Kiitos. Tilasin perus K+can piuhan ja kunhan se saapuu, alan muokkaamaan.
Sillä välin yritin mennä kahteen paikalliseen autosähköalan korjaamoon vikakoodien lukuun mutta kummassakin annettiin toimenpiteelle parin päivän jonotus. Ei innosta odotella kun tuo p*ska rikkinäisellä penkinlämmittimellä, vuotavalla termostaatilla ja toimimattomalla webastolla on näillä 30 asteen pakkasilla koko ajan hermon päällä. Tuohan ei ole inahtanutkaan nyt moneen päivään. Vikamuistissa lienee samaa vikaa riittävä määrä estääkseen käynnistysyritykset.
Laitoin webaston sisällä hallissa päälle ja nykäisin sen syötön irti jotta viat nollautuvat. Laitoin piuhan takaisin paikalleen ja webaston käyntiin. Ensimmäinen startti oli noin parin minuutin mittainen ja sinertävää pahanhajuista pakokaasua tuli jonkin verran. Toisella yrityksellä se jäi käyntiin ja pakokaasukin muuttui noin 5 minuutin päästä näkymättömäksi.
Kävi sellainen hassu ajatus mielessä että olisiko tuo lokero jossa laite sijaitsee, liian tiivis? Ikäänkuin vehje ei saisi tarpeeksi ilmaa. Silloin kun se vielä toimi, yökötti istua aamulla autoon kun sisällä haisi todella pahasti huonosti palanut pakokaasu. Lokeron kaikki reunat on tiivistetty konepeltiin kumitiivisteillä ja ainoa reikä on vedenpoistolle n. 6 mm pohjassa. Otin pari kumitulppaa lokeron seinästä irti ja odotan mielenkiinnolla huomisaamua josko tuo värkki haisisi vähemmän pahalle.
E83 Webasto, alkuperäistä ei saanut?
Collapse
X
-
Originally posted by -Tapi View PostKiitos, onko tuolle askartelulle jossakin ohjetta?
4 - maa
5 - maa
7 Diagnostiikka Webastolle
16 + jännite 12v
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostOnkos suosituksia hinta-laatusuhteeltaan näppärästä webaston vikakoodien lukulaitteesta? Tämän viestiketjun aloituksen Webasto lopetti tänään yhteistyön ja koska se on 'yleismallinen', ei vikakoodeja luonnollisestikaan näe auton väylästä.
Polttoainepumppu naksuttaa, pakoputkesta tulee vähän aikaa haaleaa ja käryä ja parin minuutin jälkeen koko systeemi hiljenee. Veikkaan ettei vesipumppu pyöri tms. Johan tuo vuoden ehti vanhetakin.
K-CAN piuhasta askartelemalla diagnostiikka piuha.
Leave a comment:
-
-
Onkos suosituksia hinta-laatusuhteeltaan näppärästä webaston vikakoodien lukulaitteesta? Tämän viestiketjun aloituksen Webasto lopetti tänään yhteistyön ja koska se on 'yleismallinen', ei vikakoodeja luonnollisestikaan näe auton väylästä.
Polttoainepumppu naksuttaa, pakoputkesta tulee vähän aikaa haaleaa ja käryä ja parin minuutin jälkeen koko systeemi hiljenee. Veikkaan ettei vesipumppu pyöri tms. Johan tuo vuoden ehti vanhetakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWE39 View PostEi weba "menetä tehoa", jos vain liekki palaa ja pumppu pyörii.
todella paljon verrattuna ennen puhdistusta.
Myös polttimen nokikarstan määrä vaikuttaa palopesästä höyrystimeen siirtyvään lämpötilaan. Oli ns. normaalimäärä nokikarstaa ei mitenkään erityisen paljon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostVähä jääny tämä tutkimus kaiken muun varjoon, mutta nyt tartuin tilaisuuteen ja tsekkasin mitä lämmöt näyttää...
Pakkasta -16 astetta
Webasto tulilla 30min
Moottorin lämmöt 20 astetta
Ei edes sisäpuhallin ollut vielä päällä, eli ei taida meikäläisen webastossa olla enään muuta ku ääni ja savu tallessa. Vaihan webastoa ja raportoin tänne, jos muistan.
Kaiken lisäksi ei moottoritie nopeudessa lämpeä enään ku 80 asteeseen tuo kottero, eli termaria pääsee niin ikään vaihteeksi vaihtamaan.
Eli termari jumittanut auki ja weban lämmittämä neste kiertää jäähtymässä syylarissa sen sijaan, että lämmittäisi lohkoa.
Ei weba "menetä tehoa", jos vain liekki palaa ja pumppu pyörii.
Leave a comment:
-
-
Vähä jääny tämä tutkimus kaiken muun varjoon, mutta nyt tartuin tilaisuuteen ja tsekkasin mitä lämmöt näyttää...
Pakkasta -16 astetta
Webasto tulilla 30min
Moottorin lämmöt 20 astetta
Ei edes sisäpuhallin ollut vielä päällä, eli ei taida meikäläisen webastossa olla enään muuta ku ääni ja savu tallessa. Vaihan webastoa ja raportoin tänne, jos muistan.
Kaiken lisäksi ei moottoritie nopeudessa lämpeä enään ku 80 asteeseen tuo kottero, eli termaria pääsee niin ikään vaihteeksi vaihtamaan.
Leave a comment:
-
-
Aamulla testasin 2.0d -15 asteessa ja 20min lämmitys nosti nesteen lämmöksi 50 astetta salavalikosta tarkasteltuna. Viisari ei noilla lämmöillä juurikaan heilahda.
Sisätilat haalistu vähän, mutta en pidäkään puhallinta kuin hitaimmalla nopeudella (manuaali ilmastointi).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikhou View PostYritin etsiskellä jotain faktaa, ulkolämpötilan, webaston käyntiajan ja sisälämpötilan kombosta, mutta en löytänyt.
Nostaako jäähdytysnesteen lämpötilat 40 min käytön jälkeen millaiselle tasolle ?laitan infoa myöhemmin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostOmassa vaatii näillä pikku pakkasilla noin 40min lämmistystä.
Nostaako jäähdytysnesteen lämpötilat 40 min käytön jälkeen millaiselle tasolle ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikhou View PostEnsimmäinen auto on alla mistä löytyy Webasto. Pakkasia täällä etelässä ei ole vielä kunnolla ollut.
Webastossa on Telestart T100 HTM ohjain, ja 20min lämmitys aikaa käytetty.
Onkohan jossain vikaa, kun jäähdytysnesteet eivät mittariston mukaan nouse kuin just sen sinisen viivan yläreunaan 20min käytöllä. Ulkolämpötilan ollessa 0- - 5C. Vai onko täysin normaalia?
Auton ilmastointi/lämmitys lähtee pyörimään n. 3min kuluttua kun Webaston kytkee päälle. Sisäilman en ole huomannut silti olevan mitenkään lämmintä.
Autona siis x3, vm 2007 3.0sd.
Leave a comment:
-
-
Ensimmäinen auto on alla mistä löytyy Webasto. Pakkasia täällä etelässä ei ole vielä kunnolla ollut.
Webastossa on Telestart T100 HTM ohjain, ja 20min lämmitys aikaa käytetty.
Onkohan jossain vikaa, kun jäähdytysnesteet eivät mittariston mukaan nouse kuin just sen sinisen viivan yläreunaan 20min käytöllä. Ulkolämpötilan ollessa 0- - 5C. Vai onko täysin normaalia?
Auton ilmastointi/lämmitys lähtee pyörimään n. 3min kuluttua kun Webaston kytkee päälle. Sisäilman en ole huomannut silti olevan mitenkään lämmintä.
Autona siis x3, vm 2007 3.0sd.
Leave a comment:
-
-
Juu nyt lämpenee aamuisin kabiini eli ei hatuta ihan niin paljoa kuin vähän aikaa sitten.
Mutta muuten tuo auto ei tainnut olla minun juttuni. Joko vitosen ja kolmosen välissä on isompi kuilu kuin aavistinkaan tai koko kampe on kasattu kymmenen vuotta vanhemmista ylijäämäosista. Vahingoista viisastunee.Last edited by -Tapi; 28-10-2014, 21:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostKytkin väärin.
Olen kytkenyt letkun katkaisun jälkeen webastolta tulevan letkun väärään päähän katkoskohtaa eli lämmin vesi menee ensin lämpövastuksen läpi kv-pumpulle ja sieltä moottoriin.. Nyt kun Webasto käy, se saa paluuna niin pian lämmintä vettä että se lopettaa lämmityksen muutaman minuutin jälkeen ja kierrättää vain vettä, sitten se taas kohta alkaa hetkeksi lämmittämään jne. Tästä kierrosta se ei näköjään etene ollenkaan lämppärille asti vaan kiertää vain paisuntasäiliön, sylinterinkannen ja webaston välillä..
Katselin asiaa lämpökameralla tovin mutta olisi tuo näköjään selvinnyt ilmankin ihan vaan letkuja puristelemalla.
Oma moka. häpeän.
EDIT: Leikkasin kumminkin ihan oikean letkun eli se bmw:n ohjeessa ollut letku oli ihan toisenlainen kuin todellisuudessa.. Liekö tässä LCI:ssa ja vanhemmassa eroja ja ohje vanhemmasta..? Tappelevatkohan webaston vesipumppu ja auton kv-pumppu nyt vastatusten kun webasto on päällä tällä virheellisellä kytkennällä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: