Tervehdys,
Kolme viikkoa sitten auto ei startannut kaupan pihasta (ei mitään oireita aikaisemmin ja kaupan pihaan kotoa noin 5min). Starttimoottori pyörittää, mutta kone ei lähde käyntiin. Automaattihehkun merkki vilahtaa kojetaulussa ja kerran sain käyntiin 2-3 sekunniksi, kunnes auto joko tukehtuu liialliseen polttoaineeseen tai sammuu sen puutteeseen. Auto hinurilla korjaamolle (josta kuulin että hinauspalvelun kaveri sai auton käyntiin seuraavana päivänä kaupan pihasta ja ajoi auton lavalle!). Korjaamolla auto ei pysy käynnissä, diagnoosi oli että paineet heittelee ja ensin epäiltiin viallista suutinta. Pidempi diagnoosi vei dieselin korkeapainepumpun vaihtoon.
Pumppu vaihdettiin perjantaina, auto kävi iloisesti ja ajoin kaupan kautta kotiin. Kaupan pihasta käynnistyi ja tuntui että auto oli oireeton. Tänään piti lähteä liikkeelle niin sama vika. Aivan samat oireet. Pyörittää, ei starttaa.
Korjaamolla ei löytynyt vikakoodia joka olisi selittänyt mitään muuta. Tämä alkaa olemaan mystistä ja ihan vaan korpeamaan senkin takia että auto oli joulun pyhien takia 3 viikkoa pajalla, uusi pumppu oli kallis ja vika pysyy.
Onko ideoita? Sulakkeet kävin läpi, takaa heiluttelin piuhat läpi. Jotenkin tuntuu sähkövialta. Voiko vika ajonestossa toimia "satunnaisesti", vai olisiko kokonaan pelistä pois jos sinne suuntaan vika menisi?
Huomenna soittelen taas korjaamolle ja saavat hinata auton sinne uudestaan. Jos jollain on heittää edes hyviä arvauksia mistä kannattaisi jatkaa, voisi se pelastaa osan tästä sunnuntaista.
Kolme viikkoa sitten auto ei startannut kaupan pihasta (ei mitään oireita aikaisemmin ja kaupan pihaan kotoa noin 5min). Starttimoottori pyörittää, mutta kone ei lähde käyntiin. Automaattihehkun merkki vilahtaa kojetaulussa ja kerran sain käyntiin 2-3 sekunniksi, kunnes auto joko tukehtuu liialliseen polttoaineeseen tai sammuu sen puutteeseen. Auto hinurilla korjaamolle (josta kuulin että hinauspalvelun kaveri sai auton käyntiin seuraavana päivänä kaupan pihasta ja ajoi auton lavalle!). Korjaamolla auto ei pysy käynnissä, diagnoosi oli että paineet heittelee ja ensin epäiltiin viallista suutinta. Pidempi diagnoosi vei dieselin korkeapainepumpun vaihtoon.
Pumppu vaihdettiin perjantaina, auto kävi iloisesti ja ajoin kaupan kautta kotiin. Kaupan pihasta käynnistyi ja tuntui että auto oli oireeton. Tänään piti lähteä liikkeelle niin sama vika. Aivan samat oireet. Pyörittää, ei starttaa.
Korjaamolla ei löytynyt vikakoodia joka olisi selittänyt mitään muuta. Tämä alkaa olemaan mystistä ja ihan vaan korpeamaan senkin takia että auto oli joulun pyhien takia 3 viikkoa pajalla, uusi pumppu oli kallis ja vika pysyy.

Onko ideoita? Sulakkeet kävin läpi, takaa heiluttelin piuhat läpi. Jotenkin tuntuu sähkövialta. Voiko vika ajonestossa toimia "satunnaisesti", vai olisiko kokonaan pelistä pois jos sinne suuntaan vika menisi?
Huomenna soittelen taas korjaamolle ja saavat hinata auton sinne uudestaan. Jos jollain on heittää edes hyviä arvauksia mistä kannattaisi jatkaa, voisi se pelastaa osan tästä sunnuntaista.
Comment