15000€ ja vaikka se saattaa tuntua kovalta pitää muistaa, että tässä on paljon uutta ja sellaista, mitä ei varmaankaan enää uutena edes saa. Olen kuitenkin avoin tarjouksille.
Sen enempää projektin Keskeytymistä ihmettelemättä.
Miksi et laittaisi koko settiä konttiin ja hyödynnä esim nenifab nimistä yritystä joka voisi hyvinkin olla kiinnostunut tämä kaltaisesta projektista.
Noudat kun auto kasattu.
Otat auton ajoon ja jatkat kun oot päässy vähän nauttimaan niin jatkat hifien kanssa myöhemmin tai haalit itse vakio osat tilalle.
Se käytetyn rahan varmaan saa takaisin. Vaikka myöhemmin myisi
Olisi tilat tai lähempänä ni itseäkin kiinnostaisi vastaavan kaltainen projekti. Vielä kun tietää millä tasolla ite oot tuota tehnyt
Comment