Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 prefacelift 3,0D vaihteiston häiriövalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by EPDM View Post
    Vaikea sanoa mitään noista kuvista, ei "näyttää" pahalta. Tärkein on kai saada selvyyttä mitä ne viakkoodit tarkoittaa.
    Öljyn väristä sekä hajusta ja metallimujun määrästä pystyy kyllä sanomaan aika paljon. Itseasiassa metallisilpun lähteenkin voi aika pitkälle päätellä. Messinki ja alumiini ei esimerkiksi tartu magneettiin.

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #17
      [QUOTE=Rami82;3863550Täällä luetun perusteella "kun vaihteiston häiriövalo syttyy ekan kerran pitäis turbiini vaihtaa"[/QUOTE]

      En minäkään tuollaista ole mistään lukenut, mutta heti kun lukitus alkaa luistamaan esim. ylämäissä voi tuo pikainen remontti säästää laatikon.

      Se valo kun ei turbiinilukon pienestä luistosta ollenkaan syty, sen sijaan jos vaihto menee hiemankin pieleen (luisto) heti syttyy. Lukkohan tuossa vaihteistossa luistaa hieman jatkuvasti vaikka onkin "lukittuna", samoin sport-puolta ja käsin valittua vaihdetta käyttäessä juuri turbiinilukolla saadaan aikaan tuo jämäkämpi tunne tuonne vaihteistoon. On tavallaan aika itsetuhoinen ratkaisu, ajamalla vaan d-asennossa alle lukitusrajan on ainoa millä tuota voi säästää.

      Omassa e46 oli tuo ecotuning-automatic.de lisäpalikka vaihteiston ohjauksessa, ja sillä vasta huomasi mitä tarkoittaa turbiinilukon lukittuminen, auto oli kuin manuaalivaihteinen mutta myös voimansiirron jyrinä oli aikamoinen.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Esal View Post

        Omassa e46 oli tuo ecotuning-automatic.de lisäpalikka vaihteiston ohjauksessa, ja sillä vasta huomasi mitä tarkoittaa turbiinilukon lukittuminen, auto oli kuin manuaalivaihteinen mutta myös voimansiirron jyrinä oli aikamoinen.
        Mulla on tuo ohjausboksi kans käytössä, sillä ei turbiini tosiaan luista yhtään. Mutta ei mulla kyllä mitään jyrinöitä kuulu.

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #19
          Originally posted by Hezman View Post
          Mulla on tuo ohjausboksi kans käytössä, sillä ei turbiini tosiaan luista yhtään. Mutta ei mulla kyllä mitään jyrinöitä kuulu.
          Taitaa vaan olla vähän finaalissa tuo mun e46 voimansiirto...
          Siitä meni laatikkokin pariviikkoa sitten, ensin vikatila ja nyt ei kulje enään eteen eikä taakse, ei tainnut olla öljyäkään kunnolla sisässä.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎