Tuon alemman vaihtaa kuka vain korjaamolla tai nosturilla. Ylemmänvaihdosta löydät searchilla enemmän juttua ja se onkin vähän isompi homma.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Voi olla vaikea löytää vaihtajaa kohtuuhintaan. Itte aikoinani vaihdatin kaverin korjaamolla pohjoissuomessa ja silti tuli hintaa muistaakseni 600e hommalle. :think Jos haluaa oikein tuon homman tehdä, niin joutuu käyttään moottoria poissa paikoiltaan. Ei välttämättä täysin ulkona konehuoneesta, mutta jonkin verran joutuu nostamaan. Tuo homma ei vaadi valtavasti mekaanikon taitoja tai järkeä, mutta kunnon korjaamovehkeet tarttee. Halpaa jos haetaan, niin jossain nyrkkipajassa ilman kuittia varmaan menee edullisimmin.
Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Itellä uusi tiiviste molemmissa pohjissa ja samassa rytäkässä tuli rikottua myös vielä lisäksi moottorin tukikumi (a125€). 600€ homman laajuuteen nähden on ok raha ja kukaan sitä ei halua alkaa tekemään
Itellä uusi tiiviste molemmissa pohjissa ja samassa rytäkässä tuli rikottua myös vielä lisäksi moottorin tukikumi (a125€). 600€ homman laajuuteen nähden on ok raha ja kukaan sitä ei halua alkaa tekemään
Juu ei todellakaan ollu paha. Kaveri vielä homman jälkeen totes, ettei tuu enää koskaan tuota hommaa tuohon hintaan. Oli ilmeisesti ollu kohtuullisen tympeä urakka.
Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Mulla olisi tuo urakka mielessä tehdä samalla kun vaihtaa kytkintä kasiin.
Pitääkö etukehto irrottaa, vai riittääkö että ottaa moottorin kannakkeista irti ja pykää sitä hieman ylöspäin? :think
Ulkomaalaisilta foorumeilta sai käsityksen että "subframe" pitäisi lasketta irti ja konetta nostaa ainakin kolme tuumaa että ylempi pohja sopii tulemaan
pois. Siellä ilmeisesti öljypumppukin tekee ahtautta systeemiin?
Kerro ihmeessä miten homman hoidit, saadaan lisää tietoa tästä. Mitä välineitä käytit jne.
Pari kuvaa liitteenä. Poraa reiät piilossa olevia pultteja varten ja jollei koe välttämätöntä tarvetta päästä pohjaa hinkkaamaan pitkältä osaltaan niin ei tarvi välttämättä apurunkoa puottaa, olin siihen toki varautunut jollei näin ois riittävää tilaa tullu. Noitten rojujen lisäksi mitä kuvissa näkyy niin ainakin öljytikun kiinnitys kannattaa avata pellin alta, tehostajan yksi pultti on kiinni kuskin kyljellä ylemmässä öpohjassa, kartturin puolellta nappasin hihnan kiristäjän irti. Vanha kovettunut tiiviste lähtee helposti irti mutta oli senverran rapea että useempana palasena, kannattaa kasata tiivisteen muotoon sitämukaa kun ottaa pois. Itse tarkastin vielä endoskoopilla pohjan ennen kiinni laittoa. Tiivisteen pujottamisessa tarvii olla apu-ukko tai akka. Tukitankoihin prässäilin uuet puslat samassa rytäkässä.
Comment