Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä ABS BOXI sij.? 840i, valm. 12/93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    #16
    Hmm. Outoa. Koitin katsoa ja ei ole samat pinnit, mun boksissa esim. toinen näistä on toinen yhden abs-anturin napa. Katsoin joka pinnin läpi etm:stä, ja ihme kyllä mikään ei viitannutkaan diagnostiikkaan... Mihinhän tuo testiadapteri työnnetään kun dissikään ei ohjeista asiassa. Ja minkälainen purkki se on..

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #17
      Nyt käy hyvin mystiseksi. Boksista saa luettua vikakoodit kun painaa jarrupolkimen ja acs-napin pohjaan, pistää virrat päälle ja vapauttaa napit. ASC valo vilkkuu ja kertoo vilkkumisen lukumäärällä vikakoodit. Mulla valo vilkkuu vain kerran joka koodilistan mukaan meinaa ettei ole vikakoodeja. Silti abs-valo palaa helkutti vie kokoajan.

      Viimeinen toivonkipinä voisi olla tarkastaa että abs-boksille tulee kone-käynnissä signaali joka sammuttaa abs-valon...

      Uutta tietokonetta metsästämään ilmeisesti.
      Last edited by Perlenbacher; 31-08-2012, 13:31.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #18
        Nyt paloi piru vie käämi kymmenennen vianetsintätunnin kunniaksi, pää kuskin jalkatilassa/vasemman etulampun alla... Koitin ihan kaikkea mahdollista, mittasin venttiilit ja releet ja piuhat ja jopa simuloin ohjausboksia ja käytin hydrauliyksikön jokaista liikkuvaa osaa ohjauspurkin liittimestä käsin.

        Ei niin mitään vikaa löytynyt mistään. Lisäksi boksi tosiaan näyttää että vikakoodeja ei ole mutta valo palaa eikä absit toimi. Perkele.

        Tilasin sitten uuden hydrauliyksikön ja ohjainpurkin (tai siis käytetyt). Eiköhän kohta ala absit rutiseen taas

        E: Katselin että pitäiskö ostaa yksi nopeusanturi eteen ja taakse kokeilun vuoksi, mutta hymy hyytyi kun kattelin realoemin hintaa... Saakohan noita mistään alle kahden ja puolensadan?
        Last edited by Perlenbacher; 01-09-2012, 00:50.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Ei oo helppoa, kyllä mullaki menis hermot jos joutuisin kaikkia vikoja yleismittarin kanssa selvittämään
          Mutta niin, toimiko se pumppu? Jos toimii niin todnäk jonkun anturin signaalista ei saa selvää, edestä varmaan jos kerran asc toimii, mikä on kyllä vähän hassua.

          Hommaa jostain lainaan joku käsiskooppi ja kato ajossa nopeussignaalit pyöriltä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            #20
            Nyt hydrauliyksikön 6-napaisen releen näpelöinnin jälkeen (jymähtää näköjään veto-asentoon joskus) abs-valo sammuu koneen käynnistyksen jälkeen normaalisti kuten ennenkin! Kyllä nyt vituttaa.

            Pumppu kyllä pyörii juu. Mietin tässä että mitenkä purkki voi edes tietää mitään pumpun kunnosta, ainoa minkä se voi tehdä on mitata sen resistanssi tjs.

            Alkuperäinen ongelmahan oli (ja ainoa ongelma tällä hetkellä) että valo syttyy kun nopeus nousee n. yli 5kmh. Se syttyy aina ja takuuvarmasti ja täsmälleen samassa nopeudessa. Olisko se just se pumpun testiajon aika kun tekee tuon. Nyt kun muistelen kun tuo vika alkoi silloin joskus, niin se tuli kutakuinkin kerrasta, ei samanlailla kuin anturiviat yleensä, että välillä palaa ja välillä ei.

            ASC ja vakkari toimii oikein nätisti. Voishan tuon varmistaa ottamalla toisen etupyörän anturin liittimen irti, ja jos sitten menee asc:kin toimintakyvyttömäksi niin sitten vika ei voi olla antureissa.

            Tästä mallistahan puuttuu siis +T -ominaisuus käsittääkseni, se lienee uuden ja vanhan ohjauspurkin suurin ero.

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #21
              Noniin, vaihdoin pumpun moottorin ja absit rutisee jälleen! Uusi pumppu sentään kuulosti sähkömoottirilta eikä samalta kissan kuristukselta kuin vanha. Kiitoksia avusta!

              Mistähän se ohjauspurkki tiesi vanhan motin olevan selvä?

              Comment

              • MouTine
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2011
                • 803
                • Pori

                #22
                Jaa'a... Aistiikohan se moottorin ottaman virran määrän? Emt. Ilmeisesti olis hyvä välillä jarrutella niin että le pumppe pyörisi välillä.
                Nykyiset...
                '14 E500 Coupe

                Ollut joskus...
                '07 MB CL63 AMG
                '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                '94 Audi A8 4.2i V8
                '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                '92 BMW 850i 5.0i V12
                '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                '77 Ford Capri 2.8i V6

                ...Ja pienet sille!

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  #23
                  Tuota virtamäärää itsekin epäilin mutta virta kulkee suoraan releen läpi ilman että mitään älyä on kehissä..

                  Juu jarrutteluhan on hyvä ilman muuta ja sitä on tullut tehtyä ihan hyvinkin auton historiassa näköjään sillä moottorin laakerointihan tässä tapauksessa on selvä. Lisäksi ohjauspurkki pyörittää pumppua hetken kun autolla on lähdetty liikkeelle, että tuskin pääsee ryytymään kovinkaan helposti.

                  Comment

                  • MouTine
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2011
                    • 803
                    • Pori

                    #24
                    Olisko sielä sitten joku moottorin asentotieto tai hydrauliikan virtaus tai painetunnistus? Ei se sitten kyllä virtajohdoita mitään tunnista, jossei sielä ole muuta kuin rele ja paksut johdot.

                    Olisko kuitenkin niin päin että käyttämättömyys ja laakereihin kondensoitunut kosteus on jumittanut pumpun? Itse näkisin asian näin.

                    Oli miten oli, niin hyvä että nyt pelaa.
                    Nykyiset...
                    '14 E500 Coupe

                    Ollut joskus...
                    '07 MB CL63 AMG
                    '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
                    '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
                    '94 Audi A8 4.2i V8
                    '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
                    '92 BMW 850i 5.0i V12
                    '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
                    '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
                    '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
                    '77 Ford Capri 2.8i V6

                    ...Ja pienet sille!

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      #25
                      Juu, voihan se olla sekin laakerit väljäksi saanut.

                      Asentotietoa ei ole, ja ainoat anturit abs-järjestelmässä on pyörien nopeustunnistimet.. Moottorin plus-napaan tulee piuha abs-boksilta, josta se pystyisi mittaamaan esim. Resistanssia jne, mutta sähköpuoli kun tuossa pumpussa on kunnossa. Henkijuttuja...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎