Oltetteko onnistunut lukemaan tuosta vanhasta m70b50 koneesta vikakoodeja ym dataa pihalle? Itsellä on carsoft ja inpa muttei ole oikein kunnolla onnistunut...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e31 ja vikakoodien lukeminen?
Collapse
X
-
Eli tuolta tilasin: (http://www.ecutrade.com/36,bmw-gt-1-kit.html).
on näköjään hinta laskenut 499 +lähetyskulut.
ps. toi kovalevy missä softa on vaatii kannettavan missä on ide-väylä.
Comment
-
-
Originally posted by MV_e31 View PostEli tuolta tilasin: (http://www.ecutrade.com/36,bmw-gt-1-kit.html).
on näköjään hinta laskenut 499 +lähetyskulut.
ps. toi kovalevy missä softa on vaatii kannettavan missä on ide-väylä.
Onpa kallis!
Eikö tuohon ole olemassa halvempaa vaihtoehtoa lukea E31:n vikakoodit?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Elektromeka (nick WSE1) on luvannut pystyvänsä myös lukemaan E31:n vikakoodit Lohjalla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Moi, kyseisistä antureista ei tallennu mitään vikakoodeja, jos rikki (manuskan mukaan). Katkaisee vain sytkät ja bensat pois kummalta puolelta on hajonnut. Olihan kyse M70 moottorista? Periaatteessa tossa bmw gt1:ssä on myös toi mittauspuoli, en ole ehtinyt siihen perehtyä.
Mutta voit mitata vastusarvon: lämpötilassa 23±5 astetta pitäisi olla 540±50Ω. Anturin ja kampuran väli pitää olla 0.15...1.5mm.
Comment
-
-
Originally posted by MV_e31 View PostMoi, kyseisistä antureista ei tallennu mitään vikakoodeja, jos rikki (manuskan mukaan). Katkaisee vain sytkät ja bensat pois kummalta puolelta on hajonnut. Olihan kyse M70 moottorista? Periaatteessa tossa bmw gt1:ssä on myös toi mittauspuoli, en ole ehtinyt siihen perehtyä.
Mutta voit mitata vastusarvon: lämpötilassa 23±5 astetta pitäisi olla 540±50Ω. Anturin ja kampuran väli pitää olla 0.15...1.5mm.
520±5% ohmia 1->2 pinnistä ja yli 100KOhmia pinneistä 1->3 tai 2->3.
Koneen 1-6 puoli ei toimi oikein, aikaisemmin oli satunnaisesti häiriöitä mutta nyt toissaviikolla tuli pysyvämpi vikatila päälle. Mikä on tietenkin parempi siinä mielessä että kun korjaa vian niin sitten sen huomaa heti.
Katsoin virranjakajan ja vaihdoin puolan toiseen. Ei ollut ainakaan noissa.
Seuraavaksi täytyy varmaan vaihtaa MAF:n puolta.
Sensori on tilattu ja tulee ensiviikolla, täytyy vaihdattaa se. Onneksi on se helpommin vaihdettava elikkä ylempi.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Näköjään eri arvot eri manuskassa, mutta lähellä toisiaan. Nuo arvot mitä sanoit on kai service manualista... ja mitä itse sanoin oli electrical troubleshooting manual, diagnostic procedures.
Mulla pätki toinen maffi aikoinaan, tiputti välillä toisen puolen pois. Vika päällä mittaamalla selvisi. Ootko tarkastanut 6 tulpan johdon ja sensorin? Jos ei tunnista 6 pytyssä sytkää niin katkaisee bensat.
Tässä linkki tohon manuaaliin, jos ei sulla vielä ole.
Comment
-
Comment