Announcement

Collapse
No announcement yet.

x5 4.4 ihme ääni koneesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kawis
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 187
    • Kokkola

    x5 4.4 ihme ääni koneesta?

    Mikähän tämän äänen lähde on? Omaan korvaan kuulostaa kun tulis jostain öljynsuodatin kotelon/letkujen kohilta vai tuleeko kuitenkin koneen sisältä?



    Jos linkki toimii?
    Sähkörimpula

    Ex
    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d
  • kawis
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 187
    • Kokkola

    #2
    Originally posted by kawis View Post
    Mikähän tämän äänen lähde on? Omaan korvaan kuulostaa kun tulis jostain öljynsuodatin kotelon/letkujen kohilta vai tuleeko kuitenkin koneen sisältä?



    Jos linkki toimii?
    Omassa tuo ääni kuuluu tosiaan ainoastaan kierroksilla eli voisko olla joku kiristinrulla tai laturin laakeri tai jtn sellasta?
    Sähkörimpula

    Ex
    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10057
      • KVLA

      #3
      Ota hihna(t) irti,niin helpompi paikallistaa. Eli tuleeko ääni apulaitteista vai moottorista.

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        #4
        Jakoketju siellä rallattaa.
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • mrrk
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 515
          • Satakunta.

          #5
          Paljonko ajettu? Tai ehkä tärkeämpi kysymys on että onko öljyillä ajettu pitkillä vauhtoväleillä?

          Avaa öljykorkki ja katso ketjun kuntoa, siitä pystyy hieman päättelemään onko ketju jo syönyt alumiinia. Aika usein on. Jos pääsee vertaamaan jonkun kanssa niin helpompi.

          Varma tapa tarkistaa on ottaa alempi öljypohja pois ja katsoa paljonko on laahainten palasia.

          Nimimerkillä tällä viikolla pitäisi kaksi 4.4 vaihtaa

          Comment

          • kawis
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 187
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by mrrk View Post
            Paljonko ajettu? Tai ehkä tärkeämpi kysymys on että onko öljyillä ajettu pitkillä vauhtoväleillä?

            Avaa öljykorkki ja katso ketjun kuntoa, siitä pystyy hieman päättelemään onko ketju jo syönyt alumiinia. Aika usein on. Jos pääsee vertaamaan jonkun kanssa niin helpompi.

            Varma tapa tarkistaa on ottaa alempi öljypohja pois ja katsoa paljonko on laahainten palasia.

            Nimimerkillä tällä viikolla pitäisi kaksi 4.4 vaihtaa
            Tilanne päivitystä.

            Tätäkin ongelmaa koitettu taas selvitellä..eli käytin korjaamolla ja kuuntelivat stetoskoopilla ja sanoivat äänen tulevan laturilta ja laturi vaihdettiin ilman muutosta.

            No sit samalla kuunneltiin uudestaan ja huomattiin että samalla kun sirinä alkaa 1500rpm kohdalla niin öljynsuodattimen ylempi letku eli onko se nyt tulo letku alkaa tärisemään ja ääntämään ja kun siitä ottaa kiinni niin sirinä vaimenee?

            Eli mikähän sen äänen nyt tekee? Öljynpaineet on kyllä koko ajan ok ja valo ei vilku mut onko jossain joku venttiili tai jotain joka säätelis letkun painetta tai jotain? ideat hukassa vai voiko se ketju vika aiheuttaa moista?

            öljyt vaihtuu ensi viikolla niin pitää silloin avata öljypohja samalla niin selviää josko siellä muovipalaa/moskaa.
            Sähkörimpula

            Ex
            BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
            BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
            BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

            Comment

            • Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

              #7
              Jos ketju ja laahaimet vaihtamatta ja noin 300tkm rullattu niin alkaa olla melko ajankohtaista.
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

              Comment

              • Kaimu
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 464
                • Turun kupeessa

                #8
                Tutkippas separaattori, saattaapi olla tukossa tai kalvo rikki
                sigpic

                E82 n55

                Comment

                • kawis
                  BTCF Member
                  • Sep 2009
                  • 187
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by Kaimu View Post
                  Tutkippas separaattori, saattaapi olla tukossa tai kalvo rikki
                  Ketju vaihdettu reilu 10tkm sitten..ei millään haluaisi siihen uskoa.. mut onko jotain jätetty vaihtamatta ni paha sanoa..mittarissa kylläkin juuri 300tkm
                  Sähkörimpula

                  Ex
                  BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                  BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                  BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                  Comment

                  • Timelord
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 504
                    • Loimaa

                    #10
                    Originally posted by kawis View Post
                    Ketju vaihdettu reilu 10tkm sitten..ei millään haluaisi siihen uskoa.. mut onko jotain jätetty vaihtamatta ni paha sanoa..mittarissa kylläkin juuri 300tkm
                    Jos ja kun nyt meinaat ottaa öljynpohjan auki öljynvaihdon yhteydessä ja vaikka siellä ei muovimujua nyt luulis olevankaan koska ketju (keskilaahuri) vaihdettu niin tsekkaa öljypumpun imusihti ettei ole mujua täynnä, ts. on muistettu remontissa putsata sekin.

                    Ja niinkuin joku jo sanoikin niin apulaitehihna pois niin saa mahdollisesti rajattua äänen lähdettä. :think
                    W201 2,5D
                    W123 280ce
                    E21 316
                    ex-E60 530ia
                    ex-E53 4,4i
                    ex-E39 523i
                    ex-E34 520ia
                    ex-E21 318i

                    Comment

                    • kawis
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 187
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by Timelord View Post
                      Jos ja kun nyt meinaat ottaa öljynpohjan auki öljynvaihdon yhteydessä ja vaikka siellä ei muovimujua nyt luulis olevankaan koska ketju (keskilaahuri) vaihdettu niin tsekkaa öljypumpun imusihti ettei ole mujua täynnä, ts. on muistettu remontissa putsata sekin.

                      Ja niinkuin joku jo sanoikin niin apulaitehihna pois niin saa mahdollisesti rajattua äänen lähdettä. :think
                      Joo täytyy tarkistaa..hihnankiristin ja rullat vaihdettu myös juuri.
                      Sähkörimpula

                      Ex
                      BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                      BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                      BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                      Comment

                      • kawis
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 187
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by kawis View Post
                        Joo täytyy tarkistaa..hihnankiristin ja rullat vaihdettu myös juuri.
                        No niin öljyt vaihdettu ja öljypohja käytetty auki niin muoviahan siellä oli eli remppaa tiedossa.

                        Ja nyt auto seisoo kiltisti katoksessa et saadaan osat kasaan

                        Seuraava kysymys kuuluukin että olisko kellään vuokrata ne työkalut ko. remonttiin??

                        Tarkoitus vaihtaa kaikki poislukien vanokset.

                        Mites noi setit mitä jenkkilän pojat myy onko ok?

                        Vaiko saksasta vai tuleeko edes halvemmaksi kuin marmorilta?

                        Ja onneksi remonttiin osallistuu ihan oikeakin mekaanikko ettei tarvi ihan omin päin kokeilla..

                        -Kaitsu-
                        Sähkörimpula

                        Ex
                        BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                        BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                        BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                        Comment

                        • kawis
                          BTCF Member
                          • Sep 2009
                          • 187
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by kawis View Post
                          No niin öljyt vaihdettu ja öljypohja käytetty auki niin muoviahan siellä oli eli remppaa tiedossa.

                          Ja nyt auto seisoo kiltisti katoksessa et saadaan osat kasaan

                          Seuraava kysymys kuuluukin että olisko kellään vuokrata ne työkalut ko. remonttiin??

                          Tarkoitus vaihtaa kaikki poislukien vanokset.

                          Mites noi setit mitä jenkkilän pojat myy onko ok?

                          Vaiko saksasta vai tuleeko edes halvemmaksi kuin marmorilta?

                          Ja onneksi remonttiin osallistuu ihan oikeakin mekaanikko ettei tarvi ihan omin päin kokeilla..

                          -Kaitsu-
                          no niin jakopää avattu ja todettu että u-laahain ja sivuohjurit kaikki ehjiä ja uuden veroisia..ei mitään kulumisjälkiä missään..Tässä kohtaa muutama voimasana tais päästä ilmoille...

                          Eli huoltokirjan merkintä jakopään huollosta 8tkm sitten piti paikkansa..toki samalla kun kerran auki revittiin niin vaihdettiin samat osat taas kertaalleen..

                          Ja alkuperäinen ongelma edelleen olemassa hiukan muuttuneena.Eli ennen jakopäään huoltoa vaihdettiin öljyt ja suodatin sekä putsattiin öljypohja.Ennen tätä ääni alkoi 1500rpm kohdalla ja öljynvaihdon jälkeen 2500-3000rpm.

                          Eli viittaako tuo nyt vaan johonkin pitkien öljynvaihtovälien ongelmaan eli voisko jokin moottorin sisäpesu/uudet öljyt/suodatin auttaa vai mikä tuota ääntää tekee ja tosiaan ääni tulee 90% öljypumpulta suodatinkoteloon tulevasta letkusta.

                          Vai onko pumpulla jokin venttiili joka vois olla jumissa/rikki joka vois vaikutta?

                          ideat alkaa oleen hukassa..
                          Sähkörimpula

                          Ex
                          BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                          BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                          BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                          Comment

                          • Timelord
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 504
                            • Loimaa

                            #14
                            Originally posted by kawis View Post
                            no niin jakopää avattu ja todettu että u-laahain ja sivuohjurit kaikki ehjiä ja uuden veroisia..ei mitään kulumisjälkiä missään..Tässä kohtaa muutama voimasana tais päästä ilmoille...

                            Eli huoltokirjan merkintä jakopään huollosta 8tkm sitten piti paikkansa..toki samalla kun kerran auki revittiin niin vaihdettiin samat osat taas kertaalleen..

                            Ja alkuperäinen ongelma edelleen olemassa hiukan muuttuneena.Eli ennen jakopäään huoltoa vaihdettiin öljyt ja suodatin sekä putsattiin öljypohja.Ennen tätä ääni alkoi 1500rpm kohdalla ja öljynvaihdon jälkeen 2500-3000rpm.

                            Eli viittaako tuo nyt vaan johonkin pitkien öljynvaihtovälien ongelmaan eli voisko jokin moottorin sisäpesu/uudet öljyt/suodatin auttaa vai mikä tuota ääntää tekee ja tosiaan ääni tulee 90% öljypumpulta suodatinkoteloon tulevasta letkusta.

                            Vai onko pumpulla jokin venttiili joka vois olla jumissa/rikki joka vois vaikutta?

                            ideat alkaa oleen hukassa..
                            Muistitko tsekata sen pumpun sihdin? Ilmeisesti ei olla putsattu paikkoja huolella edellisen rempan jäljiltä jos muovimujua vielä löytyi. Ja voisko hajonneesta laahaimesta olla jäänyt pala johonkin ääntelemään.:think
                            Kaikenlaista harmia...

                            Mulla kun ex- autosta meni jakopää niin tyhjäkäynnillä ropisi vain, kierroksilla oli hiljainen. Ja tosiaan keskilaahuri oli tuhannen säpäleinä silloin.
                            W201 2,5D
                            W123 280ce
                            E21 316
                            ex-E60 530ia
                            ex-E53 4,4i
                            ex-E39 523i
                            ex-E34 520ia
                            ex-E21 318i

                            Comment

                            • Kaimu
                              BTCF Member
                              • Nov 2011
                              • 464
                              • Turun kupeessa

                              #15
                              Originally posted by Kaimu View Post
                              Tutkippas separaattori, saattaapi olla tukossa tai kalvo rikki
                              Kerran jo mainittu...
                              sigpic

                              E82 n55

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎