iX3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiko4tiko
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2020
    • 830
    • Lappeenranta

    #31
    En menisi heti sanomaan että iX3 on romua koska siinä ei ole ilmajousitusta. Bemareissa ilmajousitus on loppujen lopuksi aika harvinainen varuste, osaavat tehdä jousituksen ihan perinteisillä rautajousillakin. Toki painavaan autoon se on haastavampaa kuin kevyempään, ja iX3:ssa on painoa. Laitaisin jousituksen koriin, koeajo ennen tuomiota. (Aikoinaan koejajoin iX:n sekä ilma- että rautajousin, ja mulle olisi riittänyt perinteiset jouset aivan hyvin.)
    Mini, E24, E90, G70
    exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

    Comment

    • volvostabemariin
      Bimmer Rookie
      • Sep 2019
      • 89
      • Kanta-Häme

      #32
      Näähän on myös vahvasti mielikuva-asioiota. Mulla on iX ja iX2. IXään kuuluu ehdottomasti ilmajouset jne. iX2 menee rautajousilla ihan hyvin ja iDrive-rullan puutekaan ei aja hulluksi

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1148
        • Espoo

        #33
        No joo. Näkyy sähköautojen nopea arvonalenema iskeneen tämän leasing-hinnoitteluun. Ei kannata enää ottaa yksityisliisaria vaan mieluummin ostaa omaksi, jos sitäkään. Tarjouksia odotellessa mennään kyllä toistaiseksi eikä tilausta lyödä vielä tällä viikolla sisään.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • melperri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2011
          • 260
          • espoo

          #34
          Originally posted by pyroz View Post

          i4 on nelossarjaa, eli edelleen lasten mallistoa siinä missä kolmonen ja pienemmätkin. Aikuisten mallit alkaa vitossarjasta ja vasta niihin tarjotaan kunnon premium kampetta. Näin on aina ollut ja varmaan tulee olemaankin. Oli jopa mukava yllätys, miten i4:een oli kuitenkin optioita tarjolla tuohon nähden. Ei siis mitään uutta auringon alla.

          Ja noin yleisesti nahkaa tullaan näkemään aivan varmasti tulevaisuudessa vielä vähemmän. Kehittävät keinonahkaa, eli muovipenkkejä kokoajan paremmiksi niin monelle kelpaa se ja kun nykyään on niin epäeettistä sitä nahkaa käyttää niin... Itsellekin kyllä mieluiten oikeaa nahkaa valitsen, mutta tuo on valitettava suunta laajemmaltikin.

          Confasin kokeeksi aikuismalli I5:n. Comfort penkeillä , BW:llä ja nykyisillä "täysillä avustimilla " , joista puuttuu nightvision , hinnaksi tulee n 93t€. Tuloksena on mustilla keinomateriaalipenkeillä varustettu kulkine , jossa jotakin pörinää tuottava äänigeneraattori. Nahkaverhoilua ei saa comfortpenkkien kanssa , jos sellaiasen haluaa vaihtuu penkki huonommaksi Tasan yksi musta nahan värivaihtoiehtona , ei puhettakaan laajennetusta nahasta esim kojelautaan. . Eroa Ero G30 ja F10 sisustan optioihin on kuin yöllä ja päivällä. Ankea halpuutus puskee joka pinnasta . Keinonahkakin sinällään kelpaisi , jos olisi värivalikoimaa ja laajennusmahdollsiuus , mutta ei.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6791
            • PK-seutu

            #35
            Originally posted by melperri View Post


            Confasin kokeeksi aikuismalli I5:n. Comfort penkeillä , BW:llä ja nykyisillä "täysillä avustimilla " , joista puuttuu nightvision , hinnaksi tulee n 93t€. Tuloksena on mustilla keinomateriaalipenkeillä varustettu kulkine , jossa jotakin pörinää tuottava äänigeneraattori. Nahkaverhoilua ei saa comfortpenkkien kanssa , jos sellaiasen haluaa vaihtuu penkki huonommaksi Tasan yksi musta nahan värivaihtoiehtona , ei puhettakaan laajennetusta nahasta esim kojelautaan. . Eroa Ero G30 ja F10 sisustan optioihin on kuin yöllä ja päivällä. Ankea halpuutus puskee joka pinnasta . Keinonahkakin sinällään kelpaisi , jos olisi värivalikoimaa ja laajennusmahdollsiuus , mutta ei.
            Kokeilin minäkin. Sain kyllä individual Merinot Comfort jakkaroille. Myyjältä kun kysäisee niin luulisi onnistuvan myös nuo konfiguraattorit tuntuu välillä olevan vähän niin ja näin.
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 830
              • Lappeenranta

              #36
              Originally posted by pyroz View Post

              Kokeilin minäkin. Sain kyllä individual Merinot Comfort jakkaroille. Myyjältä kun kysäisee niin luulisi onnistuvan myös nuo konfiguraattorit tuntuu välillä olevan vähän niin ja näin.
              Jos valitsee m-sport paketin voi ruksia m-istuimet ja laajennetun merino nahkasistuksen (musta) ja sisäkattoon lisähinnasta alcantara. (Lasikatto pitää ottaa myös). Ei tuo nyt aivan kuraa ole, seiskan keskummäinen versio (joka ei nyt suuresti poikkea täysnahkasta). Siis 5-sarjassa
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • melperri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 260
                • espoo

                #37
                Originally posted by tiko4tiko View Post

                Jos valitsee m-sport paketin voi ruksia m-istuimet ja laajennetun merino nahkasistuksen (musta) ja sisäkattoon lisähinnasta alcantara. (Lasikatto pitää ottaa myös). Ei tuo nyt aivan kuraa ole, seiskan keskummäinen versio (joka ei nyt suuresti poikkea täysnahkasta). Siis 5-sarjassa

                Ei I5:n osalta tietenkään varsinaisesta kurasta voi puhua , mutta tuon hintaluokan autossa pitäisi kyllä olla paljon laajemmat valinnan mahdollisuudet sisustan suhteen. Edellisissä sukupolvissa sai muokattua interiöörin sellaiseksi , että rahalle todella tunsi saavansa vastetta , kun väreissä , nahkaverhoilun laajuudessa ja listoissa riitti valinnan varaa aivan eri tapaan. Jos maksaa 100t€ autosta , v:tuttaa joka kerta autoon istuessa , jos sisutan layout ei ole juuri halutunlainen , auto on tällöin pelkkä aihio ja vajaa tuote , josta ei mielestäni ole mitään järkeä maksaa liikkumistarpeen täyttävää perusautoa enempää.

                Nyt on julkaistu tuo uusi GLC , joka ensi kuvien perusteella tulee olemaan kova kilpailija IX3:lle. Omaan makuuni sisäilme on selvästi edellä bemaria. , ja tärkeitä varusteoptioita myös enemmän. Vaikka hinta asettuisi korkeammaksi , osuisi noista oma valintani mersuun , ellei koejaossa jotakin aivan yllättävää negatiivista ilmenisi.

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1148
                  • Espoo

                  #38
                  Originally posted by melperri View Post
                  Nyt on julkaistu tuo uusi GLC , joka ensi kuvien perusteella tulee olemaan kova kilpailija IX3:lle. Omaan makuuni sisäilme on selvästi edellä bemaria. , ja tärkeitä varusteoptioita myös enemmän. Vaikka hinta asettuisi korkeammaksi , osuisi noista oma valintani mersuun , ellei koejaossa jotakin aivan yllättävää negatiivista ilmenisi.
                  Kyllä nämä autot tulevat olemaan eri hintapisteessä. Bemarin saa tosiaan nyt 80000 eurolla kaikkien mahdollisten varusteiden kanssa ja Mersu lähtee siitä. Vaikka toki Mersuun saa paljon Bemaria enemmän varustetta, tulee hyvinvarusteltu Mersu maksamaan puolitoistakertaisen hinnan iX3:een verrattuna. Toki kaikki on aina taskujen syvyydestä kiinni mutta isossa kuvassa Suomen volyymeissa tämä hintaero varmasti vaikuttaa ostajien käyttäytymiseen ainakin tämänhetkisen arvonaleneman kanssa sekä työsuhdeautomarkkinoilla
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  Working...
                  X