Announcement

Collapse
No announcement yet.

e31 ja vikakoodien lukeminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    e31 ja vikakoodien lukeminen?

    Oltetteko onnistunut lukemaan tuosta vanhasta m70b50 koneesta vikakoodeja ym dataa pihalle? Itsellä on carsoft ja inpa muttei ole oikein kunnolla onnistunut...
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • MV_e31
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 24

    #2
    Itse en tolla carsoftilla päässyt kuin yhteen boksiin kiinni, joten tilasin bmw gt1:n jolla olen päässyt tutkailemaan oman e31:n boksit läpi...

    Comment

    • aapok
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 807
      • Liperi

      #3
      Mistä tollasen tilasit ja mitä kustansi?
      -Aapo-

      520da touring Lci M-sport -07
      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
      Chevrolet Avalanche LTZ -09
      Sea Ray 230 sundancer -94

      Comment

      • MV_e31
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 24

        #4
        Eli tuolta tilasin: (http://www.ecutrade.com/36,bmw-gt-1-kit.html).
        on näköjään hinta laskenut 499 +lähetyskulut.

        ps. toi kovalevy missä softa on vaatii kannettavan missä on ide-väylä.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          #5
          Originally posted by MV_e31 View Post
          Eli tuolta tilasin: (http://www.ecutrade.com/36,bmw-gt-1-kit.html).
          on näköjään hinta laskenut 499 +lähetyskulut.

          ps. toi kovalevy missä softa on vaatii kannettavan missä on ide-väylä.

          Onpa kallis !

          Eikö tuohon ole olemassa halvempaa vaihtoehtoa lukea E31:n vikakoodit?
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Joo onhan tolla kyllä hintaa, itse olen kiinostunut halvemmasta vaihtoehdosta. Tuolla INPA:lla kun saa nuoremmista luettu koodit ihan hyvin.
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            • algernon
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 288
              • Turku, Suami

              #7
              Näkeekö kampuran sensorit tuolla?
              Asentotunnistimet toiselta nimeltään siis.
              M
              850i -91 (EG11)
              Z3 2.8 -98 (CH31)

              325 -08 (VE31)

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17529
                • Turku

                #8
                Elektromeka (nick WSE1) on luvannut pystyvänsä myös lukemaan E31:n vikakoodit Lohjalla.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Myös Ugista löytyy vehje jolla pääsi ainakin samanlaisella koneella varustettuun 750 käsiksi.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • kje21
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 77
                    • Pori. BMW E64 630i cabrio, E91 318d -09

                    #10
                    e31 ja vikakoodien lukeminen

                    Onko tästä kenelläkään kokemusta.

                    Comment

                    • MV_e31
                      Newbiemmer
                      • Sep 2006
                      • 24

                      #11
                      Moi, kyseisistä antureista ei tallennu mitään vikakoodeja, jos rikki (manuskan mukaan). Katkaisee vain sytkät ja bensat pois kummalta puolelta on hajonnut. Olihan kyse M70 moottorista? Periaatteessa tossa bmw gt1:ssä on myös toi mittauspuoli, en ole ehtinyt siihen perehtyä.
                      Mutta voit mitata vastusarvon: lämpötilassa 23±5 astetta pitäisi olla 540±50Ω. Anturin ja kampuran väli pitää olla 0.15...1.5mm.

                      Comment

                      • algernon
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 288
                        • Turku, Suami

                        #12
                        Pikkuisen niitä mittailinkin, täytyisi jostakin hankkia oskilloskooppi että näkisi oikean signaalinkin.

                        Ohmit oli suunnilleen siellä missä pitikin...

                        M70b50 motti on kyseessä.
                        M
                        850i -91 (EG11)
                        Z3 2.8 -98 (CH31)

                        325 -08 (VE31)

                        Comment

                        • MV_e31
                          Newbiemmer
                          • Sep 2006
                          • 24

                          #13
                          Mikä on moottorin oireena?

                          Comment

                          • algernon
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 288
                            • Turku, Suami

                            #14
                            Originally posted by MV_e31 View Post
                            Moi, kyseisistä antureista ei tallennu mitään vikakoodeja, jos rikki (manuskan mukaan). Katkaisee vain sytkät ja bensat pois kummalta puolelta on hajonnut. Olihan kyse M70 moottorista? Periaatteessa tossa bmw gt1:ssä on myös toi mittauspuoli, en ole ehtinyt siihen perehtyä.
                            Mutta voit mitata vastusarvon: lämpötilassa 23±5 astetta pitäisi olla 540±50Ω. Anturin ja kampuran väli pitää olla 0.15...1.5mm.
                            Eikös nuo sensorit ole
                            520±5% ohmia 1->2 pinnistä ja yli 100KOhmia pinneistä 1->3 tai 2->3.

                            Koneen 1-6 puoli ei toimi oikein, aikaisemmin oli satunnaisesti häiriöitä mutta nyt toissaviikolla tuli pysyvämpi vikatila päälle. Mikä on tietenkin parempi siinä mielessä että kun korjaa vian niin sitten sen huomaa heti.

                            Katsoin virranjakajan ja vaihdoin puolan toiseen. Ei ollut ainakaan noissa.
                            Seuraavaksi täytyy varmaan vaihtaa MAF:n puolta.

                            Sensori on tilattu ja tulee ensiviikolla, täytyy vaihdattaa se. Onneksi on se helpommin vaihdettava elikkä ylempi.
                            M
                            850i -91 (EG11)
                            Z3 2.8 -98 (CH31)

                            325 -08 (VE31)

                            Comment

                            • MV_e31
                              Newbiemmer
                              • Sep 2006
                              • 24

                              #15
                              Näköjään eri arvot eri manuskassa, mutta lähellä toisiaan. Nuo arvot mitä sanoit on kai service manualista... ja mitä itse sanoin oli electrical troubleshooting manual, diagnostic procedures.

                              Mulla pätki toinen maffi aikoinaan, tiputti välillä toisen puolen pois. Vika päällä mittaamalla selvisi. Ootko tarkastanut 6 tulpan johdon ja sensorin? Jos ei tunnista 6 pytyssä sytkää niin katkaisee bensat.

                              Tässä linkki tohon manuaaliin, jos ei sulla vielä ole.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎