Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarttis neuvoja ja apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW käyttäjä
    Newbiemmer
    • Dec 2014
    • 4
    • Pohjois Suomi

    Tarttis neuvoja ja apuja

    Kyseessä on vuoden 2004 BMW X5
    Autossa käynnistysvaikeuksia heti kun lämpötila laskee alle nollan.
    "PREE-HEATING" merkkivalo välähtää vain silloin tällöin, ei auta lohkolämmitys eikä webasto.
    Avaimen kanssa täytyy vain rämplätä ja toivoa että kymmenenellä startta.
    Hehkut, polttoainepumppu ja starttimoottori vaihdettu, mitä seuraavaksi vai vaihdanko koko auton?
    Merkkikorjaamolla ei vikakoodia.
    Tämä palsta on viimeinen oljenkorteni, ois hyvä marssia merkkikorjaamolle ja
    printata teiltä saama hoitomääräys ihan kuin lääkäriltä ja tarjota neuvoja kun itse en osaa.
  • thth77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 88
    • Nurmijärvi

    #2
    hehkujen rele :think
    1.5
    2.3
    2.0
    2.5
    2.5
    3.3
    3.0d

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #3
      Jos lohkolämppärin/webaston kanssa lämmittelee, niin eihän hehkuvalon pidäkään palaa.
      En ainakaan minä ole huomannut että palaisi pikkupakkasilla jos esilämmitetty auton moottoria jotenkin.
      Ruiskuvuoto?
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Missäpäin sulla tuo potilas majailee?
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • BMW käyttäjä
          Newbiemmer
          • Dec 2014
          • 4
          • Pohjois Suomi

          #5
          Kävin kokeilemassa starttausta ilman lämmityksiä -14
          Ei tullut tuota hehkutus tekstiä kuten olen ohjekirjasta lukenut, vilahti vain.
          Enkä sitten raaskinut pumpata akkua tyhjäksi, onneksi mulla on Defan hieno värkki joka lataa samalla akunkin.
          Tulevatko nuo yllämainitut viat esille vikakoodia luettaessa?
          Reseptistä olisin kiitollinen, varaan ajan merkkikorjaamoon jonne on matkaa yhtäpaljon kuin Helsingistä Iisalmelle

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Dieselissä vianhaku menee about näin:
            - jaksaako startti kiertää riittävästi? (starttihan vaihdettu, ei siis tämä)
            - nouseeko railpaine yli 300 bar? INPAlla näkee, paineanturin vian voi sulkea pois jos painearvo tulee tasaisesti eikä pätki näytöllä.
            - edellinen vastaa myös siirtopainevaatimukseen siirtopumpun jälkeen (tässä siirtopumppu vaihdettu)
            - DDE-EWS synkka kohdallaan? Jos EWS on kunnossa muttei synkassa DDE:n kanssa, startti pyörittää muttei annan ruiskuille lupaa
            - Nokka-akselin asentoanturi ehjä? Jos ei anna kunnon signaalia, DDE ei suostu käynnistymään. Voi jättää vikakoodin tai sitten ei
            - Kampuran asentoanturi ehjä? Jos ei anna kunnon signaalia, DDE ei suostu käynnistymään. Voi jättää vikakoodin tai sitten ei, epätodennäköisempää että tästä jää vikakoodi kuin nokan anturista.
            - vuotava suutin, ensin ohivuodot mittaukseen, ei tosin kerro jos suutin vuotaa pahasti männän päälle, tarkista myös suuttimien korjausarvot
            - jos pakkasta on alle -15 voi alkaa epäillä hehkujen toimintaa mutta se on yleensä ongelmista pienin
            - erittäin kovilla pakkasilla polttoainesuodin mahdollisesti.
            - DDE:n rele?

            Railin paineanturi, määräsäädin, nokan asentoanturi ja kampuran asentoanturi, kaikissa mahdollista että liitin ei anna kunnon kontaktia tai liittimen päästä kaapeli rispaantunut liki poikki. Kaveri heiluttelemaan kaapeleita startissa - ei jätetä sitten kättä tai tukkaa moniurahihan väliin.

            Ensin tarkistaisin DDE-EWS synkan, sitten epäilisin nokan ja/tai kampuran asentoanturin vikaa ja sen jälkeen railin paineanturia. Jos viet huoltoon, nämä ovat ensimmäiset epäilyksen alaiset. Ainakin kampuran asentoanturi syytä olla alkuperäinen.

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1321
              • Tornio

              #7
              Originally posted by BMW käyttäjä View Post
              Kävin kokeilemassa starttausta ilman lämmityksiä -14
              Ei tullut tuota hehkutus tekstiä kuten olen ohjekirjasta lukenut, vilahti vain.
              Enkä sitten raaskinut pumpata akkua tyhjäksi, onneksi mulla on Defan hieno värkki joka lataa samalla akunkin.
              Tulevatko nuo yllämainitut viat esille vikakoodia luettaessa?
              Reseptistä olisin kiitollinen, varaan ajan merkkikorjaamoon jonne on matkaa yhtäpaljon kuin Helsingistä Iisalmelle
              Tule käymään niin luetaan vikakoodit /live data
              ja vaihdetaan se virtalukon pohja ensin.
              Jatketaan sen jälkeen vian tutkimista.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • BMW käyttäjä
                Newbiemmer
                • Dec 2014
                • 4
                • Pohjois Suomi

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                Dieselissä vianhaku menee about näin:
                - jaksaako startti kiertää riittävästi? (starttihan vaihdettu, ei siis tämä)
                - nouseeko railpaine yli 300 bar? INPAlla näkee, paineanturin vian voi sulkea pois jos painearvo tulee tasaisesti eikä pätki näytöllä.
                - edellinen vastaa myös siirtopainevaatimukseen siirtopumpun jälkeen (tässä siirtopumppu vaihdettu)
                - DDE-EWS synkka kohdallaan? Jos EWS on kunnossa muttei synkassa DDE:n kanssa, startti pyörittää muttei annan ruiskuille lupaa
                - Nokka-akselin asentoanturi ehjä? Jos ei anna kunnon signaalia, DDE ei suostu käynnistymään. Voi jättää vikakoodin tai sitten ei
                - Kampuran asentoanturi ehjä? Jos ei anna kunnon signaalia, DDE ei suostu käynnistymään. Voi jättää vikakoodin tai sitten ei, epätodennäköisempää että tästä jää vikakoodi kuin nokan anturista.
                - vuotava suutin, ensin ohivuodot mittaukseen, ei tosin kerro jos suutin vuotaa pahasti männän päälle, tarkista myös suuttimien korjausarvot
                - jos pakkasta on alle -15 voi alkaa epäillä hehkujen toimintaa mutta se on yleensä ongelmista pienin
                - erittäin kovilla pakkasilla polttoainesuodin mahdollisesti.
                - DDE:n rele?

                Railin paineanturi, määräsäädin, nokan asentoanturi ja kampuran asentoanturi, kaikissa mahdollista että liitin ei anna kunnon kontaktia tai liittimen päästä kaapeli rispaantunut liki poikki. Kaveri heiluttelemaan kaapeleita startissa - ei jätetä sitten kättä tai tukkaa moniurahihan väliin.

                Ensin tarkistaisin DDE-EWS synkan, sitten epäilisin nokan ja/tai kampuran asentoanturin vikaa ja sen jälkeen railin paineanturia. Jos viet huoltoon, nämä ovat ensimmäiset epäilyksen alaiset. Ainakin kampuran asentoanturi syytä olla alkuperäinen.
                Tämä oli maallikosta tosi ammattitaitoinen vastaus, minuun se upposi täydellisesti.
                en osaa muuta kuin tankata autoni.
                Nyt printtaan tämän neuvon ja varaan ajan merkkikorjaamolta, moneksiko päiväksi pitää tilata huone Pohjanhovista joulun jälkeen.
                Upeeta että on paikka josta saa apuja, muuten nuo vievät kuin hirvasta tappokonttoriin?
                Hyvät joulut itse kullekkin

                Comment

                • tk1983
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 143
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Jos autossa on lucasin startti niin ei varmasti toimi jos pakkasta on enempi kuin -15. Minulla jo kolmas semmonen menossa. Muita kun ei ollut saatavilla silloin kuin ensimmäinen hajosi.

                  Comment

                  • BMW käyttäjä
                    Newbiemmer
                    • Dec 2014
                    • 4
                    • Pohjois Suomi

                    #10
                    Auto merkkikorjaamolla laitoin listan mukaan
                    Saanähdä miten käy. Reileitä tilaavat
                    Ei se vika startissa ole kuulemma

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎