Hei! Auto on x5 e53 m57 3.0d 2003 ja tarttisin apua vian etsintään. Tuli valkeat savut pihalle ja kone täyttyi diiselistä. Valutin ulos yli 20 litraa ja täytin uusilla öljyillä vain testiksi että pyöriikö kone. Starttasin joku 5sekuntia ja kuulosti aivan normaalilta että ei ainakaan kiinni leikannut. Kirjoitin vikakoodit ylös, poistin ne ja tein saman uusiksi. Tuli vain yksi koodi: 1260, starttasin taas viis sekkaa ja ilmeni myös koodi 09F6. Molemmat on paineista johtuvi kait? Kirvotin muovit, breather valven ja imusarjan. Injectoreitten väleissä ja ton huohottajan ympärillä märkää siitä diisel-öljy seoksesta. Imusarja ja agr aika tahmean likaisia. Onko jollain hajua missä vika? Pumput kait toimii kun koneen täyteen öljyä pukkas? Voinko testata jotenkin ite onko vika injectoreissa, sensoreissa tai korkeapainepumpussa? Ja saanko oikeita arvoja diagnoosin livedatalla kun autoa ei saa käyntiin ja jos saa vain virrat päällä niin mihin verrata ja missä mahdollinen vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw x5 e53 m57 3.0d -2003-kone täyteen dieselistä
Collapse
X
-
Originally posted by Jyri80 View PostHei! Auto on x5 e53 m57 3.0d 2003 ja tarttisin apua vian etsintään. Tuli valkeat savut pihalle ja kone täyttyi diiselistä. Valutin ulos yli 20 litraa ja täytin uusilla öljyillä vain testiksi että pyöriikö kone. Starttasin joku 5sekuntia ja kuulosti aivan normaalilta että ei ainakaan kiinni leikannut. Kirjoitin vikakoodit ylös, poistin ne ja tein saman uusiksi. Tuli vain yksi koodi: 1260, starttasin taas viis sekkaa ja ilmeni myös koodi 09F6. Molemmat on paineista johtuvi kait? Kirvotin muovit, breather valven ja imusarjan. Injectoreitten väleissä ja ton huohottajan ympärillä märkää siitä diisel-öljy seoksesta. Imusarja ja agr aika tahmean likaisia. Onko jollain hajua missä vika? Pumput kait toimii kun koneen täyteen öljyä pukkas? Voinko testata jotenkin ite onko vika injectoreissa, sensoreissa tai korkeapainepumpussa? Ja saanko oikeita arvoja diagnoosin livedatalla kun autoa ei saa käyntiin ja jos saa vain virrat päällä niin mihin verrata ja missä mahdollinen vika?
Kerro sitten mikä oli, kuullostaa kyllä pahalle tekstin perusteella.Limits in life
-
-
Originally posted by Jyri80 View PostHei! Auto on x5 e53 m57 3.0d 2003 ja tarttisin apua vian etsintään. Tuli valkeat savut pihalle ja kone täyttyi diiselistä. Valutin ulos yli 20 litraa ja täytin uusilla öljyillä vain testiksi että pyöriikö kone. Starttasin joku 5sekuntia ja kuulosti aivan normaalilta että ei ainakaan kiinni leikannut. Kirjoitin vikakoodit ylös, poistin ne ja tein saman uusiksi. Tuli vain yksi koodi: 1260, starttasin taas viis sekkaa ja ilmeni myös koodi 09F6. Molemmat on paineista johtuvi kait? Kirvotin muovit, breather valven ja imusarjan. Injectoreitten väleissä ja ton huohottajan ympärillä märkää siitä diisel-öljy seoksesta. Imusarja ja agr aika tahmean likaisia. Onko jollain hajua missä vika? Pumput kait toimii kun koneen täyteen öljyä pukkas? Voinko testata jotenkin ite onko vika injectoreissa, sensoreissa tai korkeapainepumpussa? Ja saanko oikeita arvoja diagnoosin livedatalla kun autoa ei saa käyntiin ja jos saa vain virrat päällä niin mihin verrata ja missä mahdollinen vika?F20 116i
EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Särki View PostOlisko nyt kuitenkin commonrail pumppu korkannut ja puskee naftat pumpun akselin tiivisteestä jakopäähän/koneeseenE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJuurikin näin, jos dieselit menee öljypohjaan. Toki, kun öljytaso nousee reilusti, niin huohotuksen kautta päätyy osa lopulta myös palotilaan.
https://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88 ?x53
Comment
-
-
Löysin ohjeet pumpun irroittamiseen täältä
X Series E53 X5 3.0d (M57) OFFRD > BMW Workshop Service and Repair Manuals > 2 Repair Instructions | 13 Fuel System (M57) | 53 Injection Nozzle And Lines | 1 RA Removing And Installing_replacing High-pressure Pump (M57)
Erikoistyökalun jakopään ketjun lukittamiseen ja pumpun akselin ulostyöntämiseen
Löysin ja tilasin ebaystä. Sain pumpun irti, testasin paineilmalla ja vuotihan se. Ei akselin juuresta vaan ulommalta kehältä missä takana kaksi o-rengasta. Testauksen jälkeen ilmeni että pumpun akselin pään puolen pultit olivat löystyneet niin että sormin sai auki ja todennäköisesti vuoto oli vain tästä johtuva. Stefa, akseli, o-renkaat ym. näytti olevan aivan hyvässä kunnossa. Ei muuta kuin pumppu kasaan ja pultteihin kierrelukitetta ja reilulla momentilla takaisin kiinni. Testasin vielä paineilmalla ja hyvin näytti pitävän, nyt odottelen vielä uutta metallitiivistettä pumpun ja moottorin väliin.
Comment
-
-
turha viesti poistettuLast edited by reivanen; 01-10-2014, 10:57.Nykyään:
Ex: BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
Comment
-
Comment