Originally posted by EPDM
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 prefacelift 3,0D vaihteiston häiriövalo
Collapse
X
-
[QUOTE=Rami82;3863550Täällä luetun perusteella "kun vaihteiston häiriövalo syttyy ekan kerran pitäis turbiini vaihtaa"[/QUOTE]
En minäkään tuollaista ole mistään lukenut, mutta heti kun lukitus alkaa luistamaan esim. ylämäissä voi tuo pikainen remontti säästää laatikon.
Se valo kun ei turbiinilukon pienestä luistosta ollenkaan syty, sen sijaan jos vaihto menee hiemankin pieleen (luisto) heti syttyy. Lukkohan tuossa vaihteistossa luistaa hieman jatkuvasti vaikka onkin "lukittuna", samoin sport-puolta ja käsin valittua vaihdetta käyttäessä juuri turbiinilukolla saadaan aikaan tuo jämäkämpi tunne tuonne vaihteistoon. On tavallaan aika itsetuhoinen ratkaisu, ajamalla vaan d-asennossa alle lukitusrajan on ainoa millä tuota voi säästää.
Omassa e46 oli tuo ecotuning-automatic.de lisäpalikka vaihteiston ohjauksessa, ja sillä vasta huomasi mitä tarkoittaa turbiinilukon lukittuminen, auto oli kuin manuaalivaihteinen mutta myös voimansiirron jyrinä oli aikamoinen.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View Post
Omassa e46 oli tuo ecotuning-automatic.de lisäpalikka vaihteiston ohjauksessa, ja sillä vasta huomasi mitä tarkoittaa turbiinilukon lukittuminen, auto oli kuin manuaalivaihteinen mutta myös voimansiirron jyrinä oli aikamoinen.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostMulla on tuo ohjausboksi kans käytössä, sillä ei turbiini tosiaan luista yhtään. Mutta ei mulla kyllä mitään jyrinöitä kuulu.
Siitä meni laatikkokin pariviikkoa sitten, ensin vikatila ja nyt ei kulje enään eteen eikä taakse, ei tainnut olla öljyäkään kunnolla sisässä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Comment