Kuinka yleinen/harvinainen on alemmen ketjun rikkoontuminen.(kampura/korkeapainepumppu välillä)
Itsellä pyörähtämässä 300tkm mittariin..
Itsellä vm04 oleva pärekori..
Mulla meni juurikin alempi jakoketju ilman varoituksia ja rallatuksia. Eikös kone ole aika lailla sama, kun kyse oli E61 535d LCI-mallista ja 205tkm ajettuna...:think
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ketjuvikaa on konetyypissä M57N2 eli uudempi alulohkonen. Tuttavalla meni n. 200tkm ajetusta E70 korisesta alempi ketju poikki. Ketjun öljysuutin oli ollut tukossa...
Mulla meni juurikin alempi jakoketju ilman varoituksia ja rallatuksia. Eikös kone ole aika lailla sama, kun kyse oli E61 535d LCI-mallista ja 205tkm ajettuna...:think
Ketjuvikaa on konetyypissä M57N2 eli uudempi alulohkonen. Tuttavalla meni n. 200tkm ajetusta E70 korisesta alempi ketju poikki. Ketjun öljysuutin oli ollut tukossa...
Ketjut on kylläkin samat vanhemmassa ja uudemmassa. Myös m47n samat.
Ei tiettävästi. Minulle ei koskaan selvinnyt ketjun katkeamisen syy.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Särkeekö alemman ketjun katkeaminen koneen miten pahasti ja millainen homma tuo olisi vaihdattaa?
Hommana ei varmasti osaavalta ihmeellinen. Minulla koneistettiin kansi, muutama venttiili ja -nostin uusiksi. Turbot säilyivät. Pytyissä kuulemma oli vain karstajälkiä. Ajoin autolla remontin jälkeen n. 70tkm ilman ongelmia ja ohjelmoinkin sen.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Aika huonosti on mihinkään dokumentoitu vaihtoa. Itellä on palikat jo odottelemassa, mutta selkä otti ja hajosi, joten joutuu vielä hetken odottelemaan että "pääsee" vaihtamaan.
Mittarissa 390tkm oletettavasti orggis koneella...ainakin tänään vielä toimi...
PS: Sehän tuossa on suurin ongelma, että oljypohja pitäisi saada irti. Se taas, ainakin omalla kohdalla vaatii joko koneen noston tai akseliston purun. En ole vielä päättänyt kumman, mutta joutuu siinä hetken aikaa räikän kanssa elvistelemään.
Last edited by hetfield; 08-12-2016, 22:46.
Reason: lisäys
Hommana ei varmasti osaavalta ihmeellinen. Minulla koneistettiin kansi, muutama venttiili ja -nostin uusiksi. Turbot säilyivät. Pytyissä kuulemma oli vain karstajälkiä. Ajoin autolla remontin jälkeen n. 70tkm ilman ongelmia ja ohjelmoinkin sen.
Nokka-akseleiden suoruus kannattaa tarkastaa myös. Omassa 35d täytyi ne myös vaihtaa.
Laita ISTA koneelle, niin siitä saa tehtaan korjausohjeet momentteineen tulostettua.
tämä atk vehkeiden kans tuusailu on itselle hiukan haasteellisempaa..
oisko siitä hirveätä vaivaa jos joku voisi tulostella tai lähettää tietoja vaikka sähköpostiin. [email protected]
Ketjut on kylläkin samat vanhemmassa ja uudemmassa. Myös m47n samat.
Joo samathan ne on mut ei ole kyllä tullut vielä vastaan et rautalohkosesta ois ~200tkm nurkilla mennyt ketjua. Alulohkosia on kuiteski mennyt useita. Ja ilmeisesti aina ketju sisistynyt lämmöstä eli kiristimessä oleva öljyruisku, joka jäähdyttää ketjua on ollut tukossa.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Joo samathan ne on mut ei ole kyllä tullut vielä vastaan et rautalohkosesta ois ~200tkm nurkilla mennyt ketjua. Alulohkosia on kuiteski mennyt useita. Ja ilmeisesti aina ketju sisistynyt lämmöstä eli kiristimessä oleva öljyruisku, joka jäähdyttää ketjua on ollut tukossa.
Onko tämä paha huoltaa/ennaltaehkäistä? Paljonko työtä öljyruiskun esiinsaamisessa ja putsaamisessa tai uusimisessa?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment