Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw x5 e53 m57 3.0d -2003-kone täyteen dieselistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jyri80
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 3
    • Norway

    bmw x5 e53 m57 3.0d -2003-kone täyteen dieselistä

    Hei! Auto on x5 e53 m57 3.0d 2003 ja tarttisin apua vian etsintään. Tuli valkeat savut pihalle ja kone täyttyi diiselistä. Valutin ulos yli 20 litraa ja täytin uusilla öljyillä vain testiksi että pyöriikö kone. Starttasin joku 5sekuntia ja kuulosti aivan normaalilta että ei ainakaan kiinni leikannut. Kirjoitin vikakoodit ylös, poistin ne ja tein saman uusiksi. Tuli vain yksi koodi: 1260, starttasin taas viis sekkaa ja ilmeni myös koodi 09F6. Molemmat on paineista johtuvi kait? Kirvotin muovit, breather valven ja imusarjan. Injectoreitten väleissä ja ton huohottajan ympärillä märkää siitä diisel-öljy seoksesta. Imusarja ja agr aika tahmean likaisia. Onko jollain hajua missä vika? Pumput kait toimii kun koneen täyteen öljyä pukkas? Voinko testata jotenkin ite onko vika injectoreissa, sensoreissa tai korkeapainepumpussa? Ja saanko oikeita arvoja diagnoosin livedatalla kun autoa ei saa käyntiin ja jos saa vain virrat päällä niin mihin verrata ja missä mahdollinen vika?
  • Limit
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 144
    • Tsuomi

    #2
    Originally posted by Jyri80 View Post
    Hei! Auto on x5 e53 m57 3.0d 2003 ja tarttisin apua vian etsintään. Tuli valkeat savut pihalle ja kone täyttyi diiselistä. Valutin ulos yli 20 litraa ja täytin uusilla öljyillä vain testiksi että pyöriikö kone. Starttasin joku 5sekuntia ja kuulosti aivan normaalilta että ei ainakaan kiinni leikannut. Kirjoitin vikakoodit ylös, poistin ne ja tein saman uusiksi. Tuli vain yksi koodi: 1260, starttasin taas viis sekkaa ja ilmeni myös koodi 09F6. Molemmat on paineista johtuvi kait? Kirvotin muovit, breather valven ja imusarjan. Injectoreitten väleissä ja ton huohottajan ympärillä märkää siitä diisel-öljy seoksesta. Imusarja ja agr aika tahmean likaisia. Onko jollain hajua missä vika? Pumput kait toimii kun koneen täyteen öljyä pukkas? Voinko testata jotenkin ite onko vika injectoreissa, sensoreissa tai korkeapainepumpussa? Ja saanko oikeita arvoja diagnoosin livedatalla kun autoa ei saa käyntiin ja jos saa vain virrat päällä niin mihin verrata ja missä mahdollinen vika?
    En tiedä, mutta kommentoin. Voisi olla polttoaineen aiheuttama paine-ero polttoainepumput / rele / polttoaineputki suuttimet tai jotakin lisää?

    Kerro sitten mikä oli, kuullostaa kyllä pahalle tekstin perusteella.
    Limits in life

    Comment

    • Särki
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 143
      • Veroparatiisi

      #3
      Originally posted by Jyri80 View Post
      Hei! Auto on x5 e53 m57 3.0d 2003 ja tarttisin apua vian etsintään. Tuli valkeat savut pihalle ja kone täyttyi diiselistä. Valutin ulos yli 20 litraa ja täytin uusilla öljyillä vain testiksi että pyöriikö kone. Starttasin joku 5sekuntia ja kuulosti aivan normaalilta että ei ainakaan kiinni leikannut. Kirjoitin vikakoodit ylös, poistin ne ja tein saman uusiksi. Tuli vain yksi koodi: 1260, starttasin taas viis sekkaa ja ilmeni myös koodi 09F6. Molemmat on paineista johtuvi kait? Kirvotin muovit, breather valven ja imusarjan. Injectoreitten väleissä ja ton huohottajan ympärillä märkää siitä diisel-öljy seoksesta. Imusarja ja agr aika tahmean likaisia. Onko jollain hajua missä vika? Pumput kait toimii kun koneen täyteen öljyä pukkas? Voinko testata jotenkin ite onko vika injectoreissa, sensoreissa tai korkeapainepumpussa? Ja saanko oikeita arvoja diagnoosin livedatalla kun autoa ei saa käyntiin ja jos saa vain virrat päällä niin mihin verrata ja missä mahdollinen vika?
      Olisko nyt kuitenkin commonrail pumppu korkannut ja puskee naftat pumpun akselin tiivisteestä jakopäähän/koneeseen
      F20 116i
      EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Särki View Post
        Olisko nyt kuitenkin commonrail pumppu korkannut ja puskee naftat pumpun akselin tiivisteestä jakopäähän/koneeseen
        Juurikin näin, jos dieselit menee öljypohjaan. Toki, kun öljytaso nousee reilusti, niin huohotuksen kautta päätyy osa lopulta myös palotilaan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jyri80
          Newbiemmer
          • Sep 2014
          • 3
          • Norway

          #5
          Korkeapainepumppuako meinaat? Jos ruuvaan sen irti niin näenkö että se on viallinen? Kiitos vastauksista!

          Comment

          • Surina
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 222
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Juurikin näin, jos dieselit menee öljypohjaan. Toki, kun öljytaso nousee reilusti, niin huohotuksen kautta päätyy osa lopulta myös palotilaan.

            https://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88 ?
            x53

            Comment

            • -jasa-
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 47
              • Pirkanmaa

              #7
              voiko tollaselle pumpulle tehdä ennakoivasti jotain huoltotoimenpiteitä?

              Comment

              • Jyri80
                Newbiemmer
                • Sep 2014
                • 3
                • Norway

                #8
                Löysin ohjeet pumpun irroittamiseen täältä



                Erikoistyökalun jakopään ketjun lukittamiseen ja pumpun akselin ulostyöntämiseen
                Löysin ja tilasin ebaystä. Sain pumpun irti, testasin paineilmalla ja vuotihan se. Ei akselin juuresta vaan ulommalta kehältä missä takana kaksi o-rengasta. Testauksen jälkeen ilmeni että pumpun akselin pään puolen pultit olivat löystyneet niin että sormin sai auki ja todennäköisesti vuoto oli vain tästä johtuva. Stefa, akseli, o-renkaat ym. näytti olevan aivan hyvässä kunnossa. Ei muuta kuin pumppu kasaan ja pultteihin kierrelukitetta ja reilulla momentilla takaisin kiinni. Testasin vielä paineilmalla ja hyvin näytti pitävän, nyt odottelen vielä uutta metallitiivistettä pumpun ja moottorin väliin.

                Comment

                • reivanen
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 222
                  • Sipoo

                  #9
                  turha viesti poistettu
                  Last edited by reivanen; 01-10-2014, 10:57.
                  Nykyään:
                  Ex:
                  BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎