Announcement

Collapse
No announcement yet.

i3 renkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6702
    • PK-seutu

    #16
    Monta muuttujaa vaikuttaa tuohon.

    - Onko auto vanhempaa 60Ah mallia?
    - Onko se 60Ah mallia ja softat päivittämättä?
    - Onko se 94Ah mallia?
    - Onko se 94Ah mallia ja softat päivittämättä?
    - Onko se LCI mallia?
    - Mitkä renkaat?
    - Onko ajettu Ecopro (suositus) vai Comfortilla?
    - Kuskin kaasupolkimen käyttö, onko tottunut ajamaan sähköautolla tehokkaine regenerointeineen?

    BMW on muuttanut DSC:n ja regeneroinnin ja kaasupolkimen herkkyyden parametrejä matkan varrella ja kaikki yo. asiat vaikuttaa.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by pyroz View Post
      BMW on muuttanut DSC:n ja regeneroinnin ja kaasupolkimen herkkyyden parametrejä matkan varrella ja kaikki yo. asiat vaikuttaa.
      Iso muutos tuohon asiaan tuli juuri LCI kohdalla kun DSC päivittyi, sitä ennen luistonesto ei toiminut regenillä ollenkaan vaan putosi kokonaan pois päältä luistoa epäillessään. Tuollahan saa mielenkiintoisia tilanteita aikaiseksi, jos ajaa esim. risteykseen tullessa kesäkelilläkin sopivaan monttuun (auto tulkitsee luistoksi) eikä ole valmiina painamaan jarrua.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • juhamann
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 29

        #18
        2019 mallin 120ah ja kaikki on päivitetty. Kesästä asti tuo ollut alla, kyllä polkimen käyttöön jotenkin tottunut. Mutta raportoin lisää kun saan Continentalit alle.

        Comment

        • juhamann
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 29

          #19
          Reilun viikon alla Continentalit. Näihin verrattuna nuo Bridgestonet oli kuin kesärenkaat. Tuskin Nokian R3:tkaan olisi huonot, mutta tällä kertaa päädyin näihin.

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 6868
            • Forssa

            #20
            Entäs jos vaihtaa vanteet tuumakooltaan pienempiin ja sen verran leveämpiin että alkaa nastakumeja löytymään?
            Onko muuta ongelmaa odotettavissa kuin kohonnut kulutus?

            Kunhan pohdin tulevaisuuden varalle.
            Nyt:
            F07 535xD GT -11

            Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4581
              • Tampere

              #21
              Originally posted by |foder| View Post
              Entäs jos vaihtaa vanteet tuumakooltaan pienempiin ja sen verran leveämpiin että alkaa nastakumeja löytymään?
              Onko muuta ongelmaa odotettavissa kuin kohonnut kulutus?

              Kunhan pohdin tulevaisuuden varalle.
              Pienempänä et löydä nastoja niin että halkaisija olisi vielä jotenkin järkevä.
              Suurempana löytyy 195/55r20 mutta saatavuus on tuossakin koossa melko huono ja usea valmistaja on lopettanut valmistuksen. Tuo vaatisi vielä iS mallin levikkeet kaariin ja 20" vanteet jotka nekin ovat kivenalla ja maksavat maltaita.
              Ensi talvena markkinoilta löytyy tuossa 19" koossa 175/55-19 Hakkapeliitta R5.
              Last edited by fraatti; 03-02-2022, 12:22.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • juhamann
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 29

                #22
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Taitaa olla ominaisuus, tytär kävi tämmöisen koeajamassa ja sanoi myös että drifting meininkiä. Johtuisiko jotenkin etu/taka painojakaumasta ?
                Lähtee kuulemma vielä aika yllättäen tuo perä irti ja paikoissa joissa ei luulisi lähtevän.
                Käytös muuttui täysin Continentaleilla, ei mitään ongelmaa enää. En myös keksi ainakaan itselleni yhtään perustelua, miksi laittaisin alle nastat. Ei kiitos nastojen rapinalle muuten vallan hiljaisessa autossa.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4581
                  • Tampere

                  #23
                  Talvirenkaista ja nimenomaan nastoista puhuttaessa näyttäisi että kiinan ihmettä olisi taas varastossa. Noi voi nastoittaa jälkikäteen.



                  Talirenkaiksi tuossa 155/70-19 hyvinä vaihtoehtoina lienee ainakin Continentali ja Hakkapeliitta R3 sekä ens talvena R5.

                  Onkos tuosta 195/50-20 / 175/55-20 kokemuksia että mitä kannattaa tarjota alle kesäksi? Tuohon leveämpään kokoon ei ole tarjolla kuin Contia, ja hinta on 250e/kpl. Tuo kapeampikin uppoisi kyllä ja siihen olisi tarjontaakin paremmin. Hintaluokka noin 150€/kpl.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4581
                    • Tampere

                    #24
                    Tuossa kun vaihtelin talvirenkaita vanteille niin tuli mulkaistua ovenpielestä rengaspaineita. Suositukset näyttivät olevan varsin korkeat. Vierintävastuksen suhteen korkeampi paine lienee parempi mutta välttämättä pidon kannalta se ei ole hyvä.

                    Onkos kukaan perehtynyt paineisiin tarkemmin tai huomannut eroa suuntaan tai toiseen muuttamalla niitä? Omassa autossa paineet taisivat olla ennen renkaiden vaihtoa alhaisemmat kuin tässä kuvassa.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6702
                      • PK-seutu

                      #25
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Tuossa kun vaihtelin talvirenkaita vanteille niin tuli mulkaistua ovenpielestä rengaspaineita. Suositukset näyttivät olevan varsin korkeat. Vierintävastuksen suhteen korkeampi paine lienee parempi mutta välttämättä pidon kannalta se ei ole hyvä.

                      Onkos kukaan perehtynyt paineisiin tarkemmin tai huomannut eroa suuntaan tai toiseen muuttamalla niitä? Omassa autossa paineet taisivat olla ennen renkaiden vaihtoa alhaisemmat kuin tässä kuvassa.
                      3bar joka nurkassa 155/70/19 kitkoilla on ollut toimiva. Tai sanotaan 2,8-3.0bar.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4581
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by pyroz View Post
                        3bar joka nurkassa 155/70/19 kitkoilla on ollut toimiva. Tai sanotaan 2,8-3.0bar.
                        Miten olet päätynyt noin korkeisiin paineisiin? Tuossa taisi edellisen omistajan(tai liikkeen) jäljiltä olla joku 2,3 bar joka nurkassa joka saattaa olla kyllä liian alhainen paine.

                        Oletko huomannut onko alhaisemmilla paineilla pito parempi? (tuon saattaisi huomata siinä että kuinka herkästi luistoneston valo vilkuttaa)
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6702
                          • PK-seutu

                          #27
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Miten olet päätynyt noin korkeisiin paineisiin? Tuossa taisi edellisen omistajan(tai liikkeen) jäljiltä olla joku 2,3 bar joka nurkassa joka saattaa olla kyllä liian alhainen paine.

                          Oletko huomannut onko alhaisemmilla paineilla pito parempi? (tuon saattaisi huomata siinä että kuinka herkästi luistoneston valo vilkuttaa)
                          Fiilispohjalta. Saksassa laittavat 2,4bar paineita ja se tuntuu kyllä auttamatta liian löysältä kumilta. Contin 7 kitkoissa ollut myös pito kohdallaan kunnon paineilla.

                          Disclaimer: Auton omien paineantureiden mukaan siis nuo paineet. En tiedä onko niissä aina heittoa johonkin suuntaan
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4581
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Fiilispohjalta. Saksassa laittavat 2,4bar paineita ja se tuntuu kyllä auttamatta liian löysältä kumilta. Contin 7 kitkoissa ollut myös pito kohdallaan kunnon paineilla.

                            Disclaimer: Auton omien paineantureiden mukaan siis nuo paineet. En tiedä onko niissä aina heittoa johonkin suuntaan
                            Tarkoitat liian löysällä varmaan sitä että tuntuu että auto hakee jonnekin tai rengas sortaa alle mutkassa?

                            Tää ässä versio kyllä tuntuu vilkauttavan luistoeston valoa melko herkästi comfort ja power tilassa talvirenkailla. Tuo tuntuu hyökkäävän comfortilla yllätävän herkästi matka-ajossakin vaikka kaasua ei kovin paljoa tarjoa. Eiköhän tuokin lakkaa kesärenkaiden myötä. Ehkä liukkaalle talvikelille tuo eco pro on parempi tasaisemman kaasunvasteen takia. :think
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • huupi
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 1193
                              • Tyrnävä

                              #29
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Ehkä liukkaalle talvikelille tuo eco pro on parempi tasaisemman kaasunvasteen takia. :think
                              Varmaan noinkin, mutta ite tykkäsin liukkaimmilla keleillä laittaa sport moodiin vaikka vastaakin herkimmin kaasuun, koska jäykistää ohjausta ja siten minusta rauhoittaa hakemista peilijäällä, kun comfortilla tuli tehtyä pientä ratin kääntelyä koko ajan. Eco pro:ta en ole koskaan edes kokeillut. Korostetaan vielä, että alla on kuluneet korkean nopeusluokan kitkarenkaat, eli hyvin liukkaat kaikissa talviolosuhteissa.
                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4581
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by huupi View Post
                                Varmaan noinkin, mutta ite tykkäsin liukkaimmilla keleillä laittaa sport moodiin vaikka vastaakin herkimmin kaasuun, koska jäykistää ohjausta ja siten minusta rauhoittaa hakemista peilijäällä, kun comfortilla tuli tehtyä pientä ratin kääntelyä koko ajan. Eco pro:ta en ole koskaan edes kokeillut. Korostetaan vielä, että alla on kuluneet korkean nopeusluokan kitkarenkaat, eli hyvin liukkaat kaikissa talviolosuhteissa.
                                Mistäs sitten tiedät vaikka kuinka jäykäksi se ohjaus muuttuisi eco-prolla? Tehostimestahan se olisi pois jos ranteesta otetaan ruista enemmän.

                                Joo, mulla on joskus ollut F11:ssa Saksankitkat. Se kerta oli ensimmäinen ja viimeinen. Tuolta saisi pohjoismaiset kitkat edullisesti.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎