8nm mekalle
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E70 3.0sd vaihdelaatikon öljynvaihto
Collapse
X
-
Originally posted by RRR77 View PostX tarkottaa nelivedon laatikkoa. Sama muutoin paitsi että on jakolaatikolle soveltuva. Eli samat huolto-osat käy.
En muista ulkoa mekan kiinnitysmomenttia, mut saan kyllä kaivettua sen jos päätät alkaa ite tekee. Nyt just en ehi, mutta ei sen takia tarvi jättää tekemättä kuitenkaan.
Juu nyt rupee olee kaikki tuohon tarvittavat tiedot nii kuhan tässä aikaa on nii pitää tilailla osia jne. Jos tulee vielä jotain vinkkejä tohon vaihto hommaan liittyen nii ne on tervetulleita.
Se tietenkin vielä kiinnostais että onko otettava se paluuletku irti vai voiko tehdä öljyjen vaihdon kahteen kertaan välillä ajaen jonkun aikaa? Siinähän ne kans vaihtuu periaatteessa huuhtelemalla. Turvallisemmalta tuntuis sillee tehdä
Onko hankalassa paikassa se öljyn paluuputki?Last edited by jiivee530d; 23-03-2021, 20:47.
Comment
-
-
En tiedä tuollaisen vaihtoväliä, mutta jos haluaa oikein huolta pitää, niin voihan öljyt vaihtaa vaikka 100tkm sijaan 60-80tkm välein suodattimen kanssa.
Tai vaihtaa pelkät öljyt vaikka 50tkm kohdalla ja sitten 100tkm kohdalla moiset taas suodattimen kanssa, siis jos oikein hyvänä haluaa pitää.
Öljynvaihto on kuitenkin sitä edukkainta remonttia autoon, ja monet siinä vielä nuukailee. "ikiöljyt" on yksi hauskimpia tietämiäni vitsejä
Edit, selvyyden vuoksi siis että tuo 100tkm on vain oletettu vaihtoväli ja kun tkm korvaa % merkillä, ymmärtää pointin viimeistään
Comment
-
-
Originally posted by jiivee530d View PostJuu nyt rupee olee kaikki tuohon tarvittavat tiedot nii kuhan tässä aikaa on nii pitää tilailla osia jne. Jos tulee vielä jotain vinkkejä tohon vaihto hommaan liittyen nii ne on tervetulleita.
Se tietenkin vielä kiinnostais että onko otettava se paluuletku irti vai voiko tehdä öljyjen vaihdon kahteen kertaan välillä ajaen jonkun aikaa? Siinähän ne kans vaihtuu periaatteessa huuhtelemalla. Turvallisemmalta tuntuis sillee tehdä
Onko hankalassa paikassa se öljyn paluuputki?
Originally posted by jiivee530d View PostKiitti tiedosta Ja vissiin toi 10nm oli öljypohjalla ja molemmat ristiin kirimällä?
pdf:ssä on kiristys ja täyttöohjeet.
Last edited by Pete_93; 23-03-2021, 23:38.e36 ///M3 -97
e92 335d -07
Comment
-
-
Originally posted by jiivee530d View PostJuu nyt rupee olee kaikki tuohon tarvittavat tiedot nii kuhan tässä aikaa on nii pitää tilailla osia jne. Jos tulee vielä jotain vinkkejä tohon vaihto hommaan liittyen nii ne on tervetulleita.
Se tietenkin vielä kiinnostais että onko otettava se paluuletku irti vai voiko tehdä öljyjen vaihdon kahteen kertaan välillä ajaen jonkun aikaa? Siinähän ne kans vaihtuu periaatteessa huuhtelemalla. Turvallisemmalta tuntuis sillee tehdä
Onko hankalassa paikassa se öljyn paluuputki?
Nämähän täytetään 2-vaiheisesti. Eli öljypohjan asennuksen jälkeen lisätään öljyä niin että tulee tarkistusaukosta yli.
Sen jälkeen auto käyntiin, ja lisäämään öljyä taas. Sitten käyt vaihteet läpi ja tarkastat tason oikeassa lämpötilassa.
Jos sulla ei oo mahista tehdä huuhteluvaihtoa, niin auton sammuttamalla laatikosta valuu osa öljyistä pois siitä tarkastus/täyttöpropun reiästä. Sit kun ei valu enää, auto käyntiin ja uutta öljyä lisää, ja samaa toistaen niin kauan että öljyt on puhtaat. Sullahan on siellä jo valmiiksi abt 4 litraa puhdasta ekan käynnistyksen jälkeen, olettaen siis että oot vaihtanu öljypohjan.
Ja tason tarkastus oikeassa lämpötilassa homman päätteeksi. Ei yhtä tehokasta kuin huuhteluvaihto, mutta tarpeeksi kun lutraa niin öljyt on kyllä kirkkaat. Omaan edelliseen tein näin, oli 8hp kylläkin mutta toimii samallai, öljyä meni kaikkinensa ehkä 8 litraa, tosin kilsoja oli vasta 170tkm.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
[QUOTE=Pete_93;4270841]voi sen vaihtaa kahteenki kertaan jos haluu, mutta ei se meka puhtaaks lähe ilman halkasua + brake cleareriä, itellä kävi 2x huuhtelussa ja silti oli meka ihan täynnä mutapaskaa. jos se sun laatikko on alkanu oireileen jotenki niin suosittelisin mittaamaan mekan vuodot alipaineella samalla jos käytät sitä irrallaan (jos sattuu oleen alipainepumppua saatavilla).
Ei oireile mitenkään. Ihan sen takia vaihtamassa öljyjä kun autolla menty 270tkm ja huoltokirjassa ei ollut mainintaa että olis vaihdettu.
Tarkoitatko halkaisulla siis mekan irroitusta sieltä laatikon pohjasta?
Comment
-
-
Originally posted by RRR77 View PostEi oo pakko ottaa irti.
Nämähän täytetään 2-vaiheisesti. Eli öljypohjan asennuksen jälkeen lisätään öljyä niin että tulee tarkistusaukosta yli.
Sen jälkeen auto käyntiin, ja lisäämään öljyä taas. Sitten käyt vaihteet läpi ja tarkastat tason oikeassa lämpötilassa.
Jos sulla ei oo mahista tehdä huuhteluvaihtoa, niin auton sammuttamalla laatikosta valuu osa öljyistä pois siitä tarkastus/täyttöpropun reiästä. Sit kun ei valu enää, auto käyntiin ja uutta öljyä lisää, ja samaa toistaen niin kauan että öljyt on puhtaat. Sullahan on siellä jo valmiiksi abt 4 litraa puhdasta ekan käynnistyksen jälkeen, olettaen siis että oot vaihtanu öljypohjan.
Ja tason tarkastus oikeassa lämpötilassa homman päätteeksi. Ei yhtä tehokasta kuin huuhteluvaihto, mutta tarpeeksi kun lutraa niin öljyt on kyllä kirkkaat. Omaan edelliseen tein näin, oli 8hp kylläkin mutta toimii samallai, öljyä meni kaikkinensa ehkä 8 litraa, tosin kilsoja oli vasta 170tkm.
Eli toisin sanoen kun auto sammutetaan nii lauhduttimelta öljy valuu laatikkoon ja valuu yli täyttöreiästä? Eli tässäkin tulee jonkin moinen "huuhtelu". Kun kuitenkin uusi suodatin tulee laitettua tietysti.
täytyypäs kattella mistä sieltä löytää sen paluuletku tai sit teen vaihdon irroittamatta sitä.Last edited by jiivee530d; 24-03-2021, 07:41.
Comment
-
-
Originally posted by jiivee530d View Post
Tarkoitatko halkaisulla siis mekan irroitusta sieltä laatikon pohjasta?
Originally posted by jiivee530d View Post
Ei oireile mitenkään. Ihan sen takia vaihtamassa öljyjä kun autolla menty 270tkm ja huoltokirjassa ei ollut mainintaa että olis vaihdettu.
Eikä sieltä mitään paluuletkuja tarvii alkaa purkaa, sen lauhuttimen ja muutki kanavat voi tyhjentää vaikka paineilmalla mekan irrotuksen jälkee.e36 ///M3 -97
e92 335d -07
Comment
-
-
[QUOTE=Pete_93;4270891]Ei vaan sen mekan lohkojen avausta.
Juu, no sitten en itse kyllä tekis muutaku tiivisteet, öljyt ja filtteri vaihtoon.
Eikä sieltä mitään paluuletkuja tarvii alkaa purkaa, sen lauhuttimen ja muutki kanavat voi tyhjentää vaikka paineilmalla mekan irrotuksen jälkee.[/QUOTE ]
Näin itsekin ajattelin.
Comment
-
-
Originally posted by jiivee530d View PostEli toisin sanoen kun auto sammutetaan nii lauhduttimelta öljy valuu laatikkoon ja valuu yli täyttöreiästä? Eli tässäkin tulee jonkin moinen "huuhtelu". Kun kuitenkin uusi suodatin tulee laitettua tietysti.
täytyypäs kattella mistä sieltä löytää sen paluuletku tai sit teen vaihdon irroittamatta sitä.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
Comment