Announcement

Collapse
No announcement yet.

1502 -> 1.8i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #16
    .....
    Last edited by T3; 07-01-2007, 11:50.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • nnurmi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2003
      • 183
      • Janakkala

      #17
      Originally posted by T3
      2002ti:ssä on myös koko takatukivarret erilaiset, noiden mainitsemiesi eroavaisuuksien lisäksi.
      Jep tämän olen kuullut ennenkin, mutta mitä eroa niissä on?
      Realoem antaa saman varaosanumeron kaikkiin malleihin
      Ez nem kutya, ez puli!
      # Alfa Gtv -00 #
      # X3 3.0sd -07 #
      # 1502 -77 #

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #18
        .....
        Last edited by T3; 07-01-2007, 11:50.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • dantte
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1532
          • Helsinki

          #19
          Joo eli aika oksa meininki siis. Ei tartte sitte ostaa tota. On meinaa sellanen osien vaihto edessä ettei vois vähempää kiinnostaa nyt kun on vielä kesälomallakin. Eihän noita osia ees saa mistään ku joitain noista on tuotu suomeeen 17kpl auton historiassa. Saattaa olla et tapahtu antautuminen tän asian suhteen.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #20
            .....
            Last edited by T3; 07-01-2007, 11:50.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • nnurmi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 183
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by T3
              Realoem on PERSEESTÄ!!! Kaikki EI ALKUPERÄINEN on per....tä.

              2002ti, 2002tii ja 2002turbo-malleissa oli UMPINAISET takatukivarret. muissa 02-malleissahan ne olivat takapuolelta avonaiset.
              Jep löytyihän se numero eroavaisuus kun jakso hakea tallista ETK (Orginal) levyn
              Ez nem kutya, ez puli!
              # Alfa Gtv -00 #
              # X3 3.0sd -07 #
              # 1502 -77 #

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #22
                .....
                Last edited by T3; 07-01-2007, 11:51.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Tipi
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 180
                  • Kaarina

                  #23
                  Originally posted by Striezel
                  Mitä "20% mallisarjan tehokkaimmasta"?? Jos olet hyvin perillä noista asioista, voisitko kertoa minkä tekstin perusteella alkuperäistä 2002:sta saa virittää 120 hv asti, mutta 2002:sta tekniikaltaan vastaavaa autoa ei? Ja miksi asia muuttuu sitten kun mennään yli 170 hv?
                  niinkuin jo aikasemmin kirjotin vertailumalleissa ei ole +20 prosenttia... alkuperäiseen tehoon saa tehä sen +20 prossan lisän ja mallisarjan tehokkaimmasta saa olla tehoa enemmän 20 prossaa... näin sanoo tieliikennelaki... en tiedä miksi näin on, paitsi että laki sanoo niin... tee lakialoite jos vaikka muuttuis ja jarrujen prosenteista on meille opetettu, että jos vaihtaa pelkät jarrut ei tekniikkaa ni ei mee prosentteja, mut jos ne tarvii vaihtaa tekniikan päivityksen vuoksi ni prosentit menee... näin lakia tulkitaan ainakin turun suunnalla...

                  Comment

                  • Tipi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 180
                    • Kaarina

                    #24
                    Originally posted by Striezel
                    AKE:n sivuilta lainattua tekstiä:

                    "Autoon vaihdettavan moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman tehonormin mukaan mitattuna.

                    Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.

                    Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna."

                    Tässä tapauksessa kai tämä "tehokkain vertailumoottori" olisi normaalin 2002:en moottori, vai? Mielestäni aika yksiselkoista tekstiä, eikä tämä mikään uskon asia ole. Ainakin vertailumoottoriin saa lisätä 20% silloin kun mennään yli 170hv (2002 turbo), kuten omassa autossani (S14-moottori). Olen toki vain yksinkertainen merimies..
                    tää ei nyt tähän kuulu, mut mitkä etutolpat ja takakynkät sulla itellä on paikalla?

                    Comment

                    • Striezel
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2002
                      • 192
                      • Kokkola

                      #25
                      Originally posted by Tipi
                      niinkuin jo aikasemmin kirjotin vertailumalleissa ei ole +20 prosenttia... alkuperäiseen tehoon saa tehä sen +20 prossan lisän ja mallisarjan tehokkaimmasta saa olla tehoa enemmän 20 prossaa... näin sanoo tieliikennelaki... en tiedä miksi näin on, paitsi että laki sanoo niin... tee lakialoite jos vaikka muuttuis ja jarrujen prosenteista on meille opetettu, että jos vaihtaa pelkät jarrut ei tekniikkaa ni ei mee prosentteja, mut jos ne tarvii vaihtaa tekniikan päivityksen vuoksi ni prosentit menee... näin lakia tulkitaan ainakin turun suunnalla...
                      Olin väärässä! Kävin tänään konttorilla muissa asioissa ja keskustelin samalla tästä katsastusmiehen kanssa. Eli asia on tosiaan niin että ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan (tai sitä tekniikaltaan vastaavaan) saa lisätä 20% tehoa virittämällä tai moottoria vaihtamalla. Paikallisen katsastusmiehen mukaan (luki varmuuden vuoksi asian kirjasta) ei missään tapauksessa tehoja saa millään tavalla nostaa päivittämättä tekniikkaa tehokkaampaa mallia vastaavaksi (jos ei tämä ole samanlainen jarruiltaan jne). Tarkottaen sitä että alkuperäisenkään 2002:en tehoja ei saa nostaa yhtään, muuttamatta autoa muilta osin ti/tii-mallia vastaavaksi (kysyin nimenomaan tätäkin). Eli Tipillä/Turussa on tästä ilmeisesti erilainen tulkinta?

                      Tuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..
                      Last edited by Striezel; 24-07-2006, 17:16.

                      Comment

                      • Striezel
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2002
                        • 192
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by Tipi
                        tää ei nyt tähän kuulu, mut mitkä etutolpat ja takakynkät sulla itellä on paikalla?
                        Mulla on ti/tii tolpat ja ti/tii/turbon takatukivarret.

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2069
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #27
                          [QUOTE]
                          Originally posted by Striezel
                          Olin väärässä!
                          Minä myös!

                          Tuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..
                          Samaa mieltä! Aika järjetöntä Eipä ole tullut toi konkreettisesti vastaan, me vissiin Striezelin kanssa vedetään aina hommat tappiin!
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2049
                            • Riihimäki

                            #28
                            Originally posted by Striezel
                            Tarkottaen sitä että alkuperäisenkään 2002:en tehoja ei saa nostaa yhtään, muuttamatta autoa muilta osin ti/tii-mallia vastaavaksi
                            Ei yhtään? Siis eikö tosiaan saa tehdä mitään muutoksia mitkä ei ole rinnastettavissa moottorin vaihtoon (peltisarja, kaasarit tms.)? Onpa tiukaks mennyt jos noin on!

                            Comment

                            • Tipi
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 180
                              • Kaarina

                              #29
                              Originally posted by Striezel
                              Olin väärässä! Kävin tänään konttorilla muissa asioissa ja keskustelin samalla tästä katsastusmiehen kanssa. Eli asia on tosiaan niin että ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan (tai sitä tekniikaltaan vastaavaan) saa lisätä 20% tehoa virittämällä tai moottoria vaihtamalla. Paikallisen katsastusmiehen mukaan (luki varmuuden vuoksi asian kirjasta) ei missään tapauksessa tehoja saa millään tavalla nostaa päivittämättä tekniikkaa tehokkaampaa mallia vastaavaksi (jos ei tämä ole samanlainen jarruiltaan jne). Tarkottaen sitä että alkuperäisenkään 2002:en tehoja ei saa nostaa yhtään, muuttamatta autoa muilta osin ti/tii-mallia vastaavaksi (kysyin nimenomaan tätäkin). Eli Tipillä/Turussa on tästä ilmeisesti erilainen tulkinta?

                              Tuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..
                              mulle setä kaarinan konttorilla laskeskeli sillon kun omaa autoani selvittelin et 75+20 prossaa on se 90... eli ei mee siihen 20 sisään... ilmeisesti lakia tulkitaan hieman eri tavoin... niinkuin kaikki varmasti tietävät niin ne pykälät ovat aika hankalalukuisia... molemmat tulkinnat ovat varmasti oikeita, mutta mielestäni tärkeä asia on se, että vertailumallin tehojen yli ei saa mennä...

                              Comment

                              • Tzeimi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 2069
                                • Banshee - Jyväskylä

                                #30
                                Käytäntö on ollut meilläpäin, että autoa saa virittää sen +20% ennenkuin tarvii mennä siihen pykälää tehokkaamman alustaan/jarruihin. Toki pitää olla sitten kupongit muutetun/vaihdetun moottorin tehoista jne. Korostan sanaa käytäntö. Leimasetiä on moneksi.
                                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                                & 02 tulpo saniteetti dyno




                                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎