Originally posted by -Tapi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 Webasto, alkuperäistä ei saanut?
Collapse
X
-
Originally posted by -Tapi View PostPuhaltimen? Vai tarkoitatko läppien? Puhallus jäi tarkoituksella tuulilasille ja jalkatilaan kun edellisillä yrityksillä kylmä auto ja jäinen lasi odottivat kun ilmanvaihto jäi auto-asentoon.
Puhallin kyllä pyöri lämmityksen ajan automaattiasetuksella.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostPuhallin kyllä pyöri lämmityksen ajan automaattiasetuksella.
Miten tuossa retrofitissa ne letkut kytketään? Tavallisessa jälkimarkkinalaitteessa kun ei käytetä mitään ihme venttiili hässäköitä se asennus on kyllä yksinkertainen: moottorilta vesiventtiilille menevä letku katkaistaan ja vedetään Webaston vesipumpulle ja sieltä lähtevä takaisin sinne kohti vesiventtiiliä.Last edited by Jürgen_; 22-10-2014, 17:04.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTämä on vielä yksinkertaisempi. Lämppärin kennolle menevä letku katkaistaan ja webasto on siinä välissä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Siis Webasto on ihan siellä missä kuuluukin, eli vastaavassa paikassa kuin yllelinkitetyssä kuvassa. Sen vesiletkut kulkevat moottorin takaosan yli tulipellin siihen kohtaan jossa on läpivienti kennolle. Tässä jarrutehostimen puoleinen letku on katkaistu ja Webaston letkut kyketty niihin päihin, eli Webasto on suoraan ennen lämppärin kennoa, mikäli retrofit-ohjeen kiertosuunta pitää kutinsa. Ei siis mitään kuulaventtiiliä tms. Kaikki lämppärille kulkeva vesi menee nykyään Webaston kautta.
Webaston vesipumppu toimi ainakin asennuksen jälkeisessä testissä, itse Webasto pöhisee koko lämmitysajan ihan ok ja pakokaasu on lämmintä.
En tiedä onko tässä autossa mitään 'vesiventtiileitä ja pumppuja' itsessään mutta niitä ei tietysti ohjattane kun autossa ei ole webastoa ymmärtävää väylää. Joku sähköinen lämmitysjuttu on näköjään ennen webastoa (ja lämppärin kennoa) olevassa vesilinjassa.
Nyt jätin vastentahtoisesti lämpötilasäädön 32 asteeseen, puhaltimen neloselle ja puhalluksen lasille. Jos tuo on aamulla lämmin ja lasi sula, eiköhän tuo auto lähde kiertoon:(---
Comment
-
-
Kierto väärinpäin. Se on aika viileää vettä kun tulee takaisin kuljettuaan jäähdyttimen ja mootorin läpi :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Mitenkäs se sinne jäähdyttimeen pääsee termostaatin läpi?
Kuvassa osa 2, tämä on ETK:n mukaan sekä retrofit-kitin asennusohjeen mukaan lämppärin sisäänmenoletku johon webasto tuli väliin. Tässä letkussa on se sähköinen lämmitinkin jonka epäilen olevan enemmänkin matkustamon kuin moottorin lämmittämiseksi..
---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMitenkäs se sinne jäähdyttimeen pääsee termostaatin läpi?
Kuvassa osa 2, tämä on ETK:n mukaan sekä retrofit-kitin asennusohjeen mukaan lämppärin sisäänmenoletku johon webasto tuli väliin. Tässä letkussa on se sähköinen lämmitinkin jonka epäilen olevan enemmänkin matkustamon kuin moottorin lämmittämiseksi..
http://ills.bmwfans.info/2u7m.png
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment