Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 renkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eemeli02
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 86
    • Vantaa

    i3 renkaat

    Tuli ostettua ko laite 94ah rex ja yritän etsiä nastarenkaita, onko tietoa mistä löytyisi?
    Vai löytyykö lainkaan?
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2836
    • Kyrsälä

    #2
    Ei löydy nastarenkaita.

    Kitkoista Continental VikingContact 7 tai Nokian Hakkapelitta R3.
    Rexissä takarengas on usein 175/60R19. Sitä kokoa ei saa kitkana joten kannattaa laittaa 155/70R19 ympäri auton.
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • eemeli02
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 86
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by doni View Post
      ei löydy nastarenkaita.

      Kitkoista continental vikingcontact 7 tai nokian hakkapelitta r3.
      Rexissä takarengas on usein 175/60r19. Sitä kokoa ei saa kitkana joten kannattaa laittaa 155/70r19 ympäri auton.
      kiitos!

      Comment

      • Purana
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 2
        • Oulu

        #4
        Originally posted by eemeli02 View Post
        Tuli ostettua ko laite 94ah rex ja yritän etsiä nastarenkaita, onko tietoa mistä löytyisi?
        Vai löytyykö lainkaan?
        Voiko tähän laittaa 18 " vanteita silloin löytyisi 215/60/18 renkaita valikoima olisi suurempi ja myös nastarenkaita.
        Tai jopa 17" 205/70/17

        Comment

        • juhamann
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 29

          #5
          i3 ja talvipyörinä "ne vakio-Bridgestonet" eli LM-500 kitkat. Perä irtoaa liukkaalla "moottorijarrutuksessa" turhan herkästi. Korjaantuukohan tämä "ominaisuus" merkittävästi Nokian tai Continentalin kitkoilla? Tiedetään, että kokeilemallahan se selviää mutta kunhan kysyn

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6702
            • PK-seutu

            #6
            Originally posted by juhamann View Post
            i3 ja talvipyörinä "ne vakio-Bridgestonet" eli LM-500 kitkat. Perä irtoaa liukkaalla "moottorijarrutuksessa" turhan herkästi. Korjaantuukohan tämä "ominaisuus" merkittävästi Nokian tai Continentalin kitkoilla? Tiedetään, että kokeilemallahan se selviää mutta kunhan kysyn
            Kyllä. Ne Blizzakit on keski-Euroopan kitkat. Ei niillä mitään tee kunnon talvikeleissä.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3195
              • Saarijärvi

              #7
              Originally posted by juhamann View Post
              i3 ja talvipyörinä "ne vakio-Bridgestonet" eli LM-500 kitkat. Perä irtoaa liukkaalla "moottorijarrutuksessa" turhan herkästi. Korjaantuukohan tämä "ominaisuus" merkittävästi Nokian tai Continentalin kitkoilla? Tiedetään, että kokeilemallahan se selviää mutta kunhan kysyn
              Nokian R3 tuntuu pitävän regenissä hyvin ja edes peilijäällä ei irtoa. Tämä pistäis epäilemään, että softastakin voisi olla kiinni (tai sitten rexissä on sopivasti enempi painoa). Joku väitti, että perän irtoilua on päivitetty 94ah malleista alkaen, mahtaako pitää paikkaansa?
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • rikuh1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 503
                • Hämeenlinna

                #8
                Bridgestonen eurokitkoilla en havainnut 60ah ja 94ah rexien välillä eroja käytöksessä. (täysin sama rengas-sarja alla) liukkaathan nuo eurokitkat oli kyllä. Nyt tuli hankittua tilalle conti viking contaktit. Vaikuttaa ainakin ihan tuoreeltaan melkoisen pehmeiltä, että märällä asfaltillakin luistonesto rauhoittaa auton kiihtyvyyttä, tämä ominaisuus on kyllä paikallaan liukkailla pinnoilla, tekee käytöksestä rauhallista. Pitoa on kyllä ihan asiallisesti talvioloissa.
                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                RikunAutofix.fi

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2081
                  • Naantali

                  #9
                  Mulla Rexissä Nankang ICE-1, puolikuntoisena ja jo 3 vuotta vanhat. Itse yllätynyt niiden pidosta kun luulin että niillä ei tee mitään. Löytyykö muilta valmistajilta 19” 175 takarengas mitä rexi vaatii ? Ei itselle ole ainakaan tullut vastaan kun olen etsinyt. R3 ei ainakaan saa 175.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6702
                    • PK-seutu

                    #10
                    Originally posted by miyli View Post
                    Mulla Rexissä Nankang ICE-1, puolikuntoisena ja jo 3 vuotta vanhat. Itse yllätynyt niiden pidosta kun luulin että niillä ei tee mitään. Löytyykö muilta valmistajilta 19” 175 takarengas mitä rexi vaatii ? Ei itselle ole ainakaan tullut vastaan kun olen etsinyt. R3 ei ainakaan saa 175.
                    Ei rexi vaadi taakse 175 talveksi. 155 ympäriinsä toimii hienosti. Contin Viking7 parhaat, Nokian R3 hyvänä kakkosena ja sitten muut.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2081
                      • Naantali

                      #11
                      Originally posted by pyroz View Post
                      Ei rexi vaadi taakse 175 talveksi. 155 ympäriinsä toimii hienosti. Contin Viking7 parhaat, Nokian R3 hyvänä kakkosena ja sitten muut.
                      Ok, hyvä juttu itse olin siinä luulossa että pitää olla 175. Seuraavaksi koitan sitten Contia tai Nokiaa.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • juhamann
                        Newbiemmer
                        • Sep 2006
                        • 29

                        #12
                        Juu oli tiedossa, että Bridgestonet on keski-euroopan kitkat, joskin kategoriassaan kai parhaasta päästä. Oli miten oli, nyt meni tilaukseen Continental VikingContact 7 -kierros 155/70R19.

                        Muuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
                        Last edited by juhamann; 15-12-2021, 19:47.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #13
                          Originally posted by juhamann View Post
                          Muuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
                          Taitaa olla ominaisuus, tytär kävi tämmöisen koeajamassa ja sanoi myös että drifting meininkiä. Johtuisiko jotenkin etu/taka painojakaumasta ?
                          Lähtee kuulemma vielä aika yllättäen tuo perä irti ja paikoissa joissa ei luulisi lähtevän.

                          Comment

                          • huupi
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 1193
                            • Tyrnävä

                            #14
                            Kysyin jo valmiiksi tarjousta Nokia & Continental, ja jokerina sain Michelin Alpin 6 myös, kun tulevassa I3s:ssä juurikin nuo Blizzakit alla. Hinnat renkaille töineen 740-750 euroa Contin ollessa halvin, mitkä ajattelin hankkia, jos nuo Bridgestonet osoittautuvat niin huonoiksi kuin arvelen.
                            I01 i3s 94

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3820
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by juhamann View Post
                              Muuten pirun hyvä talviauto, mutta tuo perän irtoaminen liukkaalla jäällä ei saa pisteitä ainakaan naisväeltä
                              Onneksi kaasupolkimessa on muitakin asentoja kuin off, tämä asiahan nyt on i3:ssa kesäajossakin mielestäni kokolailla yhtä paljon läsnä kuin talvella (ei toki vedä perää sivulle, mutta jouhevaa ajamista jos hakee).

                              Kyllä ihan polttomoottorinen automaattivaihteinenkin takavetoinen auto osaa riittävän pahalla kelillä uusilla pohjolan kitkoilla tehdä takapään hakemista.
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

                              ex. 53*BMW

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎