Elikkäs kyseessä vuoden -91 850. Jarruissa jotain outoa häikkää, jarrut toimivat jotenkuten kuskin puolella edessä ja hantin puolella takana. Kun taas hantin etu jarrut ei toimi ollenkaan eikä kuskin takajarru, ei pysty edes ilmaamaan. Autoon on vaihdettu nyt toinen jarrutehostin. Toinen vika on, kun laittaa vedon päälle alkaa asc valo vilkkua eikä anna nostaa kierroksia. Tein mittariston ”vikkutus” testin eikä mitään vikaa päällä
Olisko kenelläkään antaa hyviä ohjeita tai ideoita?
E31 paljon jarru ongelmia.
Collapse
X
-
Jos ei tietoa koska jarrut on käyty läpi, niin kaikki kumiletkut vaihtoon, nestesäiliön putsaus ja jarrujärjestelmän huuhtelu. Onko uusittu jarrupääsylinteri vai jarrutehostin, näissä on hydraulinen tehostin tulipellissä kiinni johon kiinnitetään jarrupääsylinteri, tomiiko jarrutehostin, onko jarrupommi kunnossa. Omassa purin kaiken ja huolsin myös asc+t yksikön, (tiivisteiden ja hydrauliputkien/letkujen vaihto). Sen hydraulijärjestelmän ilmausruuvi on siinä iskaritolpan vieressä. Siellä abs järjestelmässä voi myös olla tukos. Se pentosiinijärjestelmä kannattaa myös huuhtoa samalla, oikea neste on CHF 11.s. Aika savotta on jarrujen läpikäynti. Jarrupaineakun testaus, auton moottorin samuttamisen jälkeen, kuinka monta jarrupolkimen painallusta ennen kuin pojin muuttuu kovaksi. Pitäisi olla noin 15-20Originally posted by Heiduli View PostElikkäs kyseessä vuoden -91 850. Jarruissa jotain outoa häikkää, jarrut toimivat jotenkuten kuskin puolella edessä ja hantin puolella takana. Kun taas hantin etu jarrut ei toimi ollenkaan eikä kuskin takajarru, ei pysty edes ilmaamaan. Autoon on vaihdettu nyt toinen jarrutehostin. Toinen vika on, kun laittaa vedon päälle alkaa asc valo vilkkua eikä anna nostaa kierroksia. Tein mittariston ”vikkutus” testin eikä mitään vikaa päällä
Olisko kenelläkään antaa hyviä ohjeita tai ideoita?Last edited by sl350; 28-05-2023, 14:05.
👍 1Comment
-
Jarrupääsylinterit ruostuu tällä tavalla rikki jos ei ole jarrunesteitä hetkeen vaihdeltu. Voi olla vielä pelastettavissa purkamalla, putsaamalla ja tiivisteitä vaihtamalla.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Käytin 850i:n katsastuksessa, jossa todettiin kaikkien jarrujen laahaavan hiukan.
No eihän tuo maailman ihme ole 16v seisonnan jälkeen. Mutta se, että kaikki laahaavat hiukan kuulostaa hiukan oudolta. Renkaita saa pyöritettyä käsin kun pyörät on ilmassa, ja jokainen tuntui jokseenkin yhtä raskaalta.
Onko näiden jarruissa mitään rakenteellista juttua, joka saisi kaikki nurkat laahaamaan, vai mennäänkö vain joka nurkan herkistelyllä ja nesteiden vaihdolla?
Jarrutesti sinänsä meni liput liehuen läpi; jarrut olivat tehokkaat ja tasaiset, myös käsijarru.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Jos pääsylinterin mäntä ei palaudu taakse asti, seuraus voi olla juuri tuollainen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ok, jotain tällaista uumoilinkin. Onkohan tuo purettavissa/kunnostettavissa?Originally posted by Urpo_rotta View PostJos pääsylinterin mäntä ei palaudu taakse asti, seuraus voi olla juuri tuollainen.
Realoemin mukaan jarrujärjestelmässä onkin joku paineakku ja -säädin ja oma öljykierto, eikä alipainetehostinta lainkaan. Miten nämä jarrut nyt oikeastaan toimii? Onko näihin nesteet vaihdettavissa tavalliseen tapaan? Entä tuo öljy, pitäisikö sekin vaihtaa?Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Tällainen video aiheesta löytyi: https://m.youtube.com/watch?v=IRjLaNL0zA8Originally posted by bmw323it View Post
Ok, jotain tällaista uumoilinkin. Onkohan tuo purettavissa/?
Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
E32 750i jarrupääsylinteri sopii. Aeromotorsilla tarvike n.40€ ja ate alle 200€.Originally posted by bmw323it View PostKäytin 850i:n katsastuksessa, jossa todettiin kaikkien jarrujen laahaavan hiukan.
No eihän tuo maailman ihme ole 16v seisonnan jälkeen. Mutta se, että kaikki laahaavat hiukan kuulostaa hiukan oudolta. Renkaita saa pyöritettyä käsin kun pyörät on ilmassa, ja jokainen tuntui jokseenkin yhtä raskaalta.
Onko näiden jarruissa mitään rakenteellista juttua, joka saisi kaikki nurkat laahaamaan, vai mennäänkö vain joka nurkan herkistelyllä ja nesteiden vaihdolla?
Jarrutesti sinänsä meni liput liehuen läpi; jarrut olivat tehokkaat ja tasaiset, myös käsijarru.
👍 1Comment
-
Jälkipolville tiedoksi, että jarrujen laahaaminen tuli kuntoon kunnostamalla pääsylinterin. Sen sisällä oleva holkki (muovia? Komposiiittia?) oli hiukan turvonnut ja kanitti pääakselin liikettä.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
👍 1Comment
-
On hienoa kun ratkaisu ongelmaan löytyy ja se tieto jaetaanOriginally posted by bmw323it View PostJälkipolville tiedoksi, että jarrujen laahaaminen tuli kuntoon kunnostamalla pääsylinterin. Sen sisällä oleva holkki (muovia? Komposiiittia?) oli hiukan turvonnut ja kanitti pääakselin liikettä.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
Comment