Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakoketju x5 m57n

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sakke525tds
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 56
    • Haukipudas

    Jakoketju x5 m57n

    Kuinka yleinen/harvinainen on alemmen ketjun rikkoontuminen.(kampura/korkeapainepumppu välillä)
    Itsellä pyörähtämässä 300tkm mittariin..
    Itsellä vm04 oleva pärekori..
    ..X5..
    Ex-530d manual.individual passenger car...
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17512
    • Turku

    #2
    Mulla meni juurikin alempi jakoketju ilman varoituksia ja rallatuksia. Eikös kone ole aika lailla sama, kun kyse oli E61 535d LCI-mallista ja 205tkm ajettuna...:think
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • ///Myhä
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 83
      • Kokkola

      #3
      Ketjuvikaa on konetyypissä M57N2 eli uudempi alulohkonen. Tuttavalla meni n. 200tkm ajetusta E70 korisesta alempi ketju poikki. Ketjun öljysuutin oli ollut tukossa...
      E30 320iS Diamantschwarz
      K100RS 16v

      Comment

      • hetfield
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 330
        • pirkkala

        #4
        Originally posted by Laku View Post
        Mulla meni juurikin alempi jakoketju ilman varoituksia ja rallatuksia. Eikös kone ole aika lailla sama, kun kyse oli E61 535d LCI-mallista ja 205tkm ajettuna...:think
        Pumppuko ei juminut, vaan katkesi muuten vaan?
        - E65 730d 2003

        Comment

        • JHo
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 297
          • Vihanti

          #5
          Originally posted by ///Myhä View Post
          Ketjuvikaa on konetyypissä M57N2 eli uudempi alulohkonen. Tuttavalla meni n. 200tkm ajetusta E70 korisesta alempi ketju poikki. Ketjun öljysuutin oli ollut tukossa...
          Ketjut on kylläkin samat vanhemmassa ja uudemmassa. Myös m47n samat.
          F87&E28

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17512
            • Turku

            #6
            Originally posted by hetfield View Post
            Pumppuko ei juminut, vaan katkesi muuten vaan?
            Ei tiettävästi. Minulle ei koskaan selvinnyt ketjun katkeamisen syy.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Tuoppo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 558
              • Joensuu

              #7
              Särkeekö alemman ketjun katkeaminen koneen miten pahasti ja millainen homma tuo olisi vaihdattaa?
              G30 530e xDrive iPerformance -20
              E70 X5 xDrive40d -10

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17512
                • Turku

                #8
                Originally posted by Tuoppo View Post
                Särkeekö alemman ketjun katkeaminen koneen miten pahasti ja millainen homma tuo olisi vaihdattaa?
                Hommana ei varmasti osaavalta ihmeellinen. Minulla koneistettiin kansi, muutama venttiili ja -nostin uusiksi. Turbot säilyivät. Pytyissä kuulemma oli vain karstajälkiä. Ajoin autolla remontin jälkeen n. 70tkm ilman ongelmia ja ohjelmoinkin sen.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • sakke525tds
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 56
                  • Haukipudas

                  #9
                  Ketjunvaihtoa ajatellen löytyiskö keltään/mistään jakopään purku/kasausohjeita kiristysmomentteineen mieluiten kuvien kera.
                  ..X5..
                  Ex-530d manual.individual passenger car...

                  Comment

                  • hetfield
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 330
                    • pirkkala

                    #10
                    Originally posted by sakke525tds View Post
                    Ketjunvaihtoa ajatellen löytyiskö keltään/mistään jakopään purku/kasausohjeita kiristysmomentteineen mieluiten kuvien kera.
                    http://replace-timing-belt.com/how-t...e61-2005-2010/ N2 kone kuvissa. Oletettavasti vain nokkapyörän kiinnitys on eri.

                    Aika huonosti on mihinkään dokumentoitu vaihtoa. Itellä on palikat jo odottelemassa, mutta selkä otti ja hajosi, joten joutuu vielä hetken odottelemaan että "pääsee" vaihtamaan.

                    Mittarissa 390tkm oletettavasti orggis koneella...ainakin tänään vielä toimi...

                    PS: Sehän tuossa on suurin ongelma, että oljypohja pitäisi saada irti. Se taas, ainakin omalla kohdalla vaatii joko koneen noston tai akseliston purun. En ole vielä päättänyt kumman, mutta joutuu siinä hetken aikaa räikän kanssa elvistelemään.
                    Last edited by hetfield; 08-12-2016, 22:46. Reason: lisäys
                    - E65 730d 2003

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by sakke525tds View Post
                      Ketjunvaihtoa ajatellen löytyiskö keltään/mistään jakopään purku/kasausohjeita kiristysmomentteineen mieluiten kuvien kera.
                      Laita ISTA koneelle, niin siitä saa tehtaan korjausohjeet momentteineen tulostettua.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Mikazu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 265
                        • -

                        #12
                        Originally posted by Laku View Post
                        Hommana ei varmasti osaavalta ihmeellinen. Minulla koneistettiin kansi, muutama venttiili ja -nostin uusiksi. Turbot säilyivät. Pytyissä kuulemma oli vain karstajälkiä. Ajoin autolla remontin jälkeen n. 70tkm ilman ongelmia ja ohjelmoinkin sen.
                        Nokka-akseleiden suoruus kannattaa tarkastaa myös. Omassa 35d täytyi ne myös vaihtaa.

                        Comment

                        • sakke525tds
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 56
                          • Haukipudas

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Laita ISTA koneelle, niin siitä saa tehtaan korjausohjeet momentteineen tulostettua.
                          tämä atk vehkeiden kans tuusailu on itselle hiukan haasteellisempaa..
                          oisko siitä hirveätä vaivaa jos joku voisi tulostella tai lähettää tietoja vaikka sähköpostiin.
                          [email protected]
                          ..X5..
                          Ex-530d manual.individual passenger car...

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #14
                            Originally posted by JHo View Post
                            Ketjut on kylläkin samat vanhemmassa ja uudemmassa. Myös m47n samat.
                            Joo samathan ne on mut ei ole kyllä tullut vielä vastaan et rautalohkosesta ois ~200tkm nurkilla mennyt ketjua. Alulohkosia on kuiteski mennyt useita. Ja ilmeisesti aina ketju sisistynyt lämmöstä eli kiristimessä oleva öljyruisku, joka jäähdyttää ketjua on ollut tukossa.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17512
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by sirkus View Post
                              Joo samathan ne on mut ei ole kyllä tullut vielä vastaan et rautalohkosesta ois ~200tkm nurkilla mennyt ketjua. Alulohkosia on kuiteski mennyt useita. Ja ilmeisesti aina ketju sisistynyt lämmöstä eli kiristimessä oleva öljyruisku, joka jäähdyttää ketjua on ollut tukossa.
                              Onko tämä paha huoltaa/ennaltaehkäistä? Paljonko työtä öljyruiskun esiinsaamisessa ja putsaamisessa tai uusimisessa?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎