Tuli ostettua 383 tkm ajetun E83 koppaisen X3:n tilalle tuommoinen 2014 mallin X1 18xdrive automatic.
Muutaman viikon kokemuksella ihan kiva peli kyseessä.
Muutamia huomioita parin tuhannen kilometrin kokemuksella.
- Ok ajettava mielestäni vaikka nyt alla iän vanha hakkapeliitta 8 run flatit. Nämä vaihtuu kitkoihin tässä piakkoin.
- E83:n jälkeen mukavampi alusta ja mielestäni vähän hiljaisempikin saattaa olla.
- Autolla ajettu 133tkm. Laatikon öljyt oli onneksi huuhtelemalla vaihdettu jo edellisen omistajan aikana. Vaihdoin muut voimansiirron öljyt. Peräöljyt oli siistissä kunnossa. Jakolaatikon öljy jo hyvinkin vaihtokuntoista. On muuten sitten tympeästi tehty jakolaatikon korvake. Pitää purkaa koko korvakko pois, jotta saa propun auki ja kun laskuproppua ei ole niin imemällä saa vain osan entisestä pois, joten piti tehdä vielä kahdesti tämä homma.
- Tähän oli öljyjä vaihdeltu tuommoisella 15-20tkm välillä. Ketjua olen kuulostellut, mutta ei se onneksi taida ainakaan vielä kahnuttaa.
- Moottoriin pistin 5w30 öljyn tilalle 5w40 magnatecin. Ei välttämättä kannattanut, koska kulutus nousi pari desiä/100km. Taidan vaihtaa muutaman tuhannen päästä joko 0w30 tai 5w30 Castroliin. Ilmeisesti tuollaisilla puolilämpimillä öljyillä tuo 5w40 on sen verran paksumpaa, että nostaa kulutusta.
- Lisävalon asennus meinasi olla vähän isompi projekti kun xenon valojen yhteyteen suositeltiin CAN-väylälukijaa. Tämä toimii ok, mutta johdot oli tympeä kytkeä kojelaudan taakse.
- Tässä oli ihan perusaudio systeemi. Kokeilin budjettipäivitys Entisestä bemarista jäi 8" Rainbow bassot penkkien alle. No tähän piti purkaamolta hommata toiset kotelot kun en viitsinyt puukottaa vakiokaiuttimia pilalle. Sitten tilasin Audiokitiltä harman kardonin diskantit peilikolmioihin ja laitoin Audiokitin myymät jakosuotimet penkkien alle piuhojen väliin. Lopputuloksena parani äänimaailma jo huomattavan paljon ja jos ei kovalla äänenvoimakkuudella popita niin ihan ok tasolle tälläkin päivityksellä sai popit. Toki vahvistin ja etuoviin paremmat kaiuttimet keskiäänien tilalle parantaisi tilannetta, mutta ihan ok tuli jo noinkin.
- 8hp toimii kivasti. Oikeastaan ainoa huono puoli siinä on mielestäni yksi vaihtokohta. Vaihtaa jossain 50km/h nurkilla hitusen liian aikaisin isommalle ja sitten menee jollain 1200rpm kierroksilla. Toki tämä ongelma sport asennolla poistuu.
- Mielestöni tämä e84 on hiljaisempi ja mukavampi laite ajaa mitä seuraavan sukupolven x1. Sellaisiakin tuli useita koeajettua, mutta käytännössä vuoden kaksi uudemmasta ja saman verran ajetusta olisi pitänyt maksaa 10k€ enempi.
Muutaman viikon kokemuksella ihan kiva peli kyseessä.
Muutamia huomioita parin tuhannen kilometrin kokemuksella.
- Ok ajettava mielestäni vaikka nyt alla iän vanha hakkapeliitta 8 run flatit. Nämä vaihtuu kitkoihin tässä piakkoin.
- E83:n jälkeen mukavampi alusta ja mielestäni vähän hiljaisempikin saattaa olla.
- Autolla ajettu 133tkm. Laatikon öljyt oli onneksi huuhtelemalla vaihdettu jo edellisen omistajan aikana. Vaihdoin muut voimansiirron öljyt. Peräöljyt oli siistissä kunnossa. Jakolaatikon öljy jo hyvinkin vaihtokuntoista. On muuten sitten tympeästi tehty jakolaatikon korvake. Pitää purkaa koko korvakko pois, jotta saa propun auki ja kun laskuproppua ei ole niin imemällä saa vain osan entisestä pois, joten piti tehdä vielä kahdesti tämä homma.
- Tähän oli öljyjä vaihdeltu tuommoisella 15-20tkm välillä. Ketjua olen kuulostellut, mutta ei se onneksi taida ainakaan vielä kahnuttaa.
- Moottoriin pistin 5w30 öljyn tilalle 5w40 magnatecin. Ei välttämättä kannattanut, koska kulutus nousi pari desiä/100km. Taidan vaihtaa muutaman tuhannen päästä joko 0w30 tai 5w30 Castroliin. Ilmeisesti tuollaisilla puolilämpimillä öljyillä tuo 5w40 on sen verran paksumpaa, että nostaa kulutusta.
- Lisävalon asennus meinasi olla vähän isompi projekti kun xenon valojen yhteyteen suositeltiin CAN-väylälukijaa. Tämä toimii ok, mutta johdot oli tympeä kytkeä kojelaudan taakse.
- Tässä oli ihan perusaudio systeemi. Kokeilin budjettipäivitys Entisestä bemarista jäi 8" Rainbow bassot penkkien alle. No tähän piti purkaamolta hommata toiset kotelot kun en viitsinyt puukottaa vakiokaiuttimia pilalle. Sitten tilasin Audiokitiltä harman kardonin diskantit peilikolmioihin ja laitoin Audiokitin myymät jakosuotimet penkkien alle piuhojen väliin. Lopputuloksena parani äänimaailma jo huomattavan paljon ja jos ei kovalla äänenvoimakkuudella popita niin ihan ok tasolle tälläkin päivityksellä sai popit. Toki vahvistin ja etuoviin paremmat kaiuttimet keskiäänien tilalle parantaisi tilannetta, mutta ihan ok tuli jo noinkin.
- 8hp toimii kivasti. Oikeastaan ainoa huono puoli siinä on mielestäni yksi vaihtokohta. Vaihtaa jossain 50km/h nurkilla hitusen liian aikaisin isommalle ja sitten menee jollain 1200rpm kierroksilla. Toki tämä ongelma sport asennolla poistuu.
- Mielestöni tämä e84 on hiljaisempi ja mukavampi laite ajaa mitä seuraavan sukupolven x1. Sellaisiakin tuli useita koeajettua, mutta käytännössä vuoden kaksi uudemmasta ja saman verran ajetusta olisi pitänyt maksaa 10k€ enempi.
Comment