Eli ois tollanen 1502:nen -75 tarjolla. Alunperin siis 1502 eli 1.6l koneela ja nyt on laitettu 1.8i eli ruisku ja astetta isompi motti. Mites saako tollasen leimaan ilman mitää ihmeempii muutoksia? Onko noissa nyt niin hirvee ero enää et pitäs jarruja sun muita muuttamaan alkaa? Auto on poistettu rek. eikä papereissa lue muutoksia. Kannessa lukee 1.8.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
1502 -> 1.8i
Collapse
X
-
Onse kun heti pitäs tieto löytyä...
1502 on 75 hp, siihen +20%= 90 hp ja ja tossa ruuttamotissa on 105 hp - eikö? Eli 1502 alustalla ja jarruilla ei teoriassa kelpaa vaan tekniikka on päivitettävä vastaamaan väh. 90 hp laitetta (90hp + 20% =108hp). Sitten vaan katselemaan eri vaihtoehtoja... ja havaitaan että joskus muinon on tullut 2-litraista autoa pihalle tehtaalta samankokoisilla etupuristimilla (rummut ovat samat takana, poislukien tbo ja vanhat 1600:set), näin ollen vakaajien lisäämisellä pitäisi hommasta selvitä.
Nyt vaan hankit katsastuskonttoria tyydyttävän selvityksen asiasta ja hommasta tulee virallista.
Toki homman voi tehdä vedättämällä/huijaamalla tms. mutta minä en siihen sitten käestä...
Asiavirheet voi vapaasti korjata, jos jotain unehtu.
Comment
-
-
mulla on 1.8 ruiskulla ja penkissä otettiin tehoa 95 heppaa eli vertailuun 2002 ainoa ero oli vissiin vakaajat... vaihdoin tosin e21 323 etujarrut, joka kannattaa tehdä sillä normijarrut on aivan p..seestä... lisäksi hommasin samantien turbon vakaajat... mut jos menee yli sadan hepan ni sit pitäis muistaakseni olla jo isolaakeriset etutolpat... ja jollet penkitä ni 318i teho on 105 heppaa eli vertailumalli on 2002ti, jossa 120 heppaa... eli suosittelen penkittämään alle 100 hv ni menee helpommin... tulipa kirjotettuu hankalasti....Last edited by Tipi; 21-07-2006, 16:32.
Comment
-
-
Eli siis vaaditanko noin pienestä konekoon korotuksesta penkitystiedot? Vai riittääkö et laittaa siis vakaajat eteen ja taakse? Täytyy vissii sit ensin käydä kysymässä katsastuskonttorilta tosta asiasta, ennenkuin tekee paperit. Käyttääks ne tosiaankin 2000tii:tä vertailumallina? 105:heppaahan tos on. Eikö pelkkä 2002 riitä vertailumalliksi?Last edited by dantte; 20-07-2006, 20:43.
Comment
-
-
Originally posted by dantteEli siis vaaditanko noin pienestä konekoon korotuksesta penkitystiedot? Vai riittääkö et laittaa siis vakaajat eteen ja taakse? Täytyy vissii sit ensin käydä kysymässä katsastuskonttorilta tosta asiasta, ennenkuin tekee paperit. Käyttääks ne tosiaankin 2000tii:tä vertailumallina? 105:heppaahan tos on. Eikö pelkkä 2002 riitä vertailumalliksi?
Comment
-
-
Originally posted by StriezelKuten Tzeimi kirjoitti, tuohon sovelletaan 20% sääntöä, eli tehot saa nousta 20% vertailumallista, joksi tähän riittää 2002 (100hv + 20% = 120hv). Kannattaa kuitenkin käydä paikallisessa konttorissa kysymässä, käytäntö saattaa vaihdella.. Mutta ainakin jos pystyt näyttämään heille että vanhoissa 2002:ssa on samat jarrut (ennen 02/69), niin ei pitäis olla ongelmia, kun vaan laitat ne vakaajat.Last edited by Tipi; 21-07-2006, 16:35.
Comment
-
-
Originally posted by dantteEli siis vaaditanko noin pienestä konekoon korotuksesta penkitystiedot? Vai riittääkö et laittaa siis vakaajat eteen ja taakse? Täytyy vissii sit ensin käydä kysymässä katsastuskonttorilta tosta asiasta, ennenkuin tekee paperit. Käyttääks ne tosiaankin 2000tii:tä vertailumallina? 105:heppaahan tos on. Eikö pelkkä 2002 riitä vertailumalliksi?
Comment
-
-
Originally posted by Tipivertailumallista ei oteta 20 prossaa! jos 99 heppaa niin vertailuun 2002, jos 101 heppaa ni vertailuun 2002ti jos 121heppaa ni 2002tii ja niin eespäin... ja niinku aikasemmin kirjotin ni e30 318i vm87 105 heppaa eli 2002ti, jollet ole penkittänyt todellisiä tehoja... jokanen saa uskoa mitä haluaa, mutta näin minulle ilmoitettiin... kotoa löytyy myös tieliikennelaki + oon yhtä kurssia ja päättötyötä valmis autoinsinööri ja suorittanut katsastuksen ensimmäisen asteen kokeen pisteillä 20/20...
"Autoon vaihdettavan moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman tehonormin mukaan mitattuna.
Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna."
Tässä tapauksessa kai tämä "tehokkain vertailumoottori" olisi normaalin 2002:en moottori, vai? Mielestäni aika yksiselkoista tekstiä, eikä tämä mikään uskon asia ole. Ainakin vertailumoottoriin saa lisätä 20% silloin kun mennään yli 170hv (2002 turbo), kuten omassa autossani (S14-moottori). Olen toki vain yksinkertainen merimies..
Comment
-
-
Originally posted by dantteEli ois tollanen 1502:nen -75 tarjolla. Alunperin siis 1502 eli 1.6l koneela ja nyt on laitettu 1.8i eli ruisku ja astetta isompi motti. Mites saako tollasen leimaan ilman mitää ihmeempii muutoksia? Onko noissa nyt niin hirvee ero enää et pitäs jarruja sun muita muuttamaan alkaa? Auto on poistettu rek. eikä papereissa lue muutoksia. Kannessa lukee 1.8.
Jos näin on, auto on tod.näk meikäläisen vanha.
Comment
-
-
Originally posted by StriezelAKE:n sivuilta lainattua tekstiä:
"Autoon vaihdettavan moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman tehonormin mukaan mitattuna.
Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna."
Tässä tapauksessa kai tämä "tehokkain vertailumoottori" olisi normaalin 2002:en moottori, vai? Mielestäni aika yksiselkoista tekstiä, eikä tämä mikään uskon asia ole. Ainakin vertailumoottoriin saa lisätä 20% silloin kun mennään yli 170hv (2002 turbo), kuten omassa autossani (S14-moottori). Olen toki vain yksinkertainen merimies..
Comment
-
-
Originally posted by Tipivertailumallista ei oteta 20 prossaa! jos 99 heppaa niin vertailuun 2002, jos 101 heppaa ni vertailuun 2002ti jos 121heppaa ni 2002tii ja niin eespäin... ja niinku aikasemmin kirjotin ni e30 318i vm87 105 heppaa eli 2002ti, jollet ole penkittänyt todellisiä tehoja... jokanen saa uskoa mitä haluaa, mutta näin minulle ilmoitettiin... kotoa löytyy myös tieliikennelaki + oon yhtä kurssia ja päättötyötä valmis autoinsinööri ja suorittanut katsastuksen ensimmäisen asteen kokeen pisteillä 20/20...
Kyllä näin on. Tipi on oikeassa. Eli kävin tarkastaa asian ja himan aikaa pähkäilyään todettii että vertailussa käytetään 2002ti:tä. Sekoilin itse ton tii:n ja ti:n kanssa. Nyt vaa pitää tolla etk:lla vertailla alustan ja jarrujen eroavaisuudet. Sain paperin täytettäväksi himaan. Ilmeisesti siis muuta eroa ei ole kuin ne vakaajat eteen ja taakse. Mutta selvittelen itsekin asian vielä.
Comment
-
-
Originally posted by Tipi20% mallisarjan tehokkaimmasta
Comment
-
-
Originally posted by dantteKyllä näin on. Tipi on oikeassa. Eli kävin tarkastaa asian ja himan aikaa pähkäilyään todettii että vertailussa käytetään 2002ti:tä. Sekoilin itse ton tii:n ja ti:n kanssa. Nyt vaa pitää tolla etk:lla vertailla alustan ja jarrujen eroavaisuudet. Sain paperin täytettäväksi himaan. Ilmeisesti siis muuta eroa ei ole kuin ne vakaajat eteen ja taakse. Mutta selvittelen itsekin asian vielä.
Comment
-
Comment