.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
1502 -> 1.8i
Collapse
X
-
Joo eli aika oksa meininki siis. Ei tartte sitte ostaa tota. On meinaa sellanen osien vaihto edessä ettei vois vähempää kiinnostaa nyt kun on vielä kesälomallakin. Eihän noita osia ees saa mistään ku joitain noista on tuotu suomeeen 17kpl auton historiassa. Saattaa olla et tapahtu antautuminen tän asian suhteen.
Comment
-
-
Originally posted by T3Realoem on PERSEESTÄ!!! Kaikki EI ALKUPERÄINEN on per....tä.
2002ti, 2002tii ja 2002turbo-malleissa oli UMPINAISET takatukivarret. muissa 02-malleissahan ne olivat takapuolelta avonaiset.
Comment
-
-
Originally posted by StriezelMitä "20% mallisarjan tehokkaimmasta"?? Jos olet hyvin perillä noista asioista, voisitko kertoa minkä tekstin perusteella alkuperäistä 2002:sta saa virittää 120 hv asti, mutta 2002:sta tekniikaltaan vastaavaa autoa ei? Ja miksi asia muuttuu sitten kun mennään yli 170 hv?ja jarrujen prosenteista on meille opetettu, että jos vaihtaa pelkät jarrut ei tekniikkaa ni ei mee prosentteja, mut jos ne tarvii vaihtaa tekniikan päivityksen vuoksi ni prosentit menee... näin lakia tulkitaan ainakin turun suunnalla...
Comment
-
-
Originally posted by StriezelAKE:n sivuilta lainattua tekstiä:
"Autoon vaihdettavan moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman tehonormin mukaan mitattuna.
Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna."
Tässä tapauksessa kai tämä "tehokkain vertailumoottori" olisi normaalin 2002:en moottori, vai? Mielestäni aika yksiselkoista tekstiä, eikä tämä mikään uskon asia ole. Ainakin vertailumoottoriin saa lisätä 20% silloin kun mennään yli 170hv (2002 turbo), kuten omassa autossani (S14-moottori). Olen toki vain yksinkertainen merimies..
Comment
-
-
Originally posted by Tipiniinkuin jo aikasemmin kirjotin vertailumalleissa ei ole +20 prosenttia... alkuperäiseen tehoon saa tehä sen +20 prossan lisän ja mallisarjan tehokkaimmasta saa olla tehoa enemmän 20 prossaa... näin sanoo tieliikennelaki... en tiedä miksi näin on, paitsi että laki sanoo niin... tee lakialoite jos vaikka muuttuisja jarrujen prosenteista on meille opetettu, että jos vaihtaa pelkät jarrut ei tekniikkaa ni ei mee prosentteja, mut jos ne tarvii vaihtaa tekniikan päivityksen vuoksi ni prosentit menee... näin lakia tulkitaan ainakin turun suunnalla...
Tuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..Last edited by Striezel; 24-07-2006, 17:16.
Comment
-
-
[QUOTE]
Originally posted by StriezelOlin väärässä!
Tuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..Eipä ole tullut toi konkreettisesti vastaan, me vissiin Striezelin kanssa vedetään aina hommat tappiin!
Comment
-
-
Originally posted by StriezelTarkottaen sitä että alkuperäisenkään 2002:en tehoja ei saa nostaa yhtään, muuttamatta autoa muilta osin ti/tii-mallia vastaavaksi
Comment
-
-
Originally posted by StriezelOlin väärässä! Kävin tänään konttorilla muissa asioissa ja keskustelin samalla tästä katsastusmiehen kanssa. Eli asia on tosiaan niin että ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan (tai sitä tekniikaltaan vastaavaan) saa lisätä 20% tehoa virittämällä tai moottoria vaihtamalla. Paikallisen katsastusmiehen mukaan (luki varmuuden vuoksi asian kirjasta) ei missään tapauksessa tehoja saa millään tavalla nostaa päivittämättä tekniikkaa tehokkaampaa mallia vastaavaksi (jos ei tämä ole samanlainen jarruiltaan jne). Tarkottaen sitä että alkuperäisenkään 2002:en tehoja ei saa nostaa yhtään, muuttamatta autoa muilta osin ti/tii-mallia vastaavaksi (kysyin nimenomaan tätäkin). Eli Tipillä/Turussa on tästä ilmeisesti erilainen tulkinta?
Tuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..
Comment
-
Comment