Tästä mallista ei paljoa ole juttua ollut foorumilla, tähän voi postailla omia kokemuksia.
Kun malli esiteltiin 2009, pidin sitä rumana ja olin varma ettei moinen farmarin ja citymaasturin sekasikiö ikinä päädy omalle pihalle. Nyt 2015 syksyllä sellainen kuitenkin löytyy katoksesta, 2011-malli 2.0dA X-line.
Vaikutelmia autosta tähän asti:
Plussat
- ns. citymaasturiksi tosi hyvä ajettavuus, ihan eri luokkaa X3/X5 verrattuna, lähes yhtä hyvä kun veljen E91, ohjaamon olosuhteetkin käytännössä vastaavat (alustassa ilmeisesti onkin paljon yhteistä E90-malliperheen kanssa)
-tässä yksilössä olevat sporttipenkit on hyvät, ajoasennon saa hyväksi ja penkit tukee oikeista paikoista
-kaupunkiajoon tosi sopivan kokoinen ja kääntyy melko ketterästi, parkkitutkat molempiin suuntiin toki viel auttaa
-kulutus on pieni (maantiellä reippaassa ohituksia sisältävässä ajossa n. 6 ltr/100km) ja suorituskyky ihan ok (E63 jälkeen toki tuntuu aika laiskalta)
-yllättävän tilava takapenkki, penkkien muunneltavuus ja peräluukku, mutta ei toki suurperheen auto ole
-neliveto ja vähän normiautoa korkeampi maavara auttaa talvella, tästä ei tosin vielä kokemuksia
Miinukset:
-muotoilu ei ole Bemarin parasta, varsinkin etuviistosta ei tää malli ole niin ilo silmälle
-dieselin ääni kuuluu varsinkin ulos melkoisesti, aika karkea toi kone ääniltään muutenkin
-vakiostereot on huonot, mut sama kyl pätee muihinkin Bemareihin
-vaikka kyseessä ns. citymaasturi niin auto on oikeasti tosi matala, siinä ei istuta paljoa normaalia henkilöautoa korkeammalla. Vertailukohtina aiemmin omistuksessa olleet pari Jeep Grand Cherokeeta (ZJ & WJ) ja Compass (ehkä tästä johtuen ajettavuus onkin sit eri luokkaa noiden Jeeppien kanssa jos maantiestä puhutaan).
Kun malli esiteltiin 2009, pidin sitä rumana ja olin varma ettei moinen farmarin ja citymaasturin sekasikiö ikinä päädy omalle pihalle. Nyt 2015 syksyllä sellainen kuitenkin löytyy katoksesta, 2011-malli 2.0dA X-line.
Vaikutelmia autosta tähän asti:
Plussat
- ns. citymaasturiksi tosi hyvä ajettavuus, ihan eri luokkaa X3/X5 verrattuna, lähes yhtä hyvä kun veljen E91, ohjaamon olosuhteetkin käytännössä vastaavat (alustassa ilmeisesti onkin paljon yhteistä E90-malliperheen kanssa)
-tässä yksilössä olevat sporttipenkit on hyvät, ajoasennon saa hyväksi ja penkit tukee oikeista paikoista
-kaupunkiajoon tosi sopivan kokoinen ja kääntyy melko ketterästi, parkkitutkat molempiin suuntiin toki viel auttaa
-kulutus on pieni (maantiellä reippaassa ohituksia sisältävässä ajossa n. 6 ltr/100km) ja suorituskyky ihan ok (E63 jälkeen toki tuntuu aika laiskalta)
-yllättävän tilava takapenkki, penkkien muunneltavuus ja peräluukku, mutta ei toki suurperheen auto ole
-neliveto ja vähän normiautoa korkeampi maavara auttaa talvella, tästä ei tosin vielä kokemuksia
Miinukset:
-muotoilu ei ole Bemarin parasta, varsinkin etuviistosta ei tää malli ole niin ilo silmälle
-dieselin ääni kuuluu varsinkin ulos melkoisesti, aika karkea toi kone ääniltään muutenkin
-vakiostereot on huonot, mut sama kyl pätee muihinkin Bemareihin
-vaikka kyseessä ns. citymaasturi niin auto on oikeasti tosi matala, siinä ei istuta paljoa normaalia henkilöautoa korkeammalla. Vertailukohtina aiemmin omistuksessa olleet pari Jeep Grand Cherokeeta (ZJ & WJ) ja Compass (ehkä tästä johtuen ajettavuus onkin sit eri luokkaa noiden Jeeppien kanssa jos maantiestä puhutaan).
Comment