Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 Webasto, alkuperäistä ei saanut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Limit
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 144
    • Tsuomi

    #31
    Originally posted by -Tapi View Post
    Nyt on ollut pari viikkoa retrofit Webasto kiinni. Retrofit-kitti oli muuten ok, mutta esim letkujen reikien mittakuvat olivat pari senttiä pielessä, pakoputken mitat samoin. Myös letkujen katkaisukuvat tulipellin luona olivat päin mäntyä (kuvasta näki ettei ohjeiden letkut olleet edes samanlaisia..).

    Niin ja jos olisin lukenut etukäteen asennusohjeen tarkemmin, olisin huomannut että mukana ei tule mitään ohjainlaitetta, ei edes peruskelloa ilman erillistilausta. Tämä tosin ei juurikaan häirinnyt asennusta koska laitoin samassa yhteydessä ohjaimeksi gsm-modulin.

    Webasto on ja pöhisee mutta en huomaa siitä mitään hyötyä.

    Puolen tunnin lämmitys -7 asteessa ei saa pienintäkään aukkoa ikkunan jääpintaan (ilmastoinnin ohjaus oli lasille ja jalkatilaan). Moottorin lämmöt (viisarista katsoen) ovat kohdallaan vasta 10 km ajon jälkeen.

    Palelee ja v*tuttaa koko äksä.
    - Jotakin pielessä. Omassa e53:ssa bmw ohjainkortilla oleva uusi webasto, jolla sisätilat on kyllä lämpimät ja ikkunat kuivat kun autoon menee 30 minuutin päästä.
    Limits in life

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #32
      Niin sanoppa se mihin se lämpö katoaa?

      Ei huvittaisi ropata tuota romua kaiken aikaa mutta kai se on lainattava lämpökamera ja katsottava mihin se Webasto lämpönsä työntää jos ei moottoriin eikä kabiiniin.
      ---

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #33
        Taitaa vaan olla se puhaltimen ohjaus pielessä :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #34
          Puhaltimen? Vai tarkoitatko läppien? Puhallus jäi tarkoituksella tuulilasille ja jalkatilaan kun edellisillä yrityksillä kylmä auto ja jäinen lasi odottivat kun ilmanvaihto jäi auto-asentoon.

          Puhallin kyllä pyöri lämmityksen ajan automaattiasetuksella.
          ---

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1321
            • Tornio

            #35
            Originally posted by -Tapi View Post
            Puhaltimen? Vai tarkoitatko läppien? Puhallus jäi tarkoituksella tuulilasille ja jalkatilaan kun edellisillä yrityksillä kylmä auto ja jäinen lasi odottivat kun ilmanvaihto jäi auto-asentoon.

            Puhallin kyllä pyöri lämmityksen ajan automaattiasetuksella.
            Vesiletkujen kimppuun seuraavaksi. Webasto ei kauaa pöhise 100% teholla JOS vesi ei kierrä. Vesiletkusta tuntee päältäpäin lämpimän veden virtaus suunnan käsin kokeilemalla varsinkin kylmällä koneella.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #36
              Originally posted by -Tapi View Post
              Puhallin kyllä pyöri lämmityksen ajan automaattiasetuksella.
              No siinä tapauksessa ei vesi kierrä lämmityslaitteessa. Taitaa olla mennyt letkut vähän vääriin paikkoihin :think

              Miten tuossa retrofitissa ne letkut kytketään? Tavallisessa jälkimarkkinalaitteessa kun ei käytetä mitään ihme venttiili hässäköitä se asennus on kyllä yksinkertainen: moottorilta vesiventtiilille menevä letku katkaistaan ja vedetään Webaston vesipumpulle ja sieltä lähtevä takaisin sinne kohti vesiventtiiliä.
              Last edited by Jürgen_; 22-10-2014, 17:04.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #37
                Tämä on vielä yksinkertaisempi. Lämppärin kennolle menevä letku katkaistaan ja webasto on siinä välissä.
                ---

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #38
                  Webasto on siis asennettu siihen kuskinpuolen runkoaisan päälle?
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Tämä on vielä yksinkertaisempi. Lämppärin kennolle menevä letku katkaistaan ja webasto on siinä välissä.
                    Onhan siellä myös se vesipumppu? Käykö se webasto? Sen tohotuksen kuulee kyllä selvästi.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #40
                      Mullahan se on asennettu tuonne kaukaloon helpomman huollon vuoksi, eipä sitä ole tarvinut kyllä mitään huoltaa, kovaa käyttöä vaan

                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #41
                        Siis Webasto on ihan siellä missä kuuluukin, eli vastaavassa paikassa kuin yllelinkitetyssä kuvassa. Sen vesiletkut kulkevat moottorin takaosan yli tulipellin siihen kohtaan jossa on läpivienti kennolle. Tässä jarrutehostimen puoleinen letku on katkaistu ja Webaston letkut kyketty niihin päihin, eli Webasto on suoraan ennen lämppärin kennoa, mikäli retrofit-ohjeen kiertosuunta pitää kutinsa. Ei siis mitään kuulaventtiiliä tms. Kaikki lämppärille kulkeva vesi menee nykyään Webaston kautta.

                        Webaston vesipumppu toimi ainakin asennuksen jälkeisessä testissä, itse Webasto pöhisee koko lämmitysajan ihan ok ja pakokaasu on lämmintä.

                        En tiedä onko tässä autossa mitään 'vesiventtiileitä ja pumppuja' itsessään mutta niitä ei tietysti ohjattane kun autossa ei ole webastoa ymmärtävää väylää. Joku sähköinen lämmitysjuttu on näköjään ennen webastoa (ja lämppärin kennoa) olevassa vesilinjassa.

                        Nyt jätin vastentahtoisesti lämpötilasäädön 32 asteeseen, puhaltimen neloselle ja puhalluksen lasille. Jos tuo on aamulla lämmin ja lasi sula, eiköhän tuo auto lähde kiertoon:(
                        ---

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #42
                          Kierto väärinpäin. Se on aika viileää vettä kun tulee takaisin kuljettuaan jäähdyttimen ja mootorin läpi :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #43
                            Mitenkäs se sinne jäähdyttimeen pääsee termostaatin läpi?

                            Kuvassa osa 2, tämä on ETK:n mukaan sekä retrofit-kitin asennusohjeen mukaan lämppärin sisäänmenoletku johon webasto tuli väliin. Tässä letkussa on se sähköinen lämmitinkin jonka epäilen olevan enemmänkin matkustamon kuin moottorin lämmittämiseksi..
                            ---

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #44
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Mitenkäs se sinne jäähdyttimeen pääsee termostaatin läpi?

                              Kuvassa osa 2, tämä on ETK:n mukaan sekä retrofit-kitin asennusohjeen mukaan lämppärin sisäänmenoletku johon webasto tuli väliin. Tässä letkussa on se sähköinen lämmitinkin jonka epäilen olevan enemmänkin matkustamon kuin moottorin lämmittämiseksi..
                              http://ills.bmwfans.info/2u7m.png
                              Ei kun mieleen tuli vaan tämä versio.

                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                #45
                                Tässä tulos BMWN:n webastonkäyttö-ohjeiden mukaisesti 25 min käytettynä -8 asteen pakkasessa. Ei paljon lämmitä..
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎