Announcement

Collapse
No announcement yet.

x5 4.4 ihme ääni koneesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kawis
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 187
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by Kaimu View Post
    Kerran jo mainittu...
    Tsekataan tämä. Helpohko homma kun on koneen takana..
    Sähkörimpula

    Ex
    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

    Comment

    • kawis
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 187
      • Kokkola

      #17
      Originally posted by kawis View Post
      Tsekataan tämä. Helpohko homma kun on koneen takana..
      Nyt kyllä koetellaan..Lukasin huvikseni koodit autosta vaikka vikavalo ei palanutkaan niin löytyi 2 koodia jotka viittais että jakopään remppa ei mennytkään kuin elokuvissa..

      Nämä toki yleiskoodeja mutta antaa varmaan suuntaa..

      p0011 camshaft position timing over bank 1
      p0021 camshaft position timing over bank 2

      Eli saatiinko jako sittenkin ryssittyä vai viittaako tuo vanoksien ajoitukseen vai mitä hel...tiä..Tyhjäkäynnillä pieni tutina havaittavissa...

      ketjua remontissa ei vaihdettu ja ketju oli tiukalla rattaiden ympärillä.

      Ps. Olis kohtuu kunnossa oleva bemari myytävänä
      Sähkörimpula

      Ex
      BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
      BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
      BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by kawis View Post
        Nyt kyllä koetellaan..Lukasin huvikseni koodit autosta vaikka vikavalo ei palanutkaan niin löytyi 2 koodia jotka viittais että jakopään remppa ei mennytkään kuin elokuvissa..

        Nämä toki yleiskoodeja mutta antaa varmaan suuntaa..

        p0011 camshaft position timing over bank 1
        p0021 camshaft position timing over bank 2

        Eli saatiinko jako sittenkin ryssittyä vai viittaako tuo vanoksien ajoitukseen vai mitä hel...tiä..Tyhjäkäynnillä pieni tutina havaittavissa...

        ketjua remontissa ei vaihdettu ja ketju oli tiukalla rattaiden ympärillä.

        Ps. Olis kohtuu kunnossa oleva bemari myytävänä
        Eiköhän siellä ole ajoitus perseellään nyt.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • kawis
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 187
          • Kokkola

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Eiköhän siellä ole ajoitus perseellään nyt.
          Mahdollista koska lukitus työkaluja ei ollu käytössä.onnistuuko edelleen lukitus kaluilla vai vaatiiko jo muutakin operaatiota?
          Sähkörimpula

          Ex
          BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
          BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
          BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by kawis View Post
            Mahdollista koska lukitus työkaluja ei ollu käytössä.onnistuuko edelleen lukitus kaluilla vai vaatiiko jo muutakin operaatiota?
            Kyllä. Kun kone kuitenkin käy, niin tuskin siellä mitään tuhoa on tullut. Hanki jostain ajoitustyökalut, niin eiköhän se siitä. Purkamistahan siinä toki taas on, mutta eiköhän se jo mene melko kun sulla on jo kokemusta
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • mrrk
              BTCF Member
              • Sep 2007
              • 515
              • Satakunta.

              #21
              Mitä muovia öljypohjasta löytyi? Kiristimen kunto?
              Putsattiinko pumpun sihti? Sinne mahtuu turhan paljon tavaraa.
              Vertailin kolmea käytettyä ketjua niin kaikki oli eri mittaisia.
              Attached Files
              Last edited by mrrk; 07-02-2017, 19:05.

              Comment

              • kawis
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 187
                • Kokkola

                #22
                Originally posted by mrrk View Post
                Mitä muovia öljypohjasta löytyi? Kiristimen kunto?
                Putsattiinko pumpun sihti? Sinne mahtuu turhan paljon tavaraa.
                Vertailin kolmea käytettyä ketjua niin kaikki oli eri mittaisia.
                Keskilaahaimen osia..ja paljon..ja nyt kun koppa oli auki niin näkyi kuinka ketju oli syöny uraa koppaan..

                Kiristin uusittiin ja samoin keskilaahain ja sivuohjurit.

                Pumpun sihti oli irti ja putsattiin mutta se pelti osa siinä oli vääntynyt eli muoviosaa on varmasti päässyt kiertoon.
                Sähkörimpula

                Ex
                BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                Comment

                • kawis
                  BTCF Member
                  • Sep 2009
                  • 187
                  • Kokkola

                  #23
                  Originally posted by kawis View Post
                  Keskilaahaimen osia..ja paljon..ja nyt kun koppa oli auki niin näkyi kuinka ketju oli syöny uraa koppaan..

                  Kiristin uusittiin ja samoin keskilaahain ja sivuohjurit.

                  Pumpun sihti oli irti ja putsattiin mutta se pelti osa siinä oli vääntynyt eli muoviosaa on varmasti päässyt kiertoon.
                  Joku jolla noi ajoitustyökalut on ja voisi niitä vuokrata niin saapi ilmottautua niin sais tämänkin ongelman pois kiusaamasta.
                  Sähkörimpula

                  Ex
                  BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                  BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                  BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                  Comment

                  • kawis
                    BTCF Member
                    • Sep 2009
                    • 187
                    • Kokkola

                    #24
                    Originally posted by kawis View Post
                    Joku jolla noi ajoitustyökalut on ja voisi niitä vuokrata niin saapi ilmottautua niin sais tämänkin ongelman pois kiusaamasta.

                    Palataanpa aiheeseen..Eli olisi tarkoitus kokeilla ajoittaa noi vanokset ja kone nyt purettu siihen pisteeseen että venakopat ja jakopään yläkopat irti.

                    ja tuli noi työkalutkin tilattua niin mietin että tarviiko vanos ajoitukseen laittaa noi kaikki palikat paikoilleeen eli se flywheel pin sekä lukitus palat vai voiko vanos säädön tehdä pelkästään löysäämällä ne vanos pultit ja säätää ne yleismittarilla sekä laittaa niillä työkaluilla ne trigger levyt oikeaan asentoon??

                    Se ketjunkiristimen työkalu on jo paikoillaan.Kone nyt siinä OT kohdassa.
                    Sähkörimpula

                    Ex
                    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                    Comment

                    • kawis
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 187
                      • Kokkola

                      #25
                      Originally posted by kawis View Post
                      Palataanpa aiheeseen..Eli olisi tarkoitus kokeilla ajoittaa noi vanokset ja kone nyt purettu siihen pisteeseen että venakopat ja jakopään yläkopat irti.

                      ja tuli noi työkalutkin tilattua niin mietin että tarviiko vanos ajoitukseen laittaa noi kaikki palikat paikoilleeen eli se flywheel pin sekä lukitus palat vai voiko vanos säädön tehdä pelkästään löysäämällä ne vanos pultit ja säätää ne yleismittarilla sekä laittaa niillä työkaluilla ne trigger levyt oikeaan asentoon??

                      Se ketjunkiristimen työkalu on jo paikoillaan.Kone nyt siinä OT kohdassa.
                      Päiviteenpä tätäkin vähän.Eli ollan päästy lähtöpisteeseen.

                      Jakopää laitettu ja kone ajoitettu mutta sama ääni siellä edelleen kummittelee.

                      Tähän mennessä siis uusittu jakopää,laturi,ohjaustehostimen pumppu,kiristimet rullineen,separaattori jne.

                      Auto on tyhjäkäynnillä siis täysin hiljainen mutta kun kierrokset nousee n.2500 niin alkaa se ääni joka kuulostaa kuin autossa olisi turbo

                      Äänen taajuus nousee kierrosten mukaan.

                      Sillä ei ole väliä onko auto liikkeessä vaiko paikalla..ainoastaan kierrokset merkitsee.

                      Aikaisemmin sama ääni alkoi 1500rpm kohdalla.1000 kierroksen muutos tuli kun vaihdettiin öljyt ja putsattiin öljypohja ja imusihti joka oli täynnä muovimoskaa jotka edellisessä jakorempassa oli jätetty öljypohjaan.

                      Imusihti oli vääntynyt ja täynnä muovipaskaa.Voiko se vääntynyt sihti saada aikaan jotain tollasta ääntä vai onko jossain edelleen muovia tukkimassa jotain kanavaa?

                      t. Kaitsu
                      Sähkörimpula

                      Ex
                      BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                      BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                      BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                      Comment

                      • kawis
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 187
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by kawis View Post
                        Päiviteenpä tätäkin vähän.Eli ollan päästy lähtöpisteeseen.

                        Jakopää laitettu ja kone ajoitettu mutta sama ääni siellä edelleen kummittelee.

                        Tähän mennessä siis uusittu jakopää,laturi,ohjaustehostimen pumppu,kiristimet rullineen,separaattori jne.

                        Auto on tyhjäkäynnillä siis täysin hiljainen mutta kun kierrokset nousee n.2500 niin alkaa se ääni joka kuulostaa kuin autossa olisi turbo

                        Äänen taajuus nousee kierrosten mukaan.

                        Sillä ei ole väliä onko auto liikkeessä vaiko paikalla..ainoastaan kierrokset merkitsee.

                        Aikaisemmin sama ääni alkoi 1500rpm kohdalla.1000 kierroksen muutos tuli kun vaihdettiin öljyt ja putsattiin öljypohja ja imusihti joka oli täynnä muovimoskaa jotka edellisessä jakorempassa oli jätetty öljypohjaan.

                        Imusihti oli vääntynyt ja täynnä muovipaskaa.Voiko se vääntynyt sihti saada aikaan jotain tollasta ääntä vai onko jossain edelleen muovia tukkimassa jotain kanavaa?


                        t. Kaitsu
                        Pikku päivitys.Vaihdoin uuden kiristimen rullineen kun tuo halpis kiristin oli jotenkin viallinen kun jätti remmin löysälle.

                        Eli samalla sit kierrätin konetta kun remmi oli irti niin ei kuulunut sitä ääntä enään..eli sen täytyy sit kuitenkin tulla jostain apulaitteesta?? Vai voiko satavarmasti sanoa??

                        Aikasemmin vaihdetut laturi ja ohjaustehostimen pumppu oli jotain tarvike malleja.

                        Remmi paikallaan kun kone alkaa uliseen/siriseen niin kun rattia kääntelee niin äänen taajuus muuttuu..Eli olisko kuitenkin ohjaustehostimen pumppu??
                        Samalla kun remmi pyörittää pumppua niin näyttää et se hihnapyörä hiukan vippaa.

                        Toki laturin valokin pari kertaa vilkahtanu mut epäilen sen johtuvan siitä löysällä olleesta hihnasta.

                        Ideoita/faktaa??
                        Sähkörimpula

                        Ex
                        BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                        BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                        BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                        Comment

                        • atte.o
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2009
                          • 894
                          • haukipudas

                          #27
                          Originally posted by kawis View Post
                          Pikku päivitys.Vaihdoin uuden kiristimen rullineen kun tuo halpis kiristin oli jotenkin viallinen kun jätti remmin löysälle.

                          Eli samalla sit kierrätin konetta kun remmi oli irti niin ei kuulunut sitä ääntä enään..eli sen täytyy sit kuitenkin tulla jostain apulaitteesta?? Vai voiko satavarmasti sanoa??

                          Aikasemmin vaihdetut laturi ja ohjaustehostimen pumppu oli jotain tarvike malleja.

                          Remmi paikallaan kun kone alkaa uliseen/siriseen niin kun rattia kääntelee niin äänen taajuus muuttuu..Eli olisko kuitenkin ohjaustehostimen pumppu??
                          Samalla kun remmi pyörittää pumppua niin näyttää et se hihnapyörä hiukan vippaa.

                          Toki laturin valokin pari kertaa vilkahtanu mut epäilen sen johtuvan siitä löysällä olleesta hihnasta.

                          Ideoita/faktaa??
                          No onko sielä ohjaustehostajassa öljyä?
                          E61 M-sport

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #28
                            Muutama vuosi sitten täällä etsittiin pirun pitkään kummallista kierrosten mukaan muuttuvaa ääntä E38 750:stä. Jos en väärin muista, niin lopputuloksena oli, että joku aikaisempi omistaja oli vaihtanut ohjaustehostimen tai vaihteiston (en muista kumpi) putken/letkun väärällä halkaisijalla olevaan, ja se aiheutti metelin.

                            Ja siihen autoon taidettiin vaihtaa nelinumeroisella summalla osia sitä vikaa etsiessä.

                            Tässähän on vissiin samantyyppinen servotronic-ohjaus kuin kolmekasissa.

                            Just my 10 cents, tuli vaan niin elävästi mieleen ko. case. noista kuvauksista.
                            Varmasti löytyy täältä jostain foorumin kätköistä ko case, kun vaan löytäis...


                            EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=315738
                            olikin ohjaustehostimelta lähtevän tasonsäädön putki. Sitä ei taida olla äksässä.
                            Last edited by BeamR; 19-09-2017, 12:19.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • kawis
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 187
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by BeamR View Post
                              Muutama vuosi sitten täällä etsittiin pirun pitkään kummallista kierrosten mukaan muuttuvaa ääntä E38 750:stä. Jos en väärin muista, niin lopputuloksena oli, että joku aikaisempi omistaja oli vaihtanut ohjaustehostimen tai vaihteiston (en muista kumpi) putken/letkun väärällä halkaisijalla olevaan, ja se aiheutti metelin.

                              Ja siihen autoon taidettiin vaihtaa nelinumeroisella summalla osia sitä vikaa etsiessä.

                              Tässähän on vissiin samantyyppinen servotronic-ohjaus kuin kolmekasissa.

                              Just my 10 cents, tuli vaan niin elävästi mieleen ko. case. noista kuvauksista.
                              Varmasti löytyy täältä jostain foorumin kätköistä ko case, kun vaan löytäis...
                              Tehostimessa on öljyä kyllä ja oon senkin öljyt jo vaihtanut ja säiliökin on vaihdettu.

                              Kyllähän tähänkin on jo nelinumeroinen summa mennyt kun jakopääkin laitettiin uusiksi

                              Juu servotronic on tässäkin ja silloin kun auton hommasin niin ohjaus oli parkkipaikka nopeuksissakin todella kevyt mutta enään ei oo yhtä pehmeä.

                              Vuotoja en oo löytäny mistään..ainut mitä näkyny niin siinä pressure hosessa missä on sellanen prässätty metalli niin siinä välillä näkyy pientä kuplaa niin kuin vuotais mut ei siitä öljyä tuu..

                              Pitää varmaan tilata Luk alkuperäinen pumppu ja vaihtaa ainakin ne paineletku hässäkkä.
                              Sähkörimpula

                              Ex
                              BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                              BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                              BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #30
                                Originally posted by kawis View Post

                                Vuotoja en oo löytäny mistään..ainut mitä näkyny niin siinä pressure hosessa missä on sellanen prässätty metalli niin siinä välillä näkyy pientä kuplaa niin kuin vuotais mut ei siitä öljyä tuu..
                                Ei siinäkään vuotoa ollut, tosin vuodon takiahan se putki oli varmasti alunperin vaihdettu, mutta väärän malliseen josta sitten ikävät sivuäänet.

                                Voisko siellä sun konehuoneessa olla joku letku vaihdettu ja siinä virtaus aiheuttaa sitten sivuäänen kuten tuossa kolmekasissa?
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎