Vaihdoin tossa vähän aikaa sitten ahtimen vanhan porsineen tilalle. Uuden ahtimen vaihdettua ei ahdin meinannut lähteä heti toimimaan. Lyhyellä testilenkillä ei toiminut ollenkaan. Sitten auto piti saada ajettua vähän pitemmän matkan päähän ja vajaan 10km ajon jälkeen alkoi ahdin yhtäkkiä löytymään. Mutta kuitenkin niin että alkaa ahtaa vasta kun on kierrokset n.2700. Mikä helvetti siinä on ettei se heti alkanut toimimaan vaan tarvi noin paljon ajoa? Se, että ahdin toimi sen jälkeen niin että vaati kierrokset melkein kolmeen tonniin viittasi alipainevuotoon -> siivet koko aja auki. Tarkistelin alipaineletkut ja yhdestä löyty halkeama päästä. Huono pätkä pois ja testaamaan. Taas ei löydy vetoja ollenkaan ennenkö ajoa takana useempi kilometri. Onko toi nyt ihan normi setti että tommosella viiveellä alkaa pelaamaan. Ja edelleen tarvii kierrokset vajaaseen kolmoseen että löytyy ahtoja. Katoin inpalla livedataa, niin tonne 2700 kierrokseen asti pysyy todellinen ahtolukema aivan paikallaan. siitä eteenpäin seuraa haluttua ihan kivasti. Voihan se olla että siellä vielä joku letku vuotaa. Kun ei niitä kankaitten läpi saa niin tarkistettua. Jotenkin vaan tuntuu että tässä on nyt vika jossain muussa kun niissä letkuissa. Voiskohan se "säädin" joka on ahtimen kyljessä olla paskana? Tai voisko toi viitata että uudessa ahtimessa on kello valmiiks rikki? Vai mikä vittu tota paskaa vaivaa... Ideoita ja korjaajia otetaan vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E53 ahto-ongelmia
Collapse
X
-
Toimiiko sulla se säädin sähkö vai alipaine ohjauksella??? Antaako vikakoodia mistään?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
-
-
Ahdin valmiiksi sökö tai väärin säädetty. Mikäli vanhalla pelasi oikein,niin vikaa on turha muualta metsästää.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Alipaineella toimii. Vanhalla pelas kaikki siihen asti kun meni akselista laakerointi. Vikakoodeista löyty pari juttua. Olin vaan niin polttamassa koko paskaa et nollasin vaan pois ja jäi ottamatta screenshotti. Eiköhän ne huomenna sieltä löydy taas jos niihin liittyy."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Oliko ahdin alkuperäinen vai joku halpa kopio? Jos jälkimmäinen niin ei yllätä..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Tämmönen koodi sinne ilmestyy. Ahtopaineensäädöstähän toi herjaa...
Ahtimen alkuperästä en osaa sanoo tarkkaan. Saksasta se on tilattu.Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 09:47."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostVoihan se olla että siellä vielä joku letku vuotaa. Kun ei niitä kankaitten läpi saa niin tarkistettua. Jotenkin vaan tuntuu että tässä on nyt vika jossain muussa kun niissä letkuissa. Voiskohan se "säädin" joka on ahtimen kyljessä olla paskana? Tai voisko toi viitata että uudessa ahtimessa on kello valmiiks rikki? Vai mikä vittu tota paskaa vaivaa... Ideoita ja korjaajia otetaan vastaan.
seuraavaksi letkujen vaihdon jälkeen voit auto käynnissä ottaa siitä kokooja säiliöltä alipaineen ja kytket suoraan turbon kelloon ja katsot muuttuuko säätö toiseen laitaan kellon tangossa.
Sitten osan vaihtoa merkkiliike tyyliin EGR venttiilin alipaine "servon" >> turbon vastaavan kanssa päikseen ja katsoa muuttuko tilanne.
Hajoaa nuo "servotkin" joskus
eli tässä EGR:n ohjain osa nro 1 =11 74 7 796 634
http://bmwfans.info/parts-catalog/E53/Europe/X5_3.0d-M57N/L-N/2004/browse/engine/vacuum_control_agr/Vacuum control-AGR | BMW X5 E53 X5 3.0d M57N Europe
ja turbon vastaava
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Vaihdoin kaikki alipaineletkut ahtimeen liittyen. Kävin ajelulla ja toimii aivan päin vittua. Ei meinaa löytää ahtoja ilman että vähän avittaa.
Kiihdytettäessä reilulla kaasulla ei meinaa jaksaa mennä ollenkaan. Kun sitten höllää hivenen kaasua ja painaa uudestaan löytyykin yhtäkkiä taas ahdot. Joutuu kaasulla ikäänkuin "kutittelemaan". Ja meinaa löytyä ahtoja vähän liikaakin. Livedatan mukaan käy ton inpan asteikon mukaan lähellä kolmee tonnia vaikka pyynti on 2300 paikkeilla kun saa ahdot nousemaan. Ilmamassat heittelee ku hullun mulkku. Paikaltaan jos koittaa rauhallisesti kiihdyttää ei saa tota ahtojen ilmestymistä aikaa, vaan vaatii että kaasua painaa melkein pohjaan asti jotta sitten hölläämällä taas menot löytyy. Ja kun ne löytyy niin tuntuu että tulee aika kovana piikkinä. Tuntuu kun ois lastutettu, mutta se kestää vaan hetken ja sit tasaantuu semmoseks mikä on aikasemmin ollu.
Ja tosiaan maffin arvot seilailee aikalailla. Ei seuraa pyyntiä oikeen muulloin kun sillon kun ahdot löytyy ja mennään. Eilisen jälkeen oli tullu vikakoodi MAFfilta, se tossa alla shottina. Ei tullu takas enää koeajon aikana. Samaa koodia ahtopaineensäädöstä antaa kyllä kun eilenkin.
Voiskohan toi servo olla paskana? Ikään kuin kiusaamalla herää ja sitten meinaa ahdot alkuun karata. Meinasin koittaa vaihtaa keskenään sieltä EGR:n puolelta sitä servoo, mutta se on näköjään jossain imusarjan alla jemmassa. Ei ollu aikaa alkaa sitä TAAS irrottamaan. Schmiidillä näytti olevan satasen pötikkä, en tiiä raaskiiko ihan kokeilumielessä ostaa. Tai en tiiä onko vaihtoehtoja.
Siinä ois pihassa jollekki arvotus ratkottavaks. Onko kiinnostuneita tietäjiä???
Edit: Niin ja siis nyt löytyy ahtoja jo ihan parista tonnista alkaen, kuhan ne vaan saa kiusattua esiin.Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 09:47."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Pyöriikö turbo tyhjäkäynnillä ollenkaan, vähän kuullostais siltä että se jumittaa jotenkin. Ota se maffin ja turbon välinen putki irti niin näet.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Taidan luovuttaa auton jonkun puljun pähkäiltäväks. Ei oo saatana aikaa ja hermoja enää itellä. Tän remontin kanssa on ollu nyt niin paska tsägä itellä et ei vittu. Kun sain ahtimen vaihettua ja vaihdoin lopuks öljyjä, niin suodattimen kannesta jäi avatessa puolet sinne paikalleen. Oottelin sitte muutaman päivän uutta. Ja nyt kun sunnuntaina tutkin alipaineletkuja niin meni ahtimeen tulevan ahtoputken kiinnitysruuvi poikki ahtimen laipan sisään. Oli kiva porata ahdin paikallaan ruuvi vittuun ja virittää läpipultti tilalle. Alkaa huumori loppua..."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostPyöriikö turbo tyhjäkäynnillä ollenkaan, vähän kuullostais siltä että se jumittaa jotenkin. Ota se maffin ja turbon välinen putki irti niin näet.
Ei kellään löytys tollasta ehjää servoo jossain lähiseudulla ni vois koittaa onko siinä se vika??? Torstaiks menee muitten tutkittavaks, jos en siihen mennessä oo ite keksiny vikaa..."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Kokeiles piruuttasi ajaa maf:n liitin auki. Jos se vaikka sekoilisi kun ei näe oikeaa ilman määrää...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostPyöriikö turbo tyhjäkäynnillä ollenkaan, vähän kuullostais siltä että se jumittaa jotenkin. Ota se maffin ja turbon välinen putki irti niin näet."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostKokeiles piruuttasi ajaa maf:n liitin auki. Jos se vaikka sekoilisi kun ei näe oikeaa ilman määrää..."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Semmonen pikku extra ilmeni nytte, että ilmeisesti jostain pakopuolelta nyt vuotaa. Alipaineletkujen tutkimisen jälkeen alko nyt nokeemaan turbolta coolerille menevää ahtoputkea. Käsikopelolla ja kännykameran avulla koitin tutkia ilmanputsarin alta, mutta ei löytyny mitään. Kuvien perusteella pakosarja on oikeen puhtaan näkönen, eikä kädetkään niin likaantunu kun koitin käsin ettiä säröjä. Pekosarjan ja turbon liitos niin ikään kiiltää puhtauttaan. Putsarikotelon alapuoli sen sijaan oli aivan noessa. Mutta ei sieltäkään tunnustelemalla mitään löytyny. Voisko joku vuoto aiheuttaa ton turbon sekoilun tällätavalla? Vittu kun ei oo aikaan arkisin illasta tota katella. Peruin sen korjaamolle vienninki, katotaan vielä viikonlopun yli jos löytys ite vika.
Seuraavaks on varmaan kaivettava EGR:ltä se servo esiin ja koitettava päittäin ahtimen servon kanssa, että tapahtuuko mitään. Mitähän toi EGR:ä tykkää jos sille tyrkkää paskan servon? Aiheuttaako se minkälaisia oireita?
Ja loppuun kysymys. Mikä systeemi se on jossa ilmanputsarikotelon alta tulee pieni tötterö, josta menee kumiputki MAFfilta turbolle menevän putken kylkeen? Kun katsoin pyöriiko turbo tyhjäkäynnillä tuo MAF -> ahdinputki irrallaan, pisti vaan silmään kun tosta tötteröstä tulee ilmeisesti pakokaasua?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Comment