.....
1502 -> 1.8i
Collapse
X
-
Jep tämän olen kuullut ennenkin, mutta mitä eroa niissä on?Originally posted by T32002ti:ssä on myös koko takatukivarret erilaiset, noiden mainitsemiesi eroavaisuuksien lisäksi.
Realoem antaa saman varaosanumeron kaikkiin malleihin
Comment
-
Joo eli aika oksa meininki siis. Ei tartte sitte ostaa tota. On meinaa sellanen osien vaihto edessä ettei vois vähempää kiinnostaa nyt kun on vielä kesälomallakin. Eihän noita osia ees saa mistään ku joitain noista on tuotu suomeeen 17kpl auton historiassa. Saattaa olla et tapahtu antautuminen tän asian suhteen.
Comment
-
Jep löytyihän se numero eroavaisuus kun jakso hakea tallista ETK (Orginal) levynOriginally posted by T3Realoem on PERSEESTÄ!!! Kaikki EI ALKUPERÄINEN on per....tä.
2002ti, 2002tii ja 2002turbo-malleissa oli UMPINAISET takatukivarret. muissa 02-malleissahan ne olivat takapuolelta avonaiset.
Comment
-
niinkuin jo aikasemmin kirjotin vertailumalleissa ei ole +20 prosenttia... alkuperäiseen tehoon saa tehä sen +20 prossan lisän ja mallisarjan tehokkaimmasta saa olla tehoa enemmän 20 prossaa... näin sanoo tieliikennelaki... en tiedä miksi näin on, paitsi että laki sanoo niin... tee lakialoite jos vaikka muuttuisOriginally posted by StriezelMitä "20% mallisarjan tehokkaimmasta"?? Jos olet hyvin perillä noista asioista, voisitko kertoa minkä tekstin perusteella alkuperäistä 2002:sta saa virittää 120 hv asti, mutta 2002:sta tekniikaltaan vastaavaa autoa ei? Ja miksi asia muuttuu sitten kun mennään yli 170 hv?
ja jarrujen prosenteista on meille opetettu, että jos vaihtaa pelkät jarrut ei tekniikkaa ni ei mee prosentteja, mut jos ne tarvii vaihtaa tekniikan päivityksen vuoksi ni prosentit menee... näin lakia tulkitaan ainakin turun suunnalla...
Comment
-
tää ei nyt tähän kuulu, mut mitkä etutolpat ja takakynkät sulla itellä on paikalla?Originally posted by StriezelAKE:n sivuilta lainattua tekstiä:
"Autoon vaihdettavan moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman tehonormin mukaan mitattuna.
Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna."
Tässä tapauksessa kai tämä "tehokkain vertailumoottori" olisi normaalin 2002:en moottori, vai? Mielestäni aika yksiselkoista tekstiä, eikä tämä mikään uskon asia ole. Ainakin vertailumoottoriin saa lisätä 20% silloin kun mennään yli 170hv (2002 turbo), kuten omassa autossani (S14-moottori). Olen toki vain yksinkertainen merimies..
Comment
-
Olin väärässä! Kävin tänään konttorilla muissa asioissa ja keskustelin samalla tästä katsastusmiehen kanssa. Eli asia on tosiaan niin että ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan (tai sitä tekniikaltaan vastaavaan) saa lisätä 20% tehoa virittämällä tai moottoria vaihtamalla. Paikallisen katsastusmiehen mukaan (luki varmuuden vuoksi asian kirjasta) ei missään tapauksessa tehoja saa millään tavalla nostaa päivittämättä tekniikkaa tehokkaampaa mallia vastaavaksi (jos ei tämä ole samanlainen jarruiltaan jne). Tarkottaen sitä että alkuperäisenkään 2002:en tehoja ei saa nostaa yhtään, muuttamatta autoa muilta osin ti/tii-mallia vastaavaksi (kysyin nimenomaan tätäkin). Eli Tipillä/Turussa on tästä ilmeisesti erilainen tulkinta?Originally posted by Tipiniinkuin jo aikasemmin kirjotin vertailumalleissa ei ole +20 prosenttia... alkuperäiseen tehoon saa tehä sen +20 prossan lisän ja mallisarjan tehokkaimmasta saa olla tehoa enemmän 20 prossaa... näin sanoo tieliikennelaki... en tiedä miksi näin on, paitsi että laki sanoo niin... tee lakialoite jos vaikka muuttuis
ja jarrujen prosenteista on meille opetettu, että jos vaihtaa pelkät jarrut ei tekniikkaa ni ei mee prosentteja, mut jos ne tarvii vaihtaa tekniikan päivityksen vuoksi ni prosentit menee... näin lakia tulkitaan ainakin turun suunnalla...
Tuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..
Last edited by Striezel; 24-07-2006, 17:16.
Comment
-
[QUOTE]
Minä myös!Originally posted by StriezelOlin väärässä!
Samaa mieltä! Aika järjetöntäTuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..
Eipä ole tullut toi konkreettisesti vastaan, me vissiin Striezelin kanssa vedetään aina hommat tappiin!
Comment
-
Ei yhtään? Siis eikö tosiaan saa tehdä mitään muutoksia mitkä ei ole rinnastettavissa moottorin vaihtoon (peltisarja, kaasarit tms.)? Onpa tiukaks mennyt jos noin on!Originally posted by StriezelTarkottaen sitä että alkuperäisenkään 2002:en tehoja ei saa nostaa yhtään, muuttamatta autoa muilta osin ti/tii-mallia vastaavaksi
Comment
-
mulle setä kaarinan konttorilla laskeskeli sillon kun omaa autoani selvittelin et 75+20 prossaa on se 90... eli ei mee siihen 20 sisään... ilmeisesti lakia tulkitaan hieman eri tavoin... niinkuin kaikki varmasti tietävät niin ne pykälät ovat aika hankalalukuisia... molemmat tulkinnat ovat varmasti oikeita, mutta mielestäni tärkeä asia on se, että vertailumallin tehojen yli ei saa mennä...Originally posted by StriezelOlin väärässä! Kävin tänään konttorilla muissa asioissa ja keskustelin samalla tästä katsastusmiehen kanssa. Eli asia on tosiaan niin että ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan (tai sitä tekniikaltaan vastaavaan) saa lisätä 20% tehoa virittämällä tai moottoria vaihtamalla. Paikallisen katsastusmiehen mukaan (luki varmuuden vuoksi asian kirjasta) ei missään tapauksessa tehoja saa millään tavalla nostaa päivittämättä tekniikkaa tehokkaampaa mallia vastaavaksi (jos ei tämä ole samanlainen jarruiltaan jne). Tarkottaen sitä että alkuperäisenkään 2002:en tehoja ei saa nostaa yhtään, muuttamatta autoa muilta osin ti/tii-mallia vastaavaksi (kysyin nimenomaan tätäkin). Eli Tipillä/Turussa on tästä ilmeisesti erilainen tulkinta?
Tuntuu hassulta että muuten ei saa virittää tekemättä jarru ym. muutoksia, paitsi mallisarjan tehokkaimpaan.. Mutta näin asia on. Eipä ole tullut aikaisemmin perehdyttyä muuta kuin tuohon mallisarjasta tehokkaimman tehonlisäykseen..
Comment
-
Käytäntö on ollut meilläpäin, että autoa saa virittää sen +20% ennenkuin tarvii mennä siihen pykälää tehokkaamman alustaan/jarruihin. Toki pitää olla sitten kupongit muutetun/vaihdetun moottorin tehoista jne. Korostan sanaa käytäntö. Leimasetiä on moneksi.
Comment



Comment