E83 Webasto, alkuperäistä ei saanut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Tapi
    replied
    Puhaltimen? Vai tarkoitatko läppien? Puhallus jäi tarkoituksella tuulilasille ja jalkatilaan kun edellisillä yrityksillä kylmä auto ja jäinen lasi odottivat kun ilmanvaihto jäi auto-asentoon.

    Puhallin kyllä pyöri lämmityksen ajan automaattiasetuksella.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Taitaa vaan olla se puhaltimen ohjaus pielessä :think

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Niin sanoppa se mihin se lämpö katoaa?

    Ei huvittaisi ropata tuota romua kaiken aikaa mutta kai se on lainattava lämpökamera ja katsottava mihin se Webasto lämpönsä työntää jos ei moottoriin eikä kabiiniin.

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Nyt on ollut pari viikkoa retrofit Webasto kiinni. Retrofit-kitti oli muuten ok, mutta esim letkujen reikien mittakuvat olivat pari senttiä pielessä, pakoputken mitat samoin. Myös letkujen katkaisukuvat tulipellin luona olivat päin mäntyä (kuvasta näki ettei ohjeiden letkut olleet edes samanlaisia..).

    Niin ja jos olisin lukenut etukäteen asennusohjeen tarkemmin, olisin huomannut että mukana ei tule mitään ohjainlaitetta, ei edes peruskelloa ilman erillistilausta. Tämä tosin ei juurikaan häirinnyt asennusta koska laitoin samassa yhteydessä ohjaimeksi gsm-modulin.

    Webasto on ja pöhisee mutta en huomaa siitä mitään hyötyä.

    Puolen tunnin lämmitys -7 asteessa ei saa pienintäkään aukkoa ikkunan jääpintaan (ilmastoinnin ohjaus oli lasille ja jalkatilaan). Moottorin lämmöt (viisarista katsoen) ovat kohdallaan vasta 10 km ajon jälkeen.

    Palelee ja v*tuttaa koko äksä.
    - Jotakin pielessä. Omassa e53:ssa bmw ohjainkortilla oleva uusi webasto, jolla sisätilat on kyllä lämpimät ja ikkunat kuivat kun autoon menee 30 minuutin päästä.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Nyt on ollut pari viikkoa retrofit Webasto kiinni. Retrofit-kitti oli muuten ok, mutta esim letkujen reikien mittakuvat olivat pari senttiä pielessä, pakoputken mitat samoin. Myös letkujen katkaisukuvat tulipellin luona olivat päin mäntyä (kuvasta näki ettei ohjeiden letkut olleet edes samanlaisia..).

    Niin ja jos olisin lukenut etukäteen asennusohjeen tarkemmin, olisin huomannut että mukana ei tule mitään ohjainlaitetta, ei edes peruskelloa ilman erillistilausta. Tämä tosin ei juurikaan häirinnyt asennusta koska laitoin samassa yhteydessä ohjaimeksi gsm-modulin.

    Webasto on ja pöhisee mutta en huomaa siitä mitään hyötyä.

    Puolen tunnin lämmitys -7 asteessa ei saa pienintäkään aukkoa ikkunan jääpintaan (ilmastoinnin ohjaus oli lasille ja jalkatilaan). Moottorin lämmöt (viisarista katsoen) ovat kohdallaan vasta 10 km ajon jälkeen.

    Palelee ja v*tuttaa koko äksä.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Eli pystyisikö joku auttamaan asiassa? Voin tuoda auton tutkittavaksi ja testattavaksi mikäli toivoa on.
    Toimii se IHKA Webaston jänniteohjaamana ja vesipumppu/säätimet saavat jännitteensä IHKA:lta, kun teet sen lähettämäni ohjeen mukaan.
    Tuo 32C säätö ja tuulilasille puhalluksen säätö on vähän niin kuin epävarmuuden maksimointia.

    Nääs meillä on talvi ja autossa sisällä kylmää, niin tuskin koskaan auto säilytettynä ulkoilma olosuhteissa alle 1h lämmityksellä tuolla ei ole käytännön merkitystä. Ja JOS sattuu + keli niin osaahan se webasto rajoittaa jäähdytysveden lämpötilansa.

    IHKA odottaa esim. 23C säädössä shuntti auki sisälämpötilan rajanylitystä jotta alkaisi vedenkiertoa rajoittamaan.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Eli pystyisikö joku auttamaan asiassa? Voin tuoda auton tutkittavaksi ja testattavaksi mikäli toivoa on.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    No tähän tarvis vähän tarkennusta,koska itse en ainakaan ole löytänyt mahdollisuutta koodata esim. uudempiin E46:seen väyläohjattua webastoa. Varsinkin koska aiemmatkaan väyläkortit ei toimi keskenään E39:n kanssa.
    Tarkoitin vaan että varustelistakoodin puutos ei tarkoita etteikö moduulista vois löytyä parametria jolla jonkin jutun saa toimimaan. Sama juttu ku E60 koriin ei ole comboxin varustekoodia mutta sen voi silti siihen koodata. Mulla ei ole mitään tietoa juuri tästä webastohommasta.

    E83 ihkasta löytyy ZUHEIZER -> k_bus vaikka mikään varustekoodi ei viittaa siihen. En ole kokeillut mutta saattais toimia niin ku WSE1 kertoi.
    Last edited by böntti; 28-09-2014, 04:03.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    No ei se yleisellä tasolla ihan näin mene. Jos korimallille ei ole tiettyä FA-koodia, ei se tarkoitta etteikö manipuloimalla vois löytyä esim ihkasta sopivaa parametri.
    No tähän tarvis vähän tarkennusta,koska itse en ainakaan ole löytänyt mahdollisuutta koodata esim. uudempiin E46:seen väyläohjattua webastoa. Varsinkin koska aiemmatkaan väyläkortit ei toimi keskenään E39:n kanssa.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    No Jos autoon ei voi koodata $536 varustetta,niin se on yks ja sama mitä korttia sinne yrittää työntää.
    No ei se yleisellä tasolla ihan näin mene. Jos korimallille ei ole tiettyä FA-koodia, ei se tarkoitta etteikö manipuloimalla vois löytyä esim ihkasta sopivaa parametri.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    No Jos autoon ei voi koodata $536 varustetta,niin se on yks ja sama mitä korttia sinne yrittää työntää.

    Ennen 3/99 oli ihkan ohjaamaa jännitekorttia,mutta tuskin sitä tuohon saa kohtuudella sovitettua.
    Last edited by exautisti; 27-09-2014, 22:28.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Eikö sen virta katkea kuitenkin, kun auto menee lepotilaan? (e39 = n.16min...)
    Juu ja läpät on ehtiny mennä kiinni noin 1100 kertaa

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Jos webasto on yleismallin kortilla ja ilmastoinnin paneelia ohjataan virroittamalla se, niin kyllä.
    E83 perustuu vielä aika pitkälle E39/46 sähköihin joten saattaisi olla mahdollista koodata ko mallien väyläohjainkortti autolle ja ilmastoinnin ohjaus k linjan kautta.
    Kerro lisää!

    Tässä on siis kyseessä E83 BMW retrofit kit (mikä väyläkortti?). Tämän ketjun perusteella ko. autoon ei ole saanut koodattua webastoa.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Tänään tuli BMW X3 retrofit kit kotiin. Selasin pikaisesti käyttöohjeen läpi (taas yksi pumaska joka ei mitenkään mahdu käyttäjäkansion väliin..).

    Ei kai tämä oikeasti toimi niinkuin käyttöohje sanoo: Ennen sammuttamista, säädä lämpötila 32 asteeseen, puhallinnopeus neloselle ja valitse puhallus tuulilasille.

    Siis oikeasti???
    Jos webasto on yleismallin kortilla ja ilmastoinnin paneelia ohjataan virroittamalla se, niin kyllä.
    E83 perustuu vielä aika pitkälle E39/46 sähköihin joten saattaisi olla mahdollista koodata ko mallien väyläohjainkortti autolle ja ilmastoinnin ohjaus k linjan kautta.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Ihan ensimmäisenä tulee mieleen että onko sinulla tupakansytytin josta katkeaa virta kun auton sammuttaa? Ei minulla ole.
    Kyllä -03 mallin e60 katkeaa jännite tupakansytkäriltä jo virtalukon 1 vaiheessa. Mutta jokatapauksessa kuitenkin releen ohjaus jostain laitteelta mille jännite tulee vasta virtojen kytkettyä päälle. Onko tuollaisessa kapistuksessa ns. tavallista virtalukkoa? Jos on niin sitten suoraan virtalukon pohjasta. E60 kohdalla oli ainakin helpoin ottaa tupakansytkäriltä kun keskikonsoli piti muutenkin purkaa et sai puhaltimen moottorin pöydälle.

    Leave a comment:

Working...
X