Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6700
    • PK-seutu

    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Kun klikkaa auton näkyviin niin vasemmassa yläkulmassa on auton malli ja sen alla on Angebotsnummer: BM70723384 | CM51454. Pysytyviivan jälkeiset numerot on VINin 7 viimeistä numeroa. Vaati toki vähän askartelua saada täydellisen VIN; seiskassa alku on aina sama 'WBY51EJ0' sitten tulee tarkastusnumero(?) jonka on ollut kanssa aina sama '0' (ainakin tarjousten perusteella mitä mulla on ja mitä muutenkin olen kokeillut) ja sitten kaksi numeroa jotka kertovat tehtaan ja mallivuoden 09 (7/22-8/22) ja 00 (9/22-8/23) (toki tässsä täytyy tietää/arvata, milloin auto valmistettu ei reksiteröity!) ja loppuun nuo seitsemän numeroa tuosta angebotesta. Toki eihän tällä paljoa tee oiekasti, koska nuo Börsen varusteet listautuu varmaan samalla periaateella jonkun älykoneen aivoista tuohon näkyville. Toki tällä menetelmällä saa mysö lisavarusteiden koodit esiin, joita listauksessa ei ole, kun haluaa hipistellä.

    Mutta kätevä tuo angebot numero on, sillä se identifioi auton. Olen havainnut, että riippuen hieman kenen kautta Börsen avaa autojen hinnat on erilaisia. Kalleimmat hinnat saa, kun menee Börseen Niederlassungin kautta. Jolllaikin autotaloilla on samat hinnat ja joillakin 1k€ halvemmat, onko vielä halvempia..... en tiedä. Omat sukulaiset asuu Münchenin eteläpuolella, jossa bemareita myy Autohaus Michael Schmidt Neuwagen, Gebrauchtwagen & Service | Autohaus Schmidt (bmw-schmidt.com). Tätä kautta Borse antaa ainakin seiskalle alhaisempaa hintaa. Mitä omia kiinnistuksen kohteita olen verranut niin ero aina sama ~1000€​
    Mutta mistä onlinepalvelusta tänä päivänä näkee tiedot vaikka i7:sta VIN:n 7 viimeisellä merkillä? Soittamalla sinne merkkarille se koko VIN selviää samalla anyway
    S65, S85, H1, N63TU, HA0

    Comment

    • torso1
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 308

      On nuo Saksalaiset kyllä kieroa porukkaa. Nykyisen iX:n kävin hakemassa Ruotsista Malmön Bemariliikkeestä ja kaikki meni hyvin. Eikä hintakaan muuttunut ihmeellisesti

      ps. tulipa muuten uusi X5 jo liikkeeseenkin mut joutuvat vielä tekemään siihen jonkun tarkastuksen et voiko luovuttaa edes mulle koko autoa. Ei kait tuota rotteloa tänne asti ois kannattanut roudata tarkastukseen!

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 710
        • Lappeenranta

        Originally posted by pyroz View Post

        Mutta mistä onlinepalvelusta tänä päivänä näkee tiedot vaikka i7:sta VIN:n 7 viimeisellä merkillä? Soittamalla sinne merkkarille se koko VIN selviää samalla anyway
        Totta, seitsemän viimeistä numeroa ei riitä, koko VIN tarvitaan. Koko VINin rakennetta yritin tuossa kertoa, miten sen saa tehtyä seiskan tapauksessa.

        Bemarilta saaduissa tarjouksissa alustanumero löytyy aina. Multimerkkiliikkeiden tarjouksissa numeroa ei ole ollut , vaan pitää erikseen pyytää. Näiden ilmoituksissa on myös virheelliset varustelistat, joten VIN on tarpeeen. Tässä mielessä vain BMW:tä myyvä liike on selkeesti parempi ja helpompi. Esim Autohaus Schmidtin kanssa sujuu kaikki nopeasti ja sujuvasti. Kaveri puhuu hyvää engelantia, joten mun ei tarvitse sönkkää saksaa . ​
        Mini, E24
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • tiko4tiko
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2020
          • 710
          • Lappeenranta

          Jäi i7 Tallinnaan, ei päästy jatkotakuusta sopimukseen. Baijerissa asiat sitten etenivät iltapäivällä nopeesti. Autosta on nyt käsiraha maksettu ja odotellaan vahvistusta, että kukaan ei ehtinyt vetää välistä.

          Autossa on takaisinkutsu päällä , joten luovutus riippuu milloin varaosa saadaan. Kyseessä on aika laaja ongelma joka koskee tiettyjä 2023-24 valmistuneiden autojen jarrujärjestelmää, Trafiltakin sivulta Takaisinkutsu: BMW 230e xDrive (U06), X1 xDrive (U11), 225e xDrive (U06), iX1 xDrive (U11), X5 xDrive (G05), XM (G09), X1 xDrive (U11), i7 xDrive (G70), X7 xDrive (G07), X6 xDrive (G06), 750e xDrive (G70), M760e xDrive (G70) The fault relates to the integrated brake (IB) system, which is a brakebywire brake system. | recall:siteName (traficom.fi)​ Uusia autoja on luovutuskiellossa, ja jo luovutettuja on otettu huollon pihaan seisomaan. Ensimmäinen arvio on, että auto olisi luovutettavissa toukokuun loppupuolella. Myyjän mukaan normisti aikaa menee 2vkoa (auton siirto Saksassa, pudistus, tarkistukset, huollot), mutta nyt siis 2-3viikoa lisää.
          Mini, E24
          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

          Comment

          • torso1
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 308

            Tämä uusien autojen luovutuskielto ja jo ajossa olleiden takaisinkutsu kampanja on kyllä hanurista. Minun uusi X5 lepää nyt Hedinin pihassa ja odottaa BMWn ohjeita lisätarkastusta varten. Kukaan ei tunnu tietävän milloin nämä ohjeet saadaan. Niin pitkään ei auta muu kuin odotella ja ajaa nykyisellä. Ja toivoa että autossa ei tietenkään ole mitään vikaa!

            jos myyjällä olisi ollut pelisilmää, niin hän olisi tilannut vastaavalla speksillä jo toisen auton mulle kun tämän kohdalla ongelmat alkoivat eskaloitua (oli tiedossa jo tammi-helmikuussa et kaikki ei mene hyvin). Ja kumpi tulee aikasemmin liikkeeseen niin se luovutetaan. Mutta ei, eihän niillä reppanoilla ole varaa ottaa autoja ylimääräisenä myyntiin tai varastoon.

            Uuden auton vaarallisimmat kilometrit on näköjään ne kun se matkaa tehtaalta merkkarin pihaan odottamaan luovutusta asiakkaalle. Ja tässä tapauksessa vielä jenkeistä asti. Auto lähti tehtaalta kunnossa mutta ei olekaan enää kunnossa 4kk kestäneen matkan jälkeen. Eikä sitä voida luovuttaa ennen kuin se on saanut BMW:n hyväksynnän. Merkkaritkin aivan kädettömiä ja tietämättömiä asian suhteen. Aivan naurettavaa sanon minä.

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 710
              • Lappeenranta

              Originally posted by torso1 View Post
              Tämä uusien autojen luovutuskielto ja jo ajossa olleiden takaisinkutsu kampanja on kyllä hanurista. Minun uusi X5 lepää nyt Hedinin pihassa ja odottaa BMWn ohjeita lisätarkastusta varten. Kukaan ei tunnu tietävän milloin nämä ohjeet saadaan. Niin pitkään ei auta muu kuin odotella ja ajaa nykyisellä. Ja toivoa että autossa ei tietenkään ole mitään vikaa!

              jos myyjällä olisi ollut pelisilmää, niin hän olisi tilannut vastaavalla speksillä jo toisen auton mulle kun tämän kohdalla ongelmat alkoivat eskaloitua (oli tiedossa jo tammi-helmikuussa et kaikki ei mene hyvin). Ja kumpi tulee aikasemmin liikkeeseen niin se luovutetaan. Mutta ei, eihän niillä reppanoilla ole varaa ottaa autoja ylimääräisenä myyntiin tai varastoon.

              Uuden auton vaarallisimmat kilometrit on näköjään ne kun se matkaa tehtaalta merkkarin pihaan odottamaan luovutusta asiakkaalle. Ja tässä tapauksessa vielä jenkeistä asti. Auto lähti tehtaalta kunnossa mutta ei olekaan enää kunnossa 4kk kestäneen matkan jälkeen. Eikä sitä voida luovuttaa ennen kuin se on saanut BMW:n hyväksynnän. Merkkaritkin aivan kädettömiä ja tietämättömiä asian suhteen. Aivan naurettavaa sanon minä.
              Saat alustanumerolla selville jos autossa on joku takaisinkutsu avoinna vai onko joku erikoisempi case. (esim https://bmw-recall-tool.netlify.app/)
              Mini, E24
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • torso1
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 308

                Originally posted by tiko4tiko View Post

                Saat alustanumerolla selville jos autossa on joku takaisinkutsu avoinna vai onko joku erikoisempi case. (esim https://bmw-recall-tool.netlify.app/)
                Tämä tuli tehtyä jo heti ensimmäisenä eli helmikuun loppupuolella. Autossa on päällä delivery STOP025369 (Evaluation of Salt Water Damages, Flood 2.0), eikä sitä voida luovuttaa ennen lisätutkimuksia ja lopullista BMW:n hyväksyntää.

                Eikö kuulostakin hienolta. Kärsivällisyys näiden valmiiksi homehtuneiden romujen kanssa alkaa olla pikkuhiljaa loppusuoralla!
                Last edited by torso1; 24-04-2024, 11:09.

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 710
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by torso1 View Post

                  Tämä tuli tehtyä jo heti ensimmäisenä eli helmikuun loppupuolella. Autossa on päällä delivery STOP025369 (Evaluation of Salt Water Damages, Flood 2.0), eikä sitä voida luovuttaa ennen lisätutkimuksia ja lopullista BMW:n hyväksyntää.

                  Eikö kuulostakin hienolta. Kärsivällisyys näiden valmiiksi homehtuneiden romujen kanssa alkaa olla pikkuhiljaa loppusuoralla!
                  Tilanne on hyvin huono ja ymmärrän turhautumisesi täysin, loppua ei näytä tulevan lainkaan. Kyllähän tuossa jo pelkän merkin maineen kannalta ainoa oikea menettely on tehtaalta uusi auto tilalle. Omasta mielestä kun on syytä epäillä (kuten tuo vatululoimisen määrää antaa aiheen olettaa), niin edellä mainittu päätös pitäisi tehdä hyvinkin matalalla kynnyksellä, Jo tuollainen takasinkutsusyy auton historiassa ei vahvista ko. yksilön jälleenmyyntiarvoa. Toki harvempi varmasti takaisinkutsulistaa kollaa autoa ostaesaan, mutta kuten vanhan sanonta kuuluu "Hyvä kello kauaus kuuluu, paha kello kauemmaksi."
                  Mini, E24
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • torso1
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 308

                    Originally posted by tiko4tiko View Post

                    Tilanne on hyvin huono ja ymmärrän turhautumisesi täysin, loppua ei näytä tulevan lainkaan. Kyllähän tuossa jo pelkän merkin maineen kannalta ainoa oikea menettely on tehtaalta uusi auto tilalle. Omasta mielestä kun on syytä epäillä (kuten tuo vatululoimisen määrää antaa aiheen olettaa), niin edellä mainittu päätös pitäisi tehdä hyvinkin matalalla kynnyksellä, Jo tuollainen takasinkutsusyy auton historiassa ei vahvista ko. yksilön jälleenmyyntiarvoa. Toki harvempi varmasti takaisinkutsulistaa kollaa autoa ostaesaan, mutta kuten vanhan sanonta kuuluu "Hyvä kello kauaus kuuluu, paha kello kauemmaksi."
                    Juuri näin. Mutta kyllähän tässä on kuluttajalla aika pienet mahdollisuudet mihinkään asiaan vaikuttaa. Sekin on nimittäin aivan tavallista että uusia autoja korjataan milloin mistäkin syystä ja silti ne vastaa ”tehdastoimitusta” ihan kuluttajasuojankin mukaan. Onneksi sentään tätä yksilöä ei ole matkalla rutattu eikä korjattu. Kysymys kait on enemmän siitä että onko autoille tapahtunut mitään vahinkoa (sähköjärjestelmät yms.?) suolaveden seurauksesta. Eikä kukaan tunnu tietävän onko tämäkään auto joutunut edes kosketuksiin meriveden kanssa. Ne satamassa ajelehtineet ja vaurioituneet autot on kuulemma laitettu paaliin jo tammikuussa BMW:n toimesta.

                    Mutta tällä hetkellä odottavat suoria ohjeita Saksasta että mitä näille autoille (mun auto mukaanlukien) tehdään. Ei tämä suinkaan ainut ole Suomessakaan. Ainakin toinen samanlainen tapaus Espoon Hedinillä odottamassa lisäohjeita. Asiakkaan auto siis tämäkin. Ihan suoraan kertoivat. Perinteiden mukaisesti BMW kuulemma laskuttaa nämä jo liikkeeltä heti silloin kun autot toimitetaan pihaan. Aivan sama miten kauan siellä seisovat ennen kuin asiakkaalta saavat rahansa, jos saavat. No, ei taida vielä muutama myymätön X5 Hedinin taseessa puljua kaataa
                    Last edited by torso1; 25-04-2024, 22:04.

                    Comment

                    • tiko4tiko
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2020
                      • 710
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by torso1 View Post

                      Juuri näin. Mutta kyllähän tässä on kuluttajalla aika pienet mahdollisuudet mihinkään asiaan vaikuttaa. Sekin on nimittäin aivan tavallista että uusia autoja korjataan milloin mistäkin syystä ja silti ne vastaa ”tehdastoimitusta” ihan kuluttajasuojankin mukaan. Onneksi sentään tätä yksilöä ei ole matkalla rutattu eikä korjattu. Kysymys kait on enemmän siitä että onko autoille tapahtunut mitään vahinkoa (sähköjärjestelmät yms.?) suolaveden seurauksesta. Eikä kukaan tunnu tietävän onko tämäkään auto joutunut edes kosketuksiin meriveden kanssa. Ne satamassa ajelehtineet ja vaurioituneet autot on kuulemma laitettu paaliin jo tammikuussa BMW:n toimesta.

                      Mutta tällä hetkellä odottavat suoria ohjeita Saksasta että mitä näille autoille (mun auto mukaanlukien) tehdään. Ei tämä suinkaan ainut ole Suomessakaan. Ainakin toinen samanlainen tapaus Espoon Hedinillä odottamassa lisäohjeita. Asiakkaan auto siis tämäkin. Ihan suoraan kertoivat. Perinteiden mukaisesti BMW kuulemma laskuttaa nämä jo liikkeeltä heti silloin kun autot toimitetaan pihaan. Aivan sama miten kauan siellä seisovat ennen kuin asiakkaalta saavat rahansa, jos saavat. No, ei taida vielä muutama myymätön X5 Hedinin taseessa puljua kaataa
                      No ei tuo kyllä Hedinin vastuulle kuulu, tehtaan vastuulla kuljetus on.

                      Kyllähän äksässä moni asia hyvin suojassa on vrt peruskinneriin. Auto on suunnniteltu, että sillä voi ajaa 50cm syvässä vedessä (+varmuusmarginaalia muutama sentti). 50cm tarkoittaa että 3-sarjaisessa penkki on veden alla Joku väitti jenkkifoorumilla ajaneensa 70cm tulvavedessä sähköllä. Tuo alkaa olemaan jo niin korkealla, että vettä menee helposti imupuolelta sisään koneeseen (vedenpinta nousee keulan edessä auton liikkuessa) ja vesi menee kyllä koneeseen, vaikka kone ei olisi käynnissä!
                      Mini, E24
                      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                      Comment

                      • torso1
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 308

                        Originally posted by tiko4tiko View Post

                        No ei tuo kyllä Hedinin vastuulle kuulu, tehtaan vastuulla kuljetus on.

                        Kyllähän äksässä moni asia hyvin suojassa on vrt peruskinneriin. Auto on suunnniteltu, että sillä voi ajaa 50cm syvässä vedessä (+varmuusmarginaalia muutama sentti). 50cm tarkoittaa että 3-sarjaisessa penkki on veden alla Joku väitti jenkkifoorumilla ajaneensa 70cm tulvavedessä sähköllä. Tuo alkaa olemaan jo niin korkealla, että vettä menee helposti imupuolelta sisään koneeseen (vedenpinta nousee keulan edessä auton liikkuessa) ja vesi menee kyllä koneeseen, vaikka kone ei olisi käynnissä!
                        Ei kuulu Hedinin vastuulle tietenkään mutta BMW kuulemma vain toimittaa autot jälleenmyyjien pihaan oli niissä vikaa tai ei. Ja myös laskuttavat sen samantien. Sitten vasta alkaa selvittely delivery stopin tiimoilta et mikä on BMW:n ohjeistus kussakin tapauksessa. Toki Hedin varmaan sit laskuttaa kaikki lisätutkimukset BMW:ltä ihan normaaliin tapaan kuten muissakin kamppiksissa. Eli nyt vain ootellaan ootellaan..

                        Comment

                        • JPM50
                          Bimmer Rookie
                          • May 2022
                          • 169
                          • Helsinki

                          Originally posted by torso1 View Post

                          Ei kuulu Hedinin vastuulle tietenkään mutta BMW kuulemma vain toimittaa autot jälleenmyyjien pihaan oli niissä vikaa tai ei. Ja myös laskuttavat sen samantien. Sitten vasta alkaa selvittely delivery stopin tiimoilta et mikä on BMW:n ohjeistus kussakin tapauksessa. Toki Hedin varmaan sit laskuttaa kaikki lisätutkimukset BMW:ltä ihan normaaliin tapaan kuten muissakin kamppiksissa. Eli nyt vain ootellaan ootellaan..
                          Sulla on kyllä hyvät hermot. Mä olisin jo lampsinut kauppaan ja perunut kaupat.
                          i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • torso1
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 308

                            Originally posted by JPM50 View Post

                            Sulla on kyllä hyvät hermot. Mä olisin jo lampsinut kauppaan ja perunut kaupat.
                            Tämä on tietenkin vaihtoehto ja varsin validi sellainen. Mutta sitten ei myöskään saa sitä autoa.

                            ja jos haluaa laittaa uudesta vastaavasta lappua sisään tehtaalle niin se on taas vähintään 6kk odottelua lisää. Sekä vaihtoauto hinnoitellaan tietysti uudestaan. Et sekään vaihtoehto ei taloudellisesti ole kovinkaan järkevää.

                            Antaahan nyt BMW:n rauhassa muodostaa joku päätös näiden osalta ja katsellaan sitten miten menetellään. Koska ei näissä välttämättä ole mitään vikaa tai edes korjattavaa. Ja ajellaan sillä välin nykyisen tauluun paljon kilometrejä lisää

                            Comment

                            • tiko4tiko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2020
                              • 710
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by torso1 View Post

                              Tämä on tietenkin vaihtoehto ja varsin validi sellainen. Mutta sitten ei myöskään saa sitä autoa.

                              ja jos haluaa laittaa uudesta vastaavasta lappua sisään tehtaalle niin se on taas vähintään 6kk odottelua lisää. Sekä vaihtoauto hinnoitellaan tietysti uudestaan. Et sekään vaihtoehto ei taloudellisesti ole kovinkaan järkevää.

                              Antaahan nyt BMW:n rauhassa muodostaa joku päätös näiden osalta ja katsellaan sitten miten menetellään. Koska ei näissä välttämättä ole mitään vikaa tai edes korjattavaa. Ja ajellaan sillä välin nykyisen tauluun paljon kilometrejä lisää
                              Kun hyvityshinta on kiinnitetty jo viime vuonna, aika iso päätös olisi kyllä purkaa kauppa, sen verran pahasti sähköautojen hinnat ovat korjanneet alaspäin viimeisen 6kk aika. Hyvä ajoitus sulla tässä vaihdossa on ollut, kun vaan kauppa päätyy onnellisesti maaliin.
                              Last edited by tiko4tiko; 28-04-2024, 18:40.
                              Mini, E24
                              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                              Comment

                              • torso1
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 308

                                Originally posted by tiko4tiko View Post

                                Kun hyvityshinta on kiinnitetty jo viime vuonna, aika iso päätös olisi kyllä purkaa kauppa, sen verran pahasti sähköautojen hinnat ovat korjanneet alaspäin viimeisen 6kk aika. Hyvä ajoitus sulla tässä vaihdossa on ollut, kun vaan kauppa päätyy onnellisesti maaliin.
                                Juuri näin. Kaupat tehtiin viime vuoden loka-marraskuussa ja uuden auton oletettu luovutusaika oli 2024 helmikuun alkupuolella. Joten jos nyt tekisi vastaavasta uudesta kaupat ja vaihdokki hinnoiteltaisiin uudestaan, niin rahallinen menetys olisi varmasti 10-15 k€ vähintään..jos edes riittäisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎