Announcement

Collapse
No announcement yet.

850 omistajia onko heitä?=)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majorman
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 15

    #16
    Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
    Itte oon tehny jonkin verran huoltoa tuohon bemariini ja ei nuo osien hinnat oo ainakaan minua kauhistuttaneet. Tulppien vaihto n. 60e, ilman&öljynsuotimet maksaa saman, kuin mihin tahansa autoon. Ainoa asia, mikä nostaa huoltokuluja on, että lähes kaikkea menee tuplasti enemmän, kuin normi autoon. Öljyjä menee 2x 4l pönttöä öljynvaihdossa ja virranjakajan kansia ja pyörijöitä on tuplamäärä.

    Nuo huoltohinnat riippuu sitten paljon siitä, että käytätkö orkkis vai tarvike osia. Esimerkkinä virranjakajan kannet & pyörijät boschilta ~380e ja biltemasta ~170e. Itse olen käyttänyt merkkiosia, koska en aina luota noihin halpis osiin. Jos noita huoltokuluja vertaa uusiin nykyautoihin, niin voisin väittää, ettei ne ainakaan paljoa kalliimat ole.

    Toinen juttu on sitten, jos joutuu korjaamaan jotakin isoja vikoja. Autoon löytyy yllättävän kalliita osia, jotka voivat helposti rikkoontua normaali käytössä. Ei ole mitenkään tavatonta, että autoon tulee vika, jonka korjaaminen maksaa yli 1000 euroa.

    Työskenneltävänä tuo konehuone ei todellakaan ole mikään paratiisi, joten korjaukseen käytettyjen tuntien määrä voi olla suuri jopa ammattikorjaamoissakin. Hyvänä esimerkkinä vuotavan ylemmän öljypohjan tiivisteen vaihto. BMW:n ohjeaika tuolle työlle on 10 tuntia ja en usko, että monikaan korjaamo suostuu sitä tuota ohjeaikaa pienemmällä laskulla tekemään. Jos korjaamon tuntitaksa on esim 100e/h, niin noinkin yksinkertaisen vian korjaamiseen tuhraantuu 1000e + osat.

    Tuo vuotavan öljypohjantiivisteen korjaus on sitten sellainen toimenpide, että se on luultavasti edessä joka ikisessä yksilössä, johon sitä ei ole tehty, koska nämä autot alkavat poikkeuksetta olla 15 vuotta vanhoja. Tiivisteillä on taipumus hapristua ja alkaa vuotamaan vanhuuttaan. Olen huomannu, että aika monet bemarit "kusee allensa" parkkipaikoilla. Oisko tämä eräänlainen merkkiominaisuus. Luultavasti johtuu just siitä, että tuo ylemmän öljypohjan tiivisteen vaihto on niin isotöinen.

    Jos tommosta kasipätkää on hankkimassa, niin kannattaa tosiaanki muistaa, että kyseessä on jo kohtuullisen vanha auto, jolloin siihen yleensä joutuu tekemään jonkinlaista korjaustakin. Jos tuo fakta ei hirvitä, niin 8 sarjan bemu on kyllä todella mukava ja huoleton auto ajella.

    Mitä kannattaa tarkasti kattoa näissä autoissa ennen kun ostaa?
    Onko jotakin lapsivikoja?
    Tuolta Börjen puolelta löytyis yksi Acschnitzer 850nen,siinä on kuitit täysin rempatusta koneesta bmw merkkiliikkeestä.

    Comment

    • Epäuskollinen autoilija
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 365
      • Espoo

      #17
      Originally posted by majorman View Post
      Mitä kannattaa tarkasti kattoa näissä autoissa ennen kun ostaa?
      Onko jotakin lapsivikoja?
      Tuolta Börjen puolelta löytyis yksi Acschnitzer 850nen,siinä on kuitit täysin rempatusta koneesta bmw merkkiliikkeestä.
      Enemmänkin heräis kysymys, että miksi siihen on yleensäkkään pitäny tehdä koneremppa. Ainakin mulle autoon tehty koneremppa ois enemmänkin miinus, kuin plussa. Jos kone on pitäny rempata, niin missä kunnossa muu tekniikka sitten on. Tietenkin, jos auto on muuten kunnossa ja tuo kone on hajonnu vain jostain huonosta tuurista johtuen, niin voi olla ihan hyvä ostos.

      Mitä tulee sitten muihin juttuihin, mitä kannattaa tsekata, niin ainakin vaihteiston toiminta, mahdolliset kolarikorjaukset, iskareiden kunto, pakoputkiston kunto, jarrujen kunto ym. jutut. Nuo iskarit ja pakoputkisto on kohtalaisen arvokkaita tuohon 800 sarjan bemariin. Jos autosta löytyy EDC, niin iskarit maksaa 900 egeä nurkka. Jos autosta löytyy pelleistä ruostetta, niin se on jonkinsorttinen hälytys signaali. Noissa 8 sarjan bemuissa ruoste ei ole ongelma ja on hyvin poikkeuksellista, että niissä olisi ruostetta.

      Syynä tuohon ruosteeseen vois olla kolarointi tai muuten huono pito. On myöskin mahdollista, että auto on ollu tulvassa. Ainakin saksassa noita tulvia riittää ja tästä syystä sieltä löytyy myös tulvassa olleita autoja. Tulva auton tunnistaa ainakin siitä, että kaikki pultit on epäillyttävän ruosteisia.

      Mitä tuo Acschinizer sitten lopulta tarkoittaakaan tuossa yksilössä? Onko siinä Acschinizer korisarja, vanteet tai jopa Acschinizerin virittämä kone. Monesti olen huomannu, että myynti ilmoitukseen laitetaan tuo Acschinizer vaikka ainoa vaihdettu osa on etupuskuri tai vanteet.

      Varsinaisia penikkatauteja näissä 8 bemuissa ei mielestäni ole kovin paljoa. Yksi penikkatauti on ajotietokoneen näytön kuolleet pikselit. Tämä vaiva on melko yleinen kaikissa bemareissa, joista ajotietokone löytyy. Kuten aiemmin mainitsin, niin moottorin öljyvuoto on melko yleinen. Samoin imusarjan tiivisteiden ilmavuodot. Nämä tiivistevaivat ovat sitten enemmänkin iän mukanaan tuomia vaivoja, kuin penikkatauteja.
      Last edited by Epäuskollinen autoilija; 05-10-2006, 18:15.
      Maserati 4200 Coupe GT
      Ford focus 1.6i
      ex:
      BMW 320d E90 -05
      Porsche boxster 986 2.5 -98
      VW Golf 1.6 -90
      BMW 850i -91
      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
      BMW 316i E36 -91
      Nissan Sunny 1.3 -87
      Ford Scorpio 2.0i

      Comment

      • rami
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 707
        • Raahe

        #18
        Tää on kyllä auto joka ihmetyttää porukkaa, ja joka päivä se jaksaa itseänikin ihmetyttää...että kuin voi auto olla näin HYVÄ.ei mee jakeluun----=)
        bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

        Comment

        • Jussi78
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 916
          • Ruukki

          #19
          Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
          Enemmänkin heräis kysymys, että miksi siihen on yleensäkkään pitäny tehdä koneremppa. Ainakin mulle autoon tehty koneremppa ois enemmänkin miinus, kuin plussa. Jos kone on pitäny rempata, niin missä kunnossa muu tekniikka sitten on. Tietenkin, jos auto on muuten kunnossa ja tuo kone on hajonnu vain jostain huonosta tuurista johtuen, niin voi olla ihan hyvä ostos.

          Mitä tulee sitten muihin juttuihin, mitä kannattaa tsekata, niin ainakin vaihteiston toiminta, mahdolliset kolarikorjaukset, iskareiden kunto, pakoputkiston kunto, jarrujen kunto ym. jutut. Nuo iskarit ja pakoputkisto on kohtalaisen arvokkaita tuohon 800 sarjan bemariin. Jos autosta löytyy EDC, niin iskarit maksaa 900 egeä nurkka. Jos autosta löytyy pelleistä ruostetta, niin se on jonkinsorttinen hälytys signaali. Noissa 8 sarjan bemuissa ruoste ei ole ongelma ja on hyvin poikkeuksellista, että niissä olisi ruostetta.

          Syynä tuohon ruosteeseen vois olla kolarointi tai muuten huono pito. On myöskin mahdollista, että auto on ollu tulvassa. Ainakin saksassa noita tulvia riittää ja tästä syystä sieltä löytyy myös tulvassa olleita autoja. Tulva auton tunnistaa ainakin siitä, että kaikki pultit on epäillyttävän ruosteisia.

          Mitä tuo Acschinizer sitten lopulta tarkoittaakaan tuossa yksilössä? Onko siinä Acschinizer korisarja, vanteet tai jopa Acschinizerin virittämä kone. Monesti olen huomannu, että myynti ilmoitukseen laitetaan tuo Acschinizer vaikka ainoa vaihdettu osa on etupuskuri tai vanteet.

          Varsinaisia penikkatauteja näissä 8 bemuissa ei mielestäni ole kovin paljoa. Yksi penikkatauti on ajotietokoneen näytön kuolleet pikselit. Tämä vaiva on melko yleinen kaikissa bemareissa, joista ajotietokone löytyy. Kuten aiemmin mainitsin, niin moottorin öljyvuoto on melko yleinen. Samoin imusarjan tiivisteiden ilmavuodot. Nämä tiivistevaivat ovat sitten enemmänkin iän mukanaan tuomia vaivoja, kuin penikkatauteja.



          Ens lauantaina isäntä tuo 850cia,n ruotsista.
          Eipä oikeen malta odottaan
          Siinä on muuten vaihdettu iskarit kesällä hinta 36000kr
          Käyttis 530d


          Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

          Comment

          • Epäuskollinen autoilija
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 365
            • Espoo

            #20
            Originally posted by käsmä View Post
            Ens lauantaina isäntä tuo 850cia,n ruotsista.
            Eipä oikeen malta odottaan
            Siinä on muuten vaihdettu iskarit kesällä hinta 36000kr
            Onneksi olkoon. Siis oliko noiden iskareiden hinta 36000kr vai koko auton? Jos tuon auton tuohon hintaan sait, niin halvalla lähti.
            Maserati 4200 Coupe GT
            Ford focus 1.6i
            ex:
            BMW 320d E90 -05
            Porsche boxster 986 2.5 -98
            VW Golf 1.6 -90
            BMW 850i -91
            Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
            BMW 316i E36 -91
            Nissan Sunny 1.3 -87
            Ford Scorpio 2.0i

            Comment

            • jeps
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1986
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
              Onneksi olkoon. Siis oliko noiden iskareiden hinta 36000kr vai koko auton? Jos tuon auton tuohon hintaan sait, niin halvalla lähti.
              Varmaan pelkkä iskareitten hinta
              Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

              Comment

              • Jussi78
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 916
                • Ruukki

                #22
                Originally posted by jeps View Post
                Varmaan pelkkä iskareitten hinta
                Joo iskarit makso 36000kr! Auto vähän kalliimpi
                Käyttis 530d


                Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

                Comment

                • algernon
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 288
                  • Turku, Suami

                  #23
                  Originally posted by Erich View Post
                  Jos ihmeitä ei tapahdu, niin olen viikon päästä menossa hakemaan osia eräältä saksalaiselta sälliltä, jolla on käsittääkseni useampi 800-sarjalainen purussa. Eli jos jollain on kasipätkässä hankalampia osapuutteita niin laittakaa privaa. Mitään moottoreita en tosiaan ala roudaamaan, ymmärrätte varmaan. Mutta jotain pientä voisi kulkeutua samalla vaivalla.
                  Tuliko tästä mitään?

                  Hain omani tällä viikolla...
                  Vuosimallia -91
                  M
                  850i -91 (EG11)
                  Z3 2.8 -98 (CH31)

                  325 -08 (VE31)

                  Comment

                  • Inferno
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 36
                    • Stadi

                    #24
                    Tuli hankittua 850i -91 vaikkakin alkuun katselin 850Ci 5.4L koneista mallia. Tuo 850i on vain niin hienosti pidetty ja kaikki mahdollinen laitettu kuntoon. Autoon on tehty äsken Tectyl käsittely jolla varmistetaan että auto ei happane eteläsuomen meri-ilmastossa.

                    Autolla on leppoisaa kruisailla ja kulkee vaivattomasti. Autoa tullaan pitämään pitkään ja sitä pidetään kuin kukkaa kämmenellä eikä mistään tingitä euron senttiäkään...

                    Jossain vaiheessa pitää kolhot vakiopeilit korvata CSI mallin peileillä ja laittaa CSI mallin etupuskuri ja takapuskuri sekä miettiä pakoputkiston uusintaa, pitäähän sen V12 kuulua jonnekin, vakioputkistolla kun ajaa niin olo on kuin huopatossutehtaalla.

                    Comment

                    • 928 GTS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1559
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Inferno View Post
                      Tuli hankittua 850i -91 vaikkakin alkuun katselin 850Ci 5.4L koneista mallia. Tuo 850i on vain niin hienosti pidetty ja kaikki mahdollinen laitettu kuntoon. Autoon on tehty äsken Tectyl käsittely jolla varmistetaan että auto ei happane eteläsuomen meri-ilmastossa.
                      Nettiautossa 16ke pyynnillä ollut manuaali? Jos sama yksilö niin ehdit mokoma ensin. Kaveri oli tuollaisesta jo ehtinyt soitella. Jos sopiva CSi olisi sattunut 2003 kohdalle niin sellainen olisi tallissa GTS:än tilalla. Tätä sivua tuli silloin tutkittua:
                      -92 928 GTS
                      -98 550 Maranello

                      Comment

                      • Jussi78
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 916
                        • Ruukki

                        #26
                        Originally posted by Inferno View Post
                        Tuli hankittua 850i -91 vaikkakin alkuun katselin 850Ci 5.4L koneista mallia. Tuo 850i on vain niin hienosti pidetty ja kaikki mahdollinen laitettu kuntoon. Autoon on tehty äsken Tectyl käsittely jolla varmistetaan että auto ei happane eteläsuomen meri-ilmastossa.

                        Autolla on leppoisaa kruisailla ja kulkee vaivattomasti. Autoa tullaan pitämään pitkään ja sitä pidetään kuin kukkaa kämmenellä eikä mistään tingitä euron senttiäkään...

                        Jossain vaiheessa pitää kolhot vakiopeilit korvata CSI mallin peileillä ja laittaa CSI mallin etupuskuri ja takapuskuri sekä miettiä pakoputkiston uusintaa, pitäähän sen V12 kuulua jonnekin, vakioputkistolla kun ajaa niin olo on kuin huopatossutehtaalla.

                        Pistähän kuvia
                        Käyttis 530d


                        Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

                        Comment

                        • Inferno
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 36
                          • Stadi

                          #27
                          Originally posted by 928 GTS View Post
                          Nettiautossa 16ke pyynnillä ollut manuaali? Jos sama yksilö niin ehdit mokoma ensin. Kaveri oli tuollaisesta jo ehtinyt soitella. Jos sopiva CSi olisi sattunut 2003 kohdalle niin sellainen olisi tallissa GTS:än tilalla. Tätä sivua tuli silloin tutkittua:
                          http://www.bmw850.de/english.html

                          Ei ole sama yksilö. Tämä yksilö oli n.20k€ ja automaattivaihteistolla oleva yksilö. Halusin hyvällä pidolla olleen auton jossa auton historia on selvillä ja huollot tehty säännöllisesti ja tinkimättä.
                          Last edited by Inferno; 06-11-2007, 12:13.

                          Comment

                          • Inferno
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 36
                            • Stadi

                            #28
                            Originally posted by Jussi78 View Post
                            Pistähän kuvia
                            Täytyy laittaa muutama otos esille jahka laskuudeltani kerkiän ne uploadaamaan jollekin saitille

                            Comment

                            • 928 GTS
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1559
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Inferno View Post
                              Ei ole sama yksilö. Tämä yksilö oli n.20k€ ja automaattivaihteistolla oleva yksilö. Halusin hyvällä pidolla olleen auton jossa auton historia on selvillä ja huollot tehty säännöllisesti ja tinkimättä.
                              OK, onhan noita nykyisin maassa jo sen verran monta ettei aina osu ja uppoa. Tämäkin tapaus päätyi kuulemma meri-ilmastoon niin siitä vaan päättelin, että voisi olla sama yksilö.
                              -92 928 GTS
                              -98 550 Maranello

                              Comment

                              • rami
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2002
                                • 707
                                • Raahe

                                #30
                                Onkos omistajat huomanneet kyseisten autojen, bmw 850:sten hintatason nousseen. Hyvä niin.=) onneksi tuli ostettua auto oikeaan aikaan. Verotuksen myötä ilmeisestikin hinnat pompsahti ylös---
                                bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎