Kaikki ilmoitukset tuotavasta sähköautosta tehdään verottajalle nykyään netissä. Missään vaiheessa alkuperäisiä kauppakirjoja etc. ei pyydetä nähtäväksi. Kilometrit siis perustuu luottamukseen siltä osin. Maahantuontikatsastukseen mentäessä kilometrejä on kuitenkin syytä olla reilusti enemmän kuin tuo 6000km. Mutta kuitenkin jos ostat sähköauton ulkomailta jossa on alle 6000km taulussa kaupantekohetkellä ja et maksa siitä alvia Suomeen, niin se on veropetos. Itse en ainakaan moista riskiä ottaisi.
Sitten tuohon itse sähköautoiluun sanoisin et kaikki riippuu hyvin pitkälle päivittäisistä/viikottaisista ajoista. Jos ne jäävät reilusti alle käytettävissä olevan auton talvirangen ja kotona pystyy lataamaan huokeella sähköllä öisin, niin silloinhan sähköauto varmasti sopii ihan hyvin. Kerran kuukaudessa tai harvemmin tapahtuvat pidemmät reissut pystyy kyllä hoitamaan kun varaa tienpäälle vaan vähän enemmän aikaa kuin mihin ennen (polttomoottorilla) on tottunut. Mutta jos tien päällä latailua ei pysty hyväksymään niin ostaa vaan sitten ison bensakoneen tai dieselin ja on siihen tyytyväinen. Simple is that!
Sitten tuohon itse sähköautoiluun sanoisin et kaikki riippuu hyvin pitkälle päivittäisistä/viikottaisista ajoista. Jos ne jäävät reilusti alle käytettävissä olevan auton talvirangen ja kotona pystyy lataamaan huokeella sähköllä öisin, niin silloinhan sähköauto varmasti sopii ihan hyvin. Kerran kuukaudessa tai harvemmin tapahtuvat pidemmät reissut pystyy kyllä hoitamaan kun varaa tienpäälle vaan vähän enemmän aikaa kuin mihin ennen (polttomoottorilla) on tottunut. Mutta jos tien päällä latailua ei pysty hyväksymään niin ostaa vaan sitten ison bensakoneen tai dieselin ja on siihen tyytyväinen. Simple is that!
Comment