Announcement

Collapse
No announcement yet.

E31 M70B50 vasen puoli pimeä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MouTine
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2011
    • 803
    • Pori

    #16
    Originally posted by Supa View Post
    En kyllä usko että on boksivikaa. Helpoin ohjata pumppuja suoraan releiden kannasta ja kuunnella pyöriikö kummatkin.
    Vielä helpompi on sulakerasialta pakkosyöttää sähköä. Konehuoneen plus-pole on ihan vieressä ja sulakerasian kansi aukeaa ilman työkaluja. Samalla voi vaikka virtamittarilla mitata ottaako pumput saman verran virtaa. Itse meinaan huomasin että virran määrä kasvoi kun vaihtoi uudet suodattimet.
    Nykyiset...
    '14 E500 Coupe

    Ollut joskus...
    '07 MB CL63 AMG
    '04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
    '05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
    '94 Audi A8 4.2i V8
    '00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
    '92 BMW 850i 5.0i V12
    '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
    '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
    '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
    '77 Ford Capri 2.8i V6

    ...Ja pienet sille!

    Comment

    • kasiviiskytä
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 56
      • kotka

      #17
      Originally posted by jori View Post
      Ok
      Ja jos nyt joutuu pumpun vaihtamaan niin oliko takapenkin lähinnä apukuskin puoleisen kuppi istuimen irroitukseen mitään niksiä, muistaakseni kun sitä viimeksi syyskuussa yritin irroittaa niin vain alaosa lähti irti kun veti eteenpäin mutta yläosa ei liikkunut nostettaessa mihinkään. Eikö sen kuuluisi nousta ylöspäin?
      otitko sen ensiapulaatikon pois, muistaaksein kolmel ruuil kii

      Comment

      • jori
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1011
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by kasiviiskytä View Post
        otitko sen ensiapulaatikon pois, muistaaksein kolmel ruuil kii
        En, eli täytyy se purkaa pois tieltä ilmeisesti?
        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by MouTine View Post
          Vielä helpompi on sulakerasialta pakkosyöttää sähköä. Konehuoneen plus-pole on ihan vieressä ja sulakerasian kansi aukeaa ilman työkaluja. Samalla voi vaikka virtamittarilla mitata ottaako pumput saman verran virtaa. Itse meinaan huomasin että virran määrä kasvoi kun vaihtoi uudet suodattimet.
          Niin no tätä tarkoitin. Se että ottaako syötön releen syötöstä vai latauspistokkeesta on makuasia. En ole tarkistanut onko sulaketta ennen relettä, tietty jos on pitää sen ehjyys varmistaa
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • jori
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1011
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by Supa View Post
            Niin no tätä tarkoitin. Se että ottaako syötön releen syötöstä vai latauspistokkeesta on makuasia. En ole tarkistanut onko sulaketta ennen relettä, tietty jos on pitää sen ehjyys varmistaa
            Onko Supa tulossa käymään starilla lähiaikoina, itse menen sinne ensi viikolla duuniin.
            Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
            Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #21
              Originally posted by jori View Post
              Onko Supa tulossa käymään starilla lähiaikoina, itse menen sinne ensi viikolla duuniin.
              Just kävin viimeviikol pyörimässä. Eikai auto siellä oo säilössä sentää?
              Mutta kyllähän sitä voi tulla sopat vetäsee jossei muuta
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • jori
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1011
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Supa View Post
                Just kävin viimeviikol pyörimässä. Eikai auto siellä oo säilössä sentää?
                Mutta kyllähän sitä voi tulla sopat vetäsee jossei muuta
                No ei nyt sentään, sehän ruostuisi siellä meri-ilmastossa ja alusta olisi talvimyrskyjen jälkeen vaihto kunnossa :-)

                Ilmoittele kun tulet niin vetästään satama sopat ja turistaan mukavia, sääli teitä kohtaan että yleensä satamassa soppa lounas :-D
                Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1011
                  • Vantaa

                  #23
                  Eli syy oli bensapumppu, vaihdettu kokonaan uusi yksikkö, nyt pelaa niinkuin pitääkin.
                  Koko kiesi tuntui pirteämmältä etenki alakierroksilla kuin aikaiemmin, syy voi olla toki siinä etten ole koko talvena ajanut millään tehokkaammalla autolla.
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #24
                    Nostellaampa tätä.
                    Eli pitäskö 850 lähtä käyntiin ku heittää dme boksit ristiin. Oon täsä selvittäny mystistä käyntivikaa ja mystisemmäksi se meni tänään ku ei enää yritä käydä oikean puolen pytyt. Ecut kun heittää toisinpäin ei auto lähe edes käyntiin.
                    Ilman toista ecua silti käy, mutta vaan toisessa liittimessä kiinni ollessaan. Toisen ecun ku irrottaa käynti ei juuri muutu, ainoastaan kiekkamittari lakkaa toimimasta.
                    Sitte vielä semmonen, että onko nuissa jonkusortin ajonesto ku ainaki toolilla sai luettua isn koodit purkeilta...
                    Kyseessä siis -91 850ia ja motronic 1.7 ecut numeroltaan 0261 200 998
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • JTMD
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 834
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      Nostellaampa tätä.
                      Eli pitäskö 850 lähtä käyntiin ku heittää dme boksit ristiin. Oon täsä selvittäny mystistä käyntivikaa ja mystisemmäksi se meni tänään ku ei enää yritä käydä oikean puolen pytyt. Ecut kun heittää toisinpäin ei auto lähe edes käyntiin.
                      Ilman toista ecua silti käy, mutta vaan toisessa liittimessä kiinni ollessaan. Toisen ecun ku irrottaa käynti ei juuri muutu, ainoastaan kiekkamittari lakkaa toimimasta.
                      Sitte vielä semmonen, että onko nuissa jonkusortin ajonesto ku ainaki toolilla sai luettua isn koodit purkeilta...
                      Kyseessä siis -91 850ia ja motronic 1.7 ecut numeroltaan 0261 200 998
                      Minun mielestäni ECU:t ei käy ristiin. Ohjelma niiden sisällä on aavistuksen erilainen. Sulla myöskin näyttäis olevan Motronic 1.7.1. (Noihin 998 boxeihin ei voi laittaa 352 ja 153 käypäsiä softia sisään kuten Wokke yms.)

                      Onnea vianhakuun! Mitä kaikkea olet nyt tarkastanut?
                      -10 e93 325i
                      -04 e46 320i
                      -92 e31 850i 6speed
                      -92 e30 325 cab
                      -93 e36 M3
                      -91 e36 325

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        #26
                        Puuttuuko bensa vai kipinä? Vai molemmat? Vikakoodeja ei ole? Ajonesto ei sammuta vain toista puolta.

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #27
                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Nostellaampa tätä.
                          Eli pitäskö 850 lähtä käyntiin ku heittää dme boksit ristiin. Oon täsä selvittäny mystistä käyntivikaa ja mystisemmäksi se meni tänään ku ei enää yritä käydä oikean puolen pytyt. Ecut kun heittää toisinpäin ei auto lähe edes käyntiin.
                          Ilman toista ecua silti käy, mutta vaan toisessa liittimessä kiinni ollessaan. Toisen ecun ku irrottaa käynti ei juuri muutu, ainoastaan kiekkamittari lakkaa toimimasta.
                          Sitte vielä semmonen, että onko nuissa jonkusortin ajonesto ku ainaki toolilla sai luettua isn koodit purkeilta...
                          Kyseessä siis -91 850ia ja motronic 1.7 ecut numeroltaan 0261 200 998
                          1.2 boksit käy ristiin, muut ei. Mikäs tässä on ollut vikana ennenkuin pimeni kokonaan?
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #28
                            Noniin.
                            Kupletti selvillä.
                            Kaiken pahan alku ja juuri oli oikean puolen puola joka hajotti toisen ecun. Oli räjähtäny pohjasta auki ja löi läpi. Kerkesin hajottaa vielä toisenkin ecun ennenku hoksasin.
                            Nyt on sitte eripari ecut mutta toimii. Toinen on tuo 998 loppunen ja toinen 352.
                            Tosin tuossa 998 loppusessa on tarra missä lukee kynällä c352... Hain energy nimimerkiltä 352 loppuset ecut testiin ja ostin ne sitte ku toinen vielä hajosiki. Saattaahan se olla että paremin vielä pelais samaa paria olevilla, mutta nyt sentäs käy kaikilla ja jopa toimii kohtalaisen hyvin.
                            Toinen vika oli lambdat ristissä.

                            Liekkö millanen homma, (tai kuin paljo komponenttejä palaa) korjata ku puola työntää korkeajänniteitä ecuun.
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • JTMD
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 834
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Kissvesala View Post
                              Noniin.
                              Kupletti selvillä.
                              Kaiken pahan alku ja juuri oli oikean puolen puola joka hajotti toisen ecun. Oli räjähtäny pohjasta auki ja löi läpi. Kerkesin hajottaa vielä toisenkin ecun ennenku hoksasin.
                              Nyt on sitte eripari ecut mutta toimii. Toinen on tuo 998 loppunen ja toinen 352.
                              Tosin tuossa 998 loppusessa on tarra missä lukee kynällä c352... Hain energy nimimerkiltä 352 loppuset ecut testiin ja ostin ne sitte ku toinen vielä hajosiki. Saattaahan se olla että paremin vielä pelais samaa paria olevilla, mutta nyt sentäs käy kaikilla ja jopa toimii kohtalaisen hyvin.
                              Toinen vika oli lambdat ristissä.

                              Liekkö millanen homma, (tai kuin paljo komponenttejä palaa) korjata ku puola työntää korkeajänniteitä ecuun.
                              Kurkkaa sisään. Neljällä torxilla ja kuoren kielellä kiinni. Veikkaan kyllä että voi heittää vesilintua, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Nuo puolat tosiaan kannattaa sillointällöin ostaa uudet juurikin tuosta syystä. Hyvä että homma selvisi
                              -10 e93 325i
                              -04 e46 320i
                              -92 e31 850i 6speed
                              -92 e30 325 cab
                              -93 e36 M3
                              -91 e36 325

                              Comment

                              • Epäuskollinen autoilija
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 365
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by Kissvesala View Post
                                Noniin.
                                Kupletti selvillä.
                                Kaiken pahan alku ja juuri oli oikean puolen puola joka hajotti toisen ecun. Oli räjähtäny pohjasta auki ja löi läpi. Kerkesin hajottaa vielä toisenkin ecun ennenku hoksasin.
                                Nyt on sitte eripari ecut mutta toimii. Toinen on tuo 998 loppunen ja toinen 352.
                                Tosin tuossa 998 loppusessa on tarra missä lukee kynällä c352... Hain energy nimimerkiltä 352 loppuset ecut testiin ja ostin ne sitte ku toinen vielä hajosiki. Saattaahan se olla että paremin vielä pelais samaa paria olevilla, mutta nyt sentäs käy kaikilla ja jopa toimii kohtalaisen hyvin.
                                Toinen vika oli lambdat ristissä.

                                Liekkö millanen homma, (tai kuin paljo komponenttejä palaa) korjata ku puola työntää korkeajänniteitä ecuun.
                                Ittellä aikanaan kävi just täsmälleen samalla tavalla. Puola räjähti ja löi jännitteet boksin läpi. Omassani boksi oli todella mustunu, mutta siitä huolimatta chippi oli säilyny ehjänä. Ite aikanaan hommasin ruotsalaiselta romikselta boksin ja vaihdoin oman alkuperäisen chipin siihen. Tällätavoin chipit oli samaa paria ja kone toimi hitusen paremmin. Eli Jos et oo kokeillu, niin kantsii irrottaa ne chipit alkuperäisistä bokseista ja laittaa noihin uusiin. Eivät oo välttämättä pilalla vaikka boksi onki kärähtäny. :think

                                Ku itse aikoinani tuon boksin korjausta harkitsin, niin muistaakseni jollain brittifoorumilla minua lähestyi saksalainen kaveri joka kertoi korjanneensa useamman samalla tavalla kärähtäneen boksin. Eli pienellä tutkimisella varmaan pystyis kohtuullisen pahastikkin kärähtäneen korjaamaan. Jos oikein käsitin, niin komponenttien löytäminen lienee suurin homma. Lista löytynee varmaan jostain netin syövereistä.
                                Last edited by Epäuskollinen autoilija; 26-05-2015, 23:40.
                                Maserati 4200 Coupe GT
                                Ford focus 1.6i
                                ex:
                                BMW 320d E90 -05
                                Porsche boxster 986 2.5 -98
                                VW Golf 1.6 -90
                                BMW 850i -91
                                Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                                BMW 316i E36 -91
                                Nissan Sunny 1.3 -87
                                Ford Scorpio 2.0i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎