Elikkäs kyseessä vuoden -91 850. Jarruissa jotain outoa häikkää, jarrut toimivat jotenkuten kuskin puolella edessä ja hantin puolella takana. Kun taas hantin etu jarrut ei toimi ollenkaan eikä kuskin takajarru, ei pysty edes ilmaamaan. Autoon on vaihdettu nyt toinen jarrutehostin. Toinen vika on, kun laittaa vedon päälle alkaa asc valo vilkkua eikä anna nostaa kierroksia. Tein mittariston ”vikkutus” testin eikä mitään vikaa päällä Olisko kenelläkään antaa hyviä ohjeita tai ideoita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E31 paljon jarru ongelmia.
Collapse
X
-
Originally posted by Heiduli View PostElikkäs kyseessä vuoden -91 850. Jarruissa jotain outoa häikkää, jarrut toimivat jotenkuten kuskin puolella edessä ja hantin puolella takana. Kun taas hantin etu jarrut ei toimi ollenkaan eikä kuskin takajarru, ei pysty edes ilmaamaan. Autoon on vaihdettu nyt toinen jarrutehostin. Toinen vika on, kun laittaa vedon päälle alkaa asc valo vilkkua eikä anna nostaa kierroksia. Tein mittariston ”vikkutus” testin eikä mitään vikaa päällä Olisko kenelläkään antaa hyviä ohjeita tai ideoita?Last edited by sl350; 28-05-2023, 15:05.
-
👍 1
Comment
-
-
Jarrupääsylinterit ruostuu tällä tavalla rikki jos ei ole jarrunesteitä hetkeen vaihdeltu. Voi olla vielä pelastettavissa purkamalla, putsaamalla ja tiivisteitä vaihtamalla.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Käytin 850i:n katsastuksessa, jossa todettiin kaikkien jarrujen laahaavan hiukan.
No eihän tuo maailman ihme ole 16v seisonnan jälkeen. Mutta se, että kaikki laahaavat hiukan kuulostaa hiukan oudolta. Renkaita saa pyöritettyä käsin kun pyörät on ilmassa, ja jokainen tuntui jokseenkin yhtä raskaalta.
Onko näiden jarruissa mitään rakenteellista juttua, joka saisi kaikki nurkat laahaamaan, vai mennäänkö vain joka nurkan herkistelyllä ja nesteiden vaihdolla?
Jarrutesti sinänsä meni liput liehuen läpi; jarrut olivat tehokkaat ja tasaiset, myös käsijarru.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJos pääsylinterin mäntä ei palaudu taakse asti, seuraus voi olla juuri tuollainen.
Realoemin mukaan jarrujärjestelmässä onkin joku paineakku ja -säädin ja oma öljykierto, eikä alipainetehostinta lainkaan. Miten nämä jarrut nyt oikeastaan toimii? Onko näihin nesteet vaihdettavissa tavalliseen tapaan? Entä tuo öljy, pitäisikö sekin vaihtaa?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View Post
Ok, jotain tällaista uumoilinkin. Onkohan tuo purettavissa/?
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostKäytin 850i:n katsastuksessa, jossa todettiin kaikkien jarrujen laahaavan hiukan.
No eihän tuo maailman ihme ole 16v seisonnan jälkeen. Mutta se, että kaikki laahaavat hiukan kuulostaa hiukan oudolta. Renkaita saa pyöritettyä käsin kun pyörät on ilmassa, ja jokainen tuntui jokseenkin yhtä raskaalta.
Onko näiden jarruissa mitään rakenteellista juttua, joka saisi kaikki nurkat laahaamaan, vai mennäänkö vain joka nurkan herkistelyllä ja nesteiden vaihdolla?
Jarrutesti sinänsä meni liput liehuen läpi; jarrut olivat tehokkaat ja tasaiset, myös käsijarru.
-
👍 1
Comment
-
-
Jälkipolville tiedoksi, että jarrujen laahaaminen tuli kuntoon kunnostamalla pääsylinterin. Sen sisällä oleva holkki (muovia? Komposiiittia?) oli hiukan turvonnut ja kanitti pääakselin liikettä.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostJälkipolville tiedoksi, että jarrujen laahaaminen tuli kuntoon kunnostamalla pääsylinterin. Sen sisällä oleva holkki (muovia? Komposiiittia?) oli hiukan turvonnut ja kanitti pääakselin liikettä.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
Comment