Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e70 ruostesuojaus, tarvitaanko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Weuli
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 1169
    • Turku

    #16
    Originally posted by Limit View Post
    Kun alustaa katsoo, niin kaikki tukivarret on ruosteessa vaikka kuinka pesee.
    Meinaatko massata ne tukivarret? Mitä sitten jos siinä pinnassa on pientä hapettumaa?
    F10 530da xDrive -14
    ----------------
    E92 330d -09
    E93 325i -08
    E92 330d -08
    E61 535d -06
    E91 320d -08
    E46 330Ci -01
    E61 525d -06
    E90 320i -05
    E46 325i -01
    E46 318i -99
    E36 316i -91

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1204
      • GrassLake

      #17
      Originally posted by Limit View Post
      Niin, varmaan ne oven ja takaluukun saumatkin välttää ruosteen pesulla.
      Höpöhöpö. Kun alustaa katsoo, niin kaikki tukivarret on ruosteessa vaikka kuinka pesee.
      No ne huonosti tehdyt liimamassalla suljetut saumat ei tule kyllä yhtään sen paremmiksi, kun siihen päälle massaa/koteloainetta vetelee!
      Siellä sisässä muhii ihan samaan tapaan kun ilmankin.

      Vai meinasitko, että liimatun sauman sisään menee aineet?

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3503
        • Raisio

        #18
        Aika harvoin raportoitu asia että Bemarin tukivarret katkeilee ruostumisen takia
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by ritariässä View Post
          Aika harvoin raportoitu asia että Bemarin tukivarret katkeilee ruostumisen takia
          Varsinkin kun hyvin monessa mallissa on alumiinia. Äxässä varmasti onkin rautaa, ainakin osittain.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Limit
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 144
            • Tsuomi

            #20
            Itse massautan vain uudet ajamattomat laitteet.
            Jos joku tietäväinen olisi oikeasti uuden auton massauttanut, niin tietää miltä nykyaikainen massaus näyttää.
            Limits in life

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by Limit View Post
              Itse massautan vain uudet ajamattomat laitteet.
              Jos joku tietäväinen olisi oikeasti uuden auton massauttanut, niin tietää miltä nykyaikainen massaus näyttää.
              Täydellistä tuhlausta jonka lopputulos on vain ruostumista edistävä, mikäli kyseessä ei ole Mazda 6
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Weuli
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 1169
                • Turku

                #22
                Originally posted by Limit View Post
                Itse massautan vain uudet ajamattomat laitteet.
                Jos joku tietäväinen olisi oikeasti uuden auton massauttanut, niin tietää miltä nykyaikainen massaus näyttää.
                Ajatko myös auton loppuun eli vähintään 15 vuotta? Bemarin koritakuu taitaa olla 12 vuotta, joten tuskin ennen elinkaaren loppupäätä kovin isoa hyötyä saa.
                F10 530da xDrive -14
                ----------------
                E92 330d -09
                E93 325i -08
                E92 330d -08
                E61 535d -06
                E91 320d -08
                E46 330Ci -01
                E61 525d -06
                E90 320i -05
                E46 325i -01
                E46 318i -99
                E36 316i -91

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #23
                  Ja koritakuuhan loppuu siihen kun on moiset mömmöt autoon heitetty.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by Supa View Post
                    Ja koritakuuhan loppuu siihen kun on moiset mömmöt autoon heitetty.
                    Tämä ehkä _paras_ argumentti olla massaamatta sitä uutta Bemmiä.

                    Ja vähän saivarrellen, E53:ssa on tullut muutamassa vastaan puhkiruostunut taka-apurunko..Mällin kärsineitä vehkeitä kylläkin olleet, eli oikomisen jälkeen huonosti suojattu.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      Originally posted by Limit View Post
                      Itse massautan vain uudet ajamattomat laitteet.
                      Jos joku tietäväinen olisi oikeasti uuden auton massauttanut, niin tietää miltä nykyaikainen massaus näyttää.
                      Mitä autoja olet massauttanut?

                      Comment

                      • kye
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 320
                        • Forssa

                        #26
                        Massaus on rahan haaskausta... käyttää vaikka senkin rahan maalipinnan kovapinnoitukseen tjsp.
                        Kaiken lisäksi korjaamisen näkökulmasta todella närkästyttävää kaivelle alustan ruuvien kantoja esiin massan seasta.
                        Ja sen lisäksi kun ne massaajat eivät ole mitään ruudinkeksijöitä tai itse en ainakaan ymmärrä miksi mennään massaamaan täysalumiininen etuakselisto rakenne saatikka alumiininen öljypohja.
                        Kaiken lisäksi kun massaajat käyttävät pohjamuovit, sisälokarit yms. irti niin osa kiinnikkeistä jää laittamatta takaisin, osa menee rikki, osa korvataan jollain maailmanlopun porakärkiruuveilla. Näiden summana kuraa, pölyä ja kaikkea muutakin likaa on enemmän sellaisissa paikoissa joihin sitä ei ole tehtaalla ajateltukaan kulkeutuvan.

                        Havaintoja tältä viikkoa. E65 -06 alkuperäinen massaamaton suomiauto. Tästä oli korjausten takia pois pohjasuojia ja lämpöeristeitä pohjasta. Pohjapelti on täysin ehjä ja puhdas suojien alta.
                        Ja mikä parasta joka ikiseen 8 tai 10 kantaiseen koriruuvin sopii työkalusuoraan.
                        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                        - N42/46 jakopäät
                        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                        tied. 0407247465

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎