i3 renkaat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • star63
    replied
    Nyt on Michelinit alla. Vaikuttavat tosi mukavilta EP500 jälkeen. Ainakin uusina.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Alla myös Ecopia EP500:t ja elämys oli taas että onpa hiljaset ja jämäkät Nokian kitkojen jälkeen.

    Paineita on 3,1 edessä ja 3,4 takana ajettavuuden takia niinkuin talvirenkaissakin.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by juhamann View Post
    Entäs kesärenkaat? Autossa ehkä puoliväliin kuluneet Ecopia EP500:t ja melkoinen ulina karkealla asfaltilla. Hyvät ja hiljaiset, onko niitä?
    Ei taida olla. Tahtoo olla ecorenkaita kaikki i3 koossa.Stereoita kovemmalle ja hanaa!

    Leave a comment:


  • juhamann
    replied
    Entäs kesärenkaat? Autossa ehkä puoliväliin kuluneet Ecopia EP500:t ja melkoinen ulina karkealla asfaltilla. Hyvät ja hiljaiset, onko niitä?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Alla on nyt pyörinyt HKPL R5:t. Aikaisemmin alla oli HKPL R2:t. Sen verran noista voi todeta jo vähäisen kokemuksen puolesta että nuo R5:t ovat selvästi hiljasemmat.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Totta, tiedä vaikka olisi parempi ecolla. Jotenkin vain ajattelin lineaarisesti, että jos sport on jäykempi kuin comfort, täytyy toisen äärilaidan eco pron olla kaikista kevyin. Pitääköhän heti aamulla hurjastella ja kokeilla ecoilla.

    Minun on tarkoitus ostaa hyvät renkaat tilalle, ja epäilenpä että sinäkään et noita erityisen hyvinä pidä, kun olet myymässä.
    En ehtinyt ajaa noilla varmaan kun 100km. Itse olen nastojen kannalla ja koska autolla ajaa myös vaimo joka on tottunut nostoihin niin nyt alla rullaa tuosta samasta renkaasta viimeisimmät versiot.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mistäs sitten tiedät vaikka kuinka jäykäksi se ohjaus muuttuisi eco-prolla? Tehostimestahan se olisi pois jos ranteesta otetaan ruista enemmän.

    Joo, mulla on joskus ollut F11:ssa Saksankitkat. Se kerta oli ensimmäinen ja viimeinen. Tuolta saisi pohjoismaiset kitkat edullisesti.
    https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...65&postcount=1
    Totta, tiedä vaikka olisi parempi ecolla. Jotenkin vain ajattelin lineaarisesti, että jos sport on jäykempi kuin comfort, täytyy toisen äärilaidan eco pron olla kaikista kevyin. Pitääköhän heti aamulla hurjastella ja kokeilla ecoilla.

    Minun on tarkoitus ostaa hyvät renkaat tilalle, ja epäilenpä että sinäkään et noita erityisen hyvinä pidä, kun olet myymässä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Varmaan noinkin, mutta ite tykkäsin liukkaimmilla keleillä laittaa sport moodiin vaikka vastaakin herkimmin kaasuun, koska jäykistää ohjausta ja siten minusta rauhoittaa hakemista peilijäällä, kun comfortilla tuli tehtyä pientä ratin kääntelyä koko ajan. Eco pro:ta en ole koskaan edes kokeillut. Korostetaan vielä, että alla on kuluneet korkean nopeusluokan kitkarenkaat, eli hyvin liukkaat kaikissa talviolosuhteissa.
    Mistäs sitten tiedät vaikka kuinka jäykäksi se ohjaus muuttuisi eco-prolla? Tehostimestahan se olisi pois jos ranteesta otetaan ruista enemmän.

    Joo, mulla on joskus ollut F11:ssa Saksankitkat. Se kerta oli ensimmäinen ja viimeinen. Tuolta saisi pohjoismaiset kitkat edullisesti.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Ehkä liukkaalle talvikelille tuo eco pro on parempi tasaisemman kaasunvasteen takia. :think
    Varmaan noinkin, mutta ite tykkäsin liukkaimmilla keleillä laittaa sport moodiin vaikka vastaakin herkimmin kaasuun, koska jäykistää ohjausta ja siten minusta rauhoittaa hakemista peilijäällä, kun comfortilla tuli tehtyä pientä ratin kääntelyä koko ajan. Eco pro:ta en ole koskaan edes kokeillut. Korostetaan vielä, että alla on kuluneet korkean nopeusluokan kitkarenkaat, eli hyvin liukkaat kaikissa talviolosuhteissa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Fiilispohjalta. Saksassa laittavat 2,4bar paineita ja se tuntuu kyllä auttamatta liian löysältä kumilta. Contin 7 kitkoissa ollut myös pito kohdallaan kunnon paineilla.

    Disclaimer: Auton omien paineantureiden mukaan siis nuo paineet. En tiedä onko niissä aina heittoa johonkin suuntaan
    Tarkoitat liian löysällä varmaan sitä että tuntuu että auto hakee jonnekin tai rengas sortaa alle mutkassa?

    Tää ässä versio kyllä tuntuu vilkauttavan luistoeston valoa melko herkästi comfort ja power tilassa talvirenkailla. Tuo tuntuu hyökkäävän comfortilla yllätävän herkästi matka-ajossakin vaikka kaasua ei kovin paljoa tarjoa. Eiköhän tuokin lakkaa kesärenkaiden myötä. Ehkä liukkaalle talvikelille tuo eco pro on parempi tasaisemman kaasunvasteen takia. :think

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Miten olet päätynyt noin korkeisiin paineisiin? Tuossa taisi edellisen omistajan(tai liikkeen) jäljiltä olla joku 2,3 bar joka nurkassa joka saattaa olla kyllä liian alhainen paine.

    Oletko huomannut onko alhaisemmilla paineilla pito parempi? (tuon saattaisi huomata siinä että kuinka herkästi luistoneston valo vilkuttaa)
    Fiilispohjalta. Saksassa laittavat 2,4bar paineita ja se tuntuu kyllä auttamatta liian löysältä kumilta. Contin 7 kitkoissa ollut myös pito kohdallaan kunnon paineilla.

    Disclaimer: Auton omien paineantureiden mukaan siis nuo paineet. En tiedä onko niissä aina heittoa johonkin suuntaan

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    3bar joka nurkassa 155/70/19 kitkoilla on ollut toimiva. Tai sanotaan 2,8-3.0bar.
    Miten olet päätynyt noin korkeisiin paineisiin? Tuossa taisi edellisen omistajan(tai liikkeen) jäljiltä olla joku 2,3 bar joka nurkassa joka saattaa olla kyllä liian alhainen paine.

    Oletko huomannut onko alhaisemmilla paineilla pito parempi? (tuon saattaisi huomata siinä että kuinka herkästi luistoneston valo vilkuttaa)

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tuossa kun vaihtelin talvirenkaita vanteille niin tuli mulkaistua ovenpielestä rengaspaineita. Suositukset näyttivät olevan varsin korkeat. Vierintävastuksen suhteen korkeampi paine lienee parempi mutta välttämättä pidon kannalta se ei ole hyvä.

    Onkos kukaan perehtynyt paineisiin tarkemmin tai huomannut eroa suuntaan tai toiseen muuttamalla niitä? Omassa autossa paineet taisivat olla ennen renkaiden vaihtoa alhaisemmat kuin tässä kuvassa.
    3bar joka nurkassa 155/70/19 kitkoilla on ollut toimiva. Tai sanotaan 2,8-3.0bar.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Tuossa kun vaihtelin talvirenkaita vanteille niin tuli mulkaistua ovenpielestä rengaspaineita. Suositukset näyttivät olevan varsin korkeat. Vierintävastuksen suhteen korkeampi paine lienee parempi mutta välttämättä pidon kannalta se ei ole hyvä.

    Onkos kukaan perehtynyt paineisiin tarkemmin tai huomannut eroa suuntaan tai toiseen muuttamalla niitä? Omassa autossa paineet taisivat olla ennen renkaiden vaihtoa alhaisemmat kuin tässä kuvassa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Talvirenkaista ja nimenomaan nastoista puhuttaessa näyttäisi että kiinan ihmettä olisi taas varastossa. Noi voi nastoittaa jälkikäteen.



    Talirenkaiksi tuossa 155/70-19 hyvinä vaihtoehtoina lienee ainakin Continentali ja Hakkapeliitta R3 sekä ens talvena R5.

    Onkos tuosta 195/50-20 / 175/55-20 kokemuksia että mitä kannattaa tarjota alle kesäksi? Tuohon leveämpään kokoon ei ole tarjolla kuin Contia, ja hinta on 250e/kpl. Tuo kapeampikin uppoisi kyllä ja siihen olisi tarjontaakin paremmin. Hintaluokka noin 150€/kpl.

    Leave a comment:

Working...
X