Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 paljon jarru ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heiduli
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 8
    • Turku

    E31 paljon jarru ongelmia.

    Elikkäs kyseessä vuoden -91 850. Jarruissa jotain outoa häikkää, jarrut toimivat jotenkuten kuskin puolella edessä ja hantin puolella takana. Kun taas hantin etu jarrut ei toimi ollenkaan eikä kuskin takajarru, ei pysty edes ilmaamaan. Autoon on vaihdettu nyt toinen jarrutehostin. Toinen vika on, kun laittaa vedon päälle alkaa asc valo vilkkua eikä anna nostaa kierroksia. Tein mittariston ”vikkutus” testin eikä mitään vikaa päällä Olisko kenelläkään antaa hyviä ohjeita tai ideoita?
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2028
    • Vantaa

    #2
    Jarruputki lytyssä/tukossa.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Heiduli
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 8
      • Turku

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Jarruputki lytyssä/tukossa.
      Joo tää oli miellessä, odottaa vaan nosturille pääsyä

      Comment

      • sl350
        Newbiemmer
        • Jun 2017
        • 29
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Heiduli View Post
        Elikkäs kyseessä vuoden -91 850. Jarruissa jotain outoa häikkää, jarrut toimivat jotenkuten kuskin puolella edessä ja hantin puolella takana. Kun taas hantin etu jarrut ei toimi ollenkaan eikä kuskin takajarru, ei pysty edes ilmaamaan. Autoon on vaihdettu nyt toinen jarrutehostin. Toinen vika on, kun laittaa vedon päälle alkaa asc valo vilkkua eikä anna nostaa kierroksia. Tein mittariston ”vikkutus” testin eikä mitään vikaa päällä Olisko kenelläkään antaa hyviä ohjeita tai ideoita?
        Jos ei tietoa koska jarrut on käyty läpi, niin kaikki kumiletkut vaihtoon, nestesäiliön putsaus ja jarrujärjestelmän huuhtelu. Onko uusittu jarrupääsylinteri vai jarrutehostin, näissä on hydraulinen tehostin tulipellissä kiinni johon kiinnitetään jarrupääsylinteri, tomiiko jarrutehostin, onko jarrupommi kunnossa. Omassa purin kaiken ja huolsin myös asc+t yksikön, (tiivisteiden ja hydrauliputkien/letkujen vaihto). Sen hydraulijärjestelmän ilmausruuvi on siinä iskaritolpan vieressä. Siellä abs järjestelmässä voi myös olla tukos. Se pentosiinijärjestelmä kannattaa myös huuhtoa samalla, oikea neste on CHF 11.s. Aika savotta on jarrujen läpikäynti. Jarrupaineakun testaus, auton moottorin samuttamisen jälkeen, kuinka monta jarrupolkimen painallusta ennen kuin pojin muuttuu kovaksi. Pitäisi olla noin 15-20
        Last edited by sl350; 28-05-2023, 14:05.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3195
          • Saarijärvi

          #5
          Jarrupääsylinterit ruostuu tällä tavalla rikki jos ei ole jarrunesteitä hetkeen vaihdeltu. Voi olla vielä pelastettavissa purkamalla, putsaamalla ja tiivisteitä vaihtamalla.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎