Announcement

Collapse
No announcement yet.

1502 -> 1.8i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Striezel
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 192
    • Kokkola

    #31
    Originally posted by Tipi
    mulle setä kaarinan konttorilla laskeskeli sillon kun omaa autoani selvittelin et 75+20 prossaa on se 90... eli ei mee siihen 20 sisään... ilmeisesti lakia tulkitaan hieman eri tavoin... niinkuin kaikki varmasti tietävät niin ne pykälät ovat aika hankalalukuisia... molemmat tulkinnat ovat varmasti oikeita, mutta mielestäni tärkeä asia on se, että vertailumallin tehojen yli ei saa mennä...
    Jep, siitä ollaan samaa mieltä että pykälät on hankalalukuisia, mielestäni hyvinkin tulkinnanvaraisia. Eihän siinä oo mitään järkeä jos on esim. kaksi -02:sta jotka ovat teknisesti samanlaista jne. ja toiseen saa laittaa enemmän tehoa kuin toiseen, vain koska se on alkuperäinen? Ja sitten taas ei-alkuperäiseen saa laittaa tuon 20% lisää, kunhan vastaa teknisesti mallisarjan tehokkainta..

    Mielestäni dantten kannattaa tehä kuten Tipi alunperin neuvoi, eli laittaa autoon vakaajat ja penkittää autosta se max 100hv. Joko rajottamalla tehoa (tuohan on sallittua, eikä ole määritelty millä saa/voi rajoittaa), tai muulla keinolla.. Jos vielä kiinnostaa.

    Toinen juttu on se että kyllähän noita ti/tii osiakin löytyy, ei kannata heti säikähtää jos täällä joku sanoo ettei niitä mistään löydy.. Esim. etutolppia saa uusia tehtaalta, en nyt muista hintaa, mut ei aivan järkyttävä ole. Eräs tuttu tilas keväällä sellaiset, menivät muuten suoraan coilovereiksi muutettaviksi.. Ja takatukivarrethan on samanlaiset kaikissa, isommissa on vaan se "aukinainen sivu" hitsattu umpeen, eli tuon voi tehdä taitava hitsari normaaliin tukivarteen. Suomessahan noita ti/tii yms. osia ei liiemmälti liiku käytettynä, ja tokihan ne jotain maksaa, se on sitten jokaisen mietittävä itse että mihin projektiin kannattaa satsata ja paljonko.

    Comment

    • Tipi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 180
      • Kaarina

      #32
      Originally posted by Striezel
      Jep, siitä ollaan samaa mieltä että pykälät on hankalalukuisia, mielestäni hyvinkin tulkinnanvaraisia. Eihän siinä oo mitään järkeä jos on esim. kaksi -02:sta jotka ovat teknisesti samanlaista jne. ja toiseen saa laittaa enemmän tehoa kuin toiseen, vain koska se on alkuperäinen? Ja sitten taas ei-alkuperäiseen saa laittaa tuon 20% lisää, kunhan vastaa teknisesti mallisarjan tehokkainta..

      Mielestäni dantten kannattaa tehä kuten Tipi alunperin neuvoi, eli laittaa autoon vakaajat ja penkittää autosta se max 100hv. Joko rajottamalla tehoa (tuohan on sallittua, eikä ole määritelty millä saa/voi rajoittaa), tai muulla keinolla.. Jos vielä kiinnostaa.

      Toinen juttu on se että kyllähän noita ti/tii osiakin löytyy, ei kannata heti säikähtää jos täällä joku sanoo ettei niitä mistään löydy.. Esim. etutolppia saa uusia tehtaalta, en nyt muista hintaa, mut ei aivan järkyttävä ole. Eräs tuttu tilas keväällä sellaiset, menivät muuten suoraan coilovereiksi muutettaviksi.. Ja takatukivarrethan on samanlaiset kaikissa, isommissa on vaan se "aukinainen sivu" hitsattu umpeen, eli tuon voi tehdä taitava hitsari normaaliin tukivarteen. Suomessahan noita ti/tii yms. osia ei liiemmälti liiku käytettynä, ja tokihan ne jotain maksaa, se on sitten jokaisen mietittävä itse että mihin projektiin kannattaa satsata ja paljonko.
      vakaajia kannattaa kysyä muuten vallilantakomosta, josta meil oli talvella kimppatilaus... kannattaa suoraan laittaa ne turbon vakaajat, koska ne makso muistaakseni alle 200e... niil on niistä mallit varmaan tallessa... ja jos joku tilaa niit isoja tolppia ni, vois pistää mulle privaa voisin olla myös kiinostunut... T3:lta kannattaa varmaan kysyä niitä e21 323 jarruja jos ne haluaa vaihtaa, itse suosittelen.... ja niiden kanssahan pitää olla e21 pienilaakerinen napa...
      Last edited by Tipi; 27-07-2006, 19:29.

      Comment

      • Striezel
        Bimmer Rookie
        • Nov 2002
        • 192
        • Kokkola

        #33
        Originally posted by Tipi
        vakaajia kannattaa kysyä muuten vallilantakomosta, josta meil oli talvella kimppatilaus... kannattaa suoraan laittaa ne turbon vakaajat, koska ne makso muistaakseni alle 200e... niil on niistä mallit varmaan tallessa... ja jos joku tilaa niit isoja tolppia ni, vois pistää mulle privaa voisin olla myös kiinostunut... T3:lta kannattaa varmaan kysyä niitä e21 323 jarruja jos ne haluaa vaihtaa, itse suosittelen.... ja niiden kanssahan pitää olla e21 pienilaakerinen napa...
        Noita ti/tii tolppia saa siis BMW:ltä, eli voi tilata paikalliselta varaosamyyjältä! Toki käytettyjäkin on jonkin verran liikkeellä, ainakin Saksassa.

        Tuo vakaaja-asiakaan ei ole niin yksiselitteinen mitä kannattaa laittaa ja mitä ei.. Esim. jotkut Historic ja Roadsport-kuskit ajavat ilman vakaajia. Eli riippuu monesta asiasta kannattaako laittaa, ja kuinka paksut/millaiset.

        Comment

        • Tipi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 180
          • Kaarina

          #34
          Originally posted by Striezel
          Noita ti/tii tolppia saa siis BMW:ltä, eli voi tilata paikalliselta varaosamyyjältä! Toki käytettyjäkin on jonkin verran liikkeellä, ainakin Saksassa.

          Tuo vakaaja-asiakaan ei ole niin yksiselitteinen mitä kannattaa laittaa ja mitä ei.. Esim. jotkut Historic ja Roadsport-kuskit ajavat ilman vakaajia. Eli riippuu monesta asiasta kannattaako laittaa, ja kuinka paksut/millaiset.
          lähinnä tarkotin et, jos mahdollisest vaikka turbottaa myöhemmin ni on sit jo sitä varten ne vakaajat, ettei tarvii taas hommata

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #35
            Originally posted by Striezel
            Tuo vakaaja-asiakaan ei ole niin yksiselitteinen mitä kannattaa laittaa ja mitä ei.. Esim. jotkut Historic ja Roadsport-kuskit ajavat ilman vakaajia. Eli riippuu monesta asiasta kannattaako laittaa, ja kuinka paksut/millaiset.
            Jaa, meinaakko radalla vai?
            Taidat kuitenkin puhua takavaakaajasta, joka tosiaan ainakin Ahvenistolla pitää olla aika löysällä. Muuten ei edes lukkoperällä meinaa päästä suolenkiltä pois...
            Sen sijaan etuvakaaja pitää olla tuhti. Se turbon 20mm?, on kuulemma sopiva. Pitäisi vihdoin sellainen itsellekin laittaa. Mitäs se maksoi silloin kimppatilauksessa?
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Tipi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 180
              • Kaarina

              #36
              Originally posted by jaki
              Jaa, meinaakko radalla vai?
              Taidat kuitenkin puhua takavaakaajasta, joka tosiaan ainakin Ahvenistolla pitää olla aika löysällä. Muuten ei edes lukkoperällä meinaa päästä suolenkiltä pois...
              Sen sijaan etuvakaaja pitää olla tuhti. Se turbon 20mm?, on kuulemma sopiva. Pitäisi vihdoin sellainen itsellekin laittaa. Mitäs se maksoi silloin kimppatilauksessa?
              meil tuli sillon se 20mm eteen ja taakse 16mm yhteensä ne oli jotain 200e... mut siin oli muistaakseni pieni alennus, kun niitä oli yli 5 paria...

              Comment

              • ahtaja
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 437
                • Raisio

                #37
                Löytysköhän vielä halukkaita noille vakaimille?Itse tarvisin myös.

                Comment

                • Striezel
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2002
                  • 192
                  • Kokkola

                  #38
                  Originally posted by jaki
                  Jaa, meinaakko radalla vai?
                  Taidat kuitenkin puhua takavaakaajasta, joka tosiaan ainakin Ahvenistolla pitää olla aika löysällä. Muuten ei edes lukkoperällä meinaa päästä suolenkiltä pois...
                  Sen sijaan etuvakaaja pitää olla tuhti. Se turbon 20mm?, on kuulemma sopiva. Pitäisi vihdoin sellainen itsellekin laittaa. Mitäs se maksoi silloin kimppatilauksessa?
                  Jep, radalla. Esim. Roadsport B-luokassa numerolla 202 kilpaileva kuski ajaa ilman sekä etu- että takavakaajaa! On kuulemma parempi, ja erittäin hyvin näyttää tuo perusrakenteeltaan hyvin lähellä vakiota oleva auto kulkevan..

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #39
                    Originally posted by Striezel
                    Jep, radalla. Esim. Roadsport B-luokassa numerolla 202 kilpaileva kuski ajaa ilman sekä etu- että takavakaajaa! On kuulemma parempi, ja erittäin hyvin näyttää tuo perusrakenteeltaan hyvin lähellä vakiota oleva auto kulkevan..

                    Onkohan kaikilla radoilla?
                    Ainakin Jurvassa meikäläisen peli meni suht'kivasti vaikka tuo etuvakaaja onkin sellainen lulla (18mm). Ahvenisto ja Alastarokin onkin sitten eri asia.
                    202, jaa, meinaat Seppälän Timoa?
                    Pitääpä herraa Ahvenistolla kuulustella...ja kurkata auton alle

                    Toisaalta: jos laittaa tosi jäykät jouset, se kyllä jeesaa, paree olla sitten koppakin tukeva. En tiedä miten tuota 202:ta on koriltaan jäykistetty. Historic:ssahan siihen ei oikein ole mahdollisuuksia.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • dantte
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1532
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by ahtaja
                      Löytysköhän vielä halukkaita noille vakaimille?Itse tarvisin myös.
                      Juu ois tarvetta itselläkin. 20mm:nen eteen pitäs saada.

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by dantte
                        Juu ois tarvetta itselläkin. 20mm:nen eteen pitäs saada.
                        Tossa
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=45586
                        on vanha kimppa. Ei muuta kun te halukkaat puuhaatte uudestaan kehiin?
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎