Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e70 jarrullisen kärryn max painot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW-2002
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 21

    X5 e70 jarrullisen kärryn max painot?

    Suurimmassa osassa max kytkentämassa jarrullisessa kärryssä on 2700 kg. 2015 eteen päin paino on 3500 kg. Nyt on tullut kuitenkin vastaan muutamia yksilöitä joissa max paino on ollutkin 3500 kg jo 2009 mallissa (235 hp).

    Miten tuo paino määräytyy. Olen kuullut, että tehtaalta tilattuna voi saada korotetun painon. Voiko sittä saada jälkeenpäin esim. asentamalla jotakin lisäosia? Kuinkahan paljon näitä korkeammalla painolla olevia yksilöitä yleensäkään on olemassa Saksassa? En ainakaan keksinyt millä tuota ominaisuutta voisi hakea esim. mobile.de:stä.:think
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    #2
    Tehtaalta asennetulla oem koukulla on vetokyky tuon 3500kg, mulla oli edellisessä -08 sd:ssa juuri sellainen setti

    Siitä ei ole kyllä aavistustkaan millä tuon korotuksen voisi kikkailla jälkeenpäin, ja kuka sen sitten tietoihin merkkaa, jos
    esim oem koukun (ja mitä muuta?) sinne asentaa

    Edittiä

    taitaa oll tämä koodi varustelistassa
    233 Increased Towing Capacity Erhoehte Anhaengelast
    Last edited by *PexU*; 22-03-2017, 14:53.
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 776
      • Gallia = Kinnula

      #3
      Sellainen muistikuva että tuossa korkeamman massan lisävarusteessa on aina (vähintään)takapää ilmajousilla.

      Oma rakkine on 2700kg ja rautajousilla.
      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • *PexU*
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1989
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by vexu524tdic View Post
        Sellainen muistikuva että tuossa korkeamman massan lisävarusteessa on aina (vähintään)takapää ilmajousilla.

        Oma rakkine on 2700kg ja rautajousilla.
        Niin muuten taitaa ollakin, edellisessä oli ilmapussit takana. Mutta niin taitaa olla tässäkin (40d), mutta vetokyky taitaa olla "vaan" 2700kg:think
        Last edited by *PexU*; 22-03-2017, 21:22.
        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

        E61 530xd M-Sport Touring -07
        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
        Duunissa: F11 520d x-drive -17

        Comment

        • TuusBim
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 125
          • Tuusula

          #5
          LCI:n M-sportit on aina irroitettavalla koukulla ja siinä on tuo 2700kg. Muutoin tehdaskoukun kanssa on aina 3500kg. Mulla taas on rautajouset, mutta silti löytyy ao varusteet joiden pitäis kaikkien tuoda ilmapussit:
          S233A erhöhte Anhängelast Increased towing capability
          S235A Anhängerkupplung abnehmbar Towing hitch, detachable
          S2VAA Adaptive Drive Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"

          Pre-LCI:ssä hinnaston mukaan ainakin taisi joutua ottamaan sen lisätyn vetokapasiteetin parin sadan euron optiona jolloin se oli 3500kg vaikka on irroitettava koukku.
          Q7 e-tron TDI -17
          MB CLA 250e -21
          E81 116i -09
          Ex:
          F60 Countryman S E ALL4 -17
          F15 X5 30d -14
          E70 X5 40d M Sport -12
          F20 120da -13
          E61 530xd -09
          F11 520d -12
          E60 520d -09

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1363
            • Lempäälä

            #6
            bmwfans.info sivustolle kun syöttää tuon S233A hakusanaksi sen jälkeen kun on valinnut korin ja vuosmallin niin kertoo mitä eroa tulee.

            ainaki pre-lci:ssä näyttäs olevan sisälokasuojan sisälle tuleva lisäjäähdytin, sille puhallin, putkitus, erilainen sisälokari ja muuta pikkusälää.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • TuusBim
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 125
              • Tuusula

              #7
              Joo,
              Erona taitaa LCI:kin olla lähinnä tuo lisäjäähy kuljettajan puolella ja siihen liittyvät kilkkeet.

              On muuten pirun vittumainen putsata jos on rypenyt esim savessa oikein kunnolla...
              Q7 e-tron TDI -17
              MB CLA 250e -21
              E81 116i -09
              Ex:
              F60 Countryman S E ALL4 -17
              F15 X5 30d -14
              E70 X5 40d M Sport -12
              F20 120da -13
              E61 530xd -09
              F11 520d -12
              E60 520d -09

              Comment

              • BMW-2002
                Newbiemmer
                • Jul 2005
                • 21

                #8
                Lisää painoa....

                Eli vaikuttaisi siltä, että kyseessä on pikkujuttu autoa tilattaessa, mutta valtava projekti jälkeenpäin tehdä... Eli jos ymmärsin oikein, tuo lisäpaino-optiokaan ei takaa sitä lisäpainoa?

                Nyt sitten tarvitsisi tietää miten ihmeessä voi löytää 3500 kg vetopainolla olevan kulkineen helpoiten? Tarve kun olisi vetää aina välillä todella isoa motorhome-kärryä.

                Pahimmassa tapauksessa joutuu alkaa katselemaan ML:n suuntaan ja se ei kuultujen kokemuksien valossa vaikuta kovin hyvältä vaihtoehdolta. Vastaavasti tutulla on x5, jolla on vedetty yli 600tkm ilman koneen tai laatikon aukaisua. ja konetta on piristetty 550 tkm sitten hiukan alle 300 hp... Se siitä jutusta, että ohjelmointi särkee moottorin

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by BMW-2002 View Post
                  Eli vaikuttaisi siltä, että kyseessä on pikkujuttu autoa tilattaessa, mutta valtava projekti jälkeenpäin tehdä... Eli jos ymmärsin oikein, tuo lisäpaino-optiokaan ei takaa sitä lisäpainoa?

                  Nyt sitten tarvitsisi tietää miten ihmeessä voi löytää 3500 kg vetopainolla olevan kulkineen helpoiten? Tarve kun olisi vetää aina välillä todella isoa motorhome-kärryä.
                  Gti Car Centerin puolella on ainakin myynnissä mun edellinen 3.0sd, 3500kg vetokyvyllä, ja iskemättömällä vetokoukulla
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #10
                    Originally posted by BMW-2002 View Post
                    Eli vaikuttaisi siltä, että kyseessä on pikkujuttu autoa tilattaessa, mutta valtava projekti jälkeenpäin tehdä... Eli jos ymmärsin oikein, tuo lisäpaino-optiokaan ei takaa sitä lisäpainoa?

                    Nyt sitten tarvitsisi tietää miten ihmeessä voi löytää 3500 kg vetopainolla olevan kulkineen helpoiten? Tarve kun olisi vetää aina välillä todella isoa motorhome-kärryä.

                    Pahimmassa tapauksessa joutuu alkaa katselemaan ML:n suuntaan ja se ei kuultujen kokemuksien valossa vaikuta kovin hyvältä vaihtoehdolta. Vastaavasti tutulla on x5, jolla on vedetty yli 600tkm ilman koneen tai laatikon aukaisua. ja konetta on piristetty 550 tkm sitten hiukan alle 300 hp... Se siitä jutusta, että ohjelmointi särkee moottorin
                    Itse hommasin Touaregin juuri tuon vetopainon takia. Ihan soiva peli ilmajousineen ja muine romppeineen. Sama ZF:n loota kuin penareissakin. En kyl mersuun sitä vaihtaisi...

                    Mut joo, VINillähän tuon korotetun vetopainon aina saa selville, jos nettiautossa on rekkari näkyvissä tai myyjältä saat VINin suoraan.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • BMW-2002
                      Newbiemmer
                      • Jul 2005
                      • 21

                      #11
                      X5

                      Originally posted by *PexU* View Post
                      Gti Car Centerin puolella on ainakin myynnissä mun edellinen 3.0sd, 3500kg vetokyvyllä, ja iskemättömällä vetokoukulla
                      https://www.nettiauto.com/bmw/x5/8637101
                      On kyllä aika lailla siisti ja asiallisesti varusteltu auto! Tuo väri varsinkin... onko teipattu? Hinta vaan menee budjetin yli noin 10 k....:(

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by BMW-2002 View Post
                        On kyllä aika lailla siisti ja asiallisesti varusteltu auto! Tuo väri varsinkin... onko teipattu? Hinta vaan menee budjetin yli noin 10 k....:(
                        Teipattu 3M:n matte graphic metallic teipillä Brandt Factoryssa 12/15. Liikkeen tuoma mulle, ja mun aikana (ainoa omistaja suomessa) huollettu harrastajan pieteetillä
                        Varusteita omaan makuun aika hyvin, dpf poistettu ja Simos Performancen ohjelma (340/700) sisällä.
                        Ainahan voi soitella ja kysyä minkälaista kauppaa voisi olla mahdollisuus tehdä. Jos enemmän kiinnostusta, niin voit mainita mun nimen siellä
                        Last edited by *PexU*; 23-03-2017, 10:17.
                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • TuusBim
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 125
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by TuusBim View Post
                          LCI:n M-sportit on aina irroitettavalla koukulla ja siinä on tuo 2700kg.
                          Sen verran pitää korjata, että näytti mulla kuitenkin olevan 3500kg, mistäköhän mä tuon alemman olen keksinytkään...
                          Q7 e-tron TDI -17
                          MB CLA 250e -21
                          E81 116i -09
                          Ex:
                          F60 Countryman S E ALL4 -17
                          F15 X5 30d -14
                          E70 X5 40d M Sport -12
                          F20 120da -13
                          E61 530xd -09
                          F11 520d -12
                          E60 520d -09

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7518
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by BMW-2002 View Post
                            Eli vaikuttaisi siltä, että kyseessä on pikkujuttu autoa tilattaessa, mutta valtava projekti jälkeenpäin tehdä... Eli jos ymmärsin oikein, tuo lisäpaino-optiokaan ei takaa sitä lisäpainoa?

                            Nyt sitten tarvitsisi tietää miten ihmeessä voi löytää 3500 kg vetopainolla olevan kulkineen helpoiten? Tarve kun olisi vetää aina välillä todella isoa motorhome-kärryä.
                            Ostamalla sellaisen auton missä on 233 varuste eli korotettu vetomassa. LCI malleissa tehdasasennettujen koukkujen kanssa vakiona.
                            Niissä on aina 3500 kg vetomassa,
                            riippumatta on ko M-Sport vai ei.
                            Jälkiasennetut on aina 2700 kg. Eikä saa helposti jos laisinkaan vetomassaa nostettua.
                            Last edited by MajorDrake; 29-03-2017, 22:14.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • 325tds
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 293

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Ostamalla sellaisen auton missä on tehdasasennettu koukku.
                              Niissä on aina 3500 kg vetomassa,
                              riippumatta on ko M-Sport vai ei.
                              Jälkiasennetut on aina 2700 kg. Eikä saa helposti jos laisinkaan vetomassaa nostettua.
                              Mulla -08 ja tehdasasennettu koukku ja vetomassa 2700kg :think
                              E93 vaimon
                              ex
                              E70 3.0 SD
                              E46x2
                              M5 E39
                              325tds E36
                              M535i E28
                              323i E30
                              323 E21




                              BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎