Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 850iA "matelee" eteenpäin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 463
    • Suomi-Finland

    #31
    Originally posted by Aukes! View Post
    Voi helvetti...Kuka tässä nyt sanoi että se on liian kallista, kysehän oli vaan siitä että kaverilla levis auto? Se nyt vaan on helvetin fakta ettei Bemarien laatikot mistään kestävimmästä päästä ole, mielestäni asian ei näin pitäisi "paremmanluokan" autoissa oleman. Porschetkin on yleisesti luotettavuustilastojen kärkinimiä, niille ei ole kukaan kertonut että vain KÖYHIEN autot toimii luotettavasti.
    Missäs se tälläinen fakta lukee?

    Comment

    • full
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1214
      • Tampere

      #32
      kuulostaisi vikamoodilta mutta tällöin kyllä pitäisi tosiaan vikavalon palaa.. joten uskoisin että tuo a-pakka on levinnyt. suosittelen vielä käymään varmistamassa että laatikon kyljessä oleva liitin on kunnolla kiinni.. omassa oli nimittäin aikanaan moinen vika kun rupes herjaan vikaa..
      BMW M535iA -86
      Volvo V90 -18

      Comment

      • henza
        Newbiemmer
        • Jun 2008
        • 9
        • Turku

        #33
        Originally posted by full View Post
        kuulostaisi vikamoodilta mutta tällöin kyllä pitäisi tosiaan vikavalon palaa.. joten uskoisin että tuo a-pakka on levinnyt. suosittelen vielä käymään varmistamassa että laatikon kyljessä oleva liitin on kunnolla kiinni.. omassa oli nimittäin aikanaan moinen vika kun rupes herjaan vikaa..
        No nyt kun satuit mainitsemaan asiasta.....
        Ihmettelin kun vaihdoin öljyjä, että mikähän (muistaakseni 2-napainen) piuha siellä oli irtonaisena. En löytänyt sille mitään paikkaa, joten ajattelin että se on joku korjaamon käyttämä datapiuha.
        Mahtaisikohan tuo olla se liitin? Jos on, mihin se liitetään?

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #34
          Originally posted by full View Post
          kuulostaisi vikamoodilta mutta tällöin kyllä pitäisi tosiaan vikavalon palaa.. joten uskoisin että tuo a-pakka on levinnyt. suosittelen vielä käymään varmistamassa että laatikon kyljessä oleva liitin on kunnolla kiinni.. omassa oli nimittäin aikanaan moinen vika kun rupes herjaan vikaa..
          kyllä se vikamoodissakin eli kolmosella ihan hyvin kulkee, jos laatikko muuten on kunnossa.

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5520
            • Vaasa

            #35
            Originally posted by henza View Post
            No nyt kun satuit mainitsemaan asiasta.....
            Ihmettelin kun vaihdoin öljyjä, että mikähän (muistaakseni 2-napainen) piuha siellä oli irtonaisena. En löytänyt sille mitään paikkaa, joten ajattelin että se on joku korjaamon käyttämä datapiuha.
            Mahtaisikohan tuo olla se liitin? Jos on, mihin se liitetään?
            haloo? Korjaantuko vika tällä toimenpiteellä?
            Ihan kokemuksia tulevan varalle haen
            sigpic

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5520
              • Vaasa

              #36
              Originally posted by MarQ83 View Post
              haloo? Korjaantuko vika tällä toimenpiteellä?
              Ihan kokemuksia tulevan varalle haen
              Ja näin saatiin omaankin tämä vika päälle. Erittäin hienoa. Onkos tuohon e31:seen mahdollista ajaa merkkiliikkeessä uus päivitys tuonne boxiin vai mitä pitäis tehdä. Öljyjä laatikosta en ole vielä tarkistanut kun vitutti niin suunnattomasti kun vihdoin sain auton talliin. Eli vikakoodi on päällä ja nilkutettiin talliin. Kiihtyy todella huonosti ja nopeutta sai kerätty just jotain 80km/h.


              E: Vika löytyi ja on korjattu. Tällä kertaa syynä oli irrallinen IMM. Oli asentajalta jäänyt kiertämättä loppuun asti ja tästä syystä vikomodit päällä. Vähällä päästiin tällä kertaa.
              Last edited by MarQu; 25-05-2009, 14:54.
              sigpic

              Comment

              • vesku61
                Newbiemmer
                • Jul 2006
                • 17

                #37
                Löytyköhän tälle alkuperäiselle ongelmalle ratkaisua? Ettei vain olis kyseessä kypsät akut. Itselläni rupesi auto käyttäytymään samoin akkujen takia. Käyntiin lähti aivan mallikkasti mutta, mutta ei vaan ollu tarpeeks virtasta sähkövehkeille. PS. kun nollaat viat niin muista ottaa akunkengat irti molemmista akuista. Toinen vika tietysti on se että, vaihteistoöyljyn taso on mitattu väärin ja loroteltu liikaa öyjyä. Mittaus pitää tehdä auton käydessä (vaihteenvalitsin P asennossa) ja auton on oltava tasaisella alustalla (vaaterissa). Maksimi ja minimi rajojen väli on 3 desiä. Periaatteessa laatikon pitäisi toimi kun mittatikussa näkyy edes tikunpäässä vähäsen öljyä, mutta silloin rupeaa ilmaantumaan pieniä jokseenkin näkymättömiä vikoja (pientä nykäisyä vaihtaessa, valoissa seistessä aavistuksenomaista nypytystä jarrupolkimessa ym. pientä). Mutta ei hätää öljyn lsäyksellä siitä selviää.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎