i3s 20" vanteille voi laittaa 195/55/20 joka nurkkaan. Näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä, mahtuu hyvin. Vaihtoehtoja on paljon. Kulutus ei tykkää, mutta jos range riittää, niin ei haittaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
i3 renkaat
Collapse
X
-
Muijan vanha i3 tarvitsee uusia renkaita molempiin sarjoihin eli mitäs renkaita kannattaa perusvanteisiin nurkkapyörityksessä olevaan autoon hankkia? Nyt näkyi olevan 155 kitkoissa ympäri auton sekä 155 edessä ja 175 takana 2015 paistetuissa kesärenkaissa.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Jos ei ulkonäöllisesti väliä, niin laittaisin joka nurkkaan 155/70r19 bridgestonet kesäksi.
Taidan itelleni laittaa taakse nuo 175/60.
Näissä ihan kohtuullinen kulutuskestävyys ollut.
Nankangiakin ja muutakin saa, mutta niistä en osaa sanoa minkälaisia.
Talvella ollut continentalit, jotka toimii hyvin.E39 523i
i3
Comment
-
-
Mitenkäs nuo ET lukemat menikään orkkis vanteissa?
Mulla tuli tarvikevanteet kesäksi (Brock EB1) ja luulen, että niissä kaikissa ET on 28.
En tarkistanut kun ovat nyt alla.
Silloin ei ollut myyjällä mielestäni tarjota 43 ET:llä vanteita, joita nyt näkyi olevan myynnissä.
Ongelmana tässä nyt sellainen ilmiö, että uusin takarenkaat (175/60r19) ja autosta tuli todella uraherkkä.
Pyöränsuuntaus tehty orkkis vanteilla tammikuussa.
Pitääkö tuohon kokeilla laittaa etupäähän spacerit? Takarenkaat tulee kaarelle nyt.
Jostain taisin lukea, että orkkisvanteilla laittamalla taakse spacerit olis rauhallisempi ajaa.
Mulla siis aika paljon ulompana takapää.E39 523i
i3
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostMitenkäs nuo ET lukemat menikään orkkis vanteissa?
Mulla tuli tarvikevanteet kesäksi (Brock EB1) ja luulen, että niissä kaikissa ET on 28.
En tarkistanut kun ovat nyt alla.
Silloin ei ollut myyjällä mielestäni tarjota 43 ET:llä vanteita, joita nyt näkyi olevan myynnissä.
Ongelmana tässä nyt sellainen ilmiö, että uusin takarenkaat (175/60r19) ja autosta tuli todella uraherkkä.
Pyöränsuuntaus tehty orkkis vanteilla tammikuussa.
Pitääkö tuohon kokeilla laittaa etupäähän spacerit? Takarenkaat tulee kaarelle nyt.
Jostain taisin lukea, että orkkisvanteilla laittamalla taakse spacerit olis rauhallisempi ajaa.
Mulla siis aika paljon ulompana takapää.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Sen verran voin jakaa kokemuksia, että älkää ostako Goodyear Ultra Grip Ice 2+. Sen verran huono pito talvella, että oikein ketutti ajella. Siis silloin kun pitoa eniten tarvittaisiin, niin tosi luikkaat ovat. Ajelin niillä ympäri vuoden ja ihan okok kesärenkaat. Ei kauhean äänekkäät ja edukkaat. Tosin takarenkaat aika loppu vuoden ja 16tkm jälkeen. Nyt täytyy oikein panostaa talvirenkaisiin ja ostaa KUNNON talvikitkat.BMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Originally posted by Laapander View PostSen verran voin jakaa kokemuksia, että älkää ostako Goodyear Ultra Grip Ice 2+. Sen verran huono pito talvella, että oikein ketutti ajella. Siis silloin kun pitoa eniten tarvittaisiin, niin tosi luikkaat ovat. Ajelin niillä ympäri vuoden ja ihan okok kesärenkaat. Ei kauhean äänekkäät ja edukkaat. Tosin takarenkaat aika loppu vuoden ja 16tkm jälkeen. Nyt täytyy oikein panostaa talvirenkaisiin ja ostaa KUNNON talvikitkat.Continentalin seiskojahan sitä yleisesti pidettäneen parhaina talvikumeina näihin, mutta jotenkin rohkenen epäillä, että tekevätkö nekään kesää.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View Post
Se on vähän mihin vertaa, mulla oli viime talven ko. kaksplussat, ja heittämällä parhaat talvirenkaat i3:ssa, mitä mulla ollut. Tosin edellinen talvi meni 215/45/20 Blizzak LM32 saksankitkoilla ja ensimmäinen 155/70/19 Blizzak LM25 saksankitkoilla.Continentalin seiskojahan sitä yleisesti pidettäneen parhaina talvikumeina näihin, mutta jotenkin rohkenen epäillä, että tekevätkö nekään kesää.
BMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Conti CVC7 on ainakin niin löysä, että tuulisella kelillä saa pitää tosissaan ratista kiinni. Välillä pitää ottaa jopa ennakkoa, kuin vanhalla väljällä sorvilla. Yhden talven kokemuksella pitoa on aivan riittävästi, vaikka alkuun renkaat tuntuivatkin lipsuvan äkkinäisen oloisesti kovassakin vauhdissa. Joko siihen tottui, tai renkaan pito muuttui pienen sisäänajon myötä, mutta lopputalvesta en enää huomioinut lipsumista. Eniten renkaassa ärsytti vetelyys, jonka myötä suuntavakaus oli mitä sattuu.
Omaan makuun kesärenkaat saisi olla hieman löysemmät ja talvirenkaat taas jäykemmät. Ehkä joku sopiva 175/55R20 kitkarengastus läpi vuoden voisi olla soppeli.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
-
👍 2
Comment
-
-
Ensimmäinen viesti tälle foorumille ja suoraan asiaan: uudet talvigummit pitäis aika äkkiä saada alle ikkariin ja vinkattiin, että tästä ketjusta vois vastauksia löytyä... Mahdollisimman leveää mielellään laittaisin, kun rangekaan ei ole itselle mikään ongelma. Nykyiset 19" orkkisvanteet ajattelin pitää talvikäytössä (20" kesällä) ja olen nyt ymmärtänyt, että 195/55R19 peräti joka kulmaan voisi olla mahdollista ilman suurempia ongelmia? Entä vaatiiko jotain spacereita kuitenkin? Tuossa koossa ainakin Goodyear UltraGrippiä ja Michelin X-Icea näyttäisi olevan Suomessakin heti tarjolla, oiskohan näistä jotain kokemuksia/mielipiteitä?Last edited by vonSpecht; 04-10-2024, 23:04.
Comment
-
-
Originally posted by vonSpecht View PostEnsimmäinen viesti tälle foorumille ja suoraan asiaan: uudet talvigummit pitäis aika äkkiä saada alle ikkariin ja vinkattiin, että tästä ketjusta vois vastauksia löytyä... Mahdollisimman leveää mielellään laittaisin, kun rangekaan ei ole itselle mikään ongelma. Nykyiset 19" orkkisvanteet ajattelin pitää talvikäytössä (20" kesällä) ja olen nyt ymmärtänyt, että 195/55R19 peräti joka kulmaan voisi olla mahdollista ilman suurempia ongelmia? Entä vaatiiko jotain spacereita kuitenkin? Tuossa koossa ainakin Goodyear UltraGrippiä ja Michelin X-Icea näyttäisi olevan Suomessakin heti tarjolla, oiskohan näistä jotain kokemuksia/mielipiteitä?i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View Post
Siis meneekö orkkisvanteelle noin paljon leveämpi kumi? Muijan autoon laitatin tällä viikolla vakiovanteille Contin WinterContact 7:t koossa 155/70.Ainakin Doni mukaan 20" vanteille sopisi ja tällaista olen muualtakin kuullut, että ainakin selvästi orkkiskokoja leveämmät menisi ongelmitta... Veikkaanpa kuitenkin, että jos rengasliikkeestä asiaa kysyn, niin vastaus on 155 eteen ja 175 taakse.
Ja tarkennan vielä, että i3s 120 kyseessä, jos tuolla jotain merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by vonSpecht View Post
No tuohon itsekin kaipaisin vahvistusta, ennen kuin menen tilaamaan!Ainakin Doni mukaan 20" vanteille sopisi ja tällaista olen muualtakin kuullut, että ainakin selvästi orkkiskokoja leveämmät menisi ongelmitta... Veikkaanpa kuitenkin, että jos rengasliikkeestä asiaa kysyn, niin vastaus on 155 eteen ja 175 taakse.
Ja tarkennan vielä, että i3s 120 kyseessä, jos tuolla jotain merkitystä.
i4 M50
Comment
-
Comment