Mäkin voisin laittaa omat kokemukset, mulla 285/35/21 ja 325/30/21 Toyo Proxes T1 Sport SUV renkaat nyt muutaman tkm alla. Ei pahaa sanottavaa. Mutta eipä kyllä on ole mitään rengasmiehen kokemusta kyllä. Hinta mulle oli 950€, ulkomaisten nettikauppojen sivuilta olisi maksanut noin 1150-1200€.
Sadekelin ominaisuudet vielä kokematta, lähinnä kaarre, jarrutus ja kiihdytys näkövinkkelistä.
Ihan vertailuksi eri merkeistä tuossa omassa koossa. Ulkomaisten nettikauppojen sivuilta olisi ollut misukat tai dunlopit noin 1500-1600€ ja suomessa dunlopit 2200€ kun talvella kyselin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 kesärenkaiden valinta
Collapse
X
-
Originally posted by Kim View Post
Mistä renkaista foorumilaisilla löytyy kokemusta x5 alla ja mitä voisitte suositella?
Ekat DUNLOP renkaat alla ikinä ja erittäin tyytyväinen HILJAISET /ajo tuntuma ja hinta kohdallaan.
Leave a comment:
-
-
Mulla on 275/40-20" Eurooppakitka jolla mennään ympäri vuoden. Ei vedä yhtään ja kohtalaisen hiljainenkin. Samat tulee seuraavaksikin.
Leave a comment:
-
-
Täällä alla Nokian zLine SUV kesärenkaat kokoa 255/50R19 ja 285/45R19 ja tyytyväinen olen ollut.
Leave a comment:
-
-
Voisi kuvitella että joku SUV-tyyppinen rengas olisi oikea ratkaisu jäykemmän rungon johdosta. Jäykempi runko -> vähemmän lämpenemistä -> vähemmän kulumista. UHP luokan kumi nyt yleensä tuppaa olemaan pehmeämpi ja siihen X5:sen +500kg massaa henkilöautoon verrattuna vielä kyytipojaksi, niin luulen että kuluu aikamoista kyytiä sellaset kumit.
Muijan autossa 20" koossa Misukan Latitude Tour HP:t alla edellisen omistajan jäljiltä. Suoraan kulkee mutta ei ne hiljaiset ole. Tuskin toki mikään on kun laitetaan noin 30cm kumia latuun per tohveli...
9500km suorituksella viime kaudella kului kyseisistä kesätohveleista 0,5-0,7mm renkaasta ja mittauspaikasta riippuen. Rengaspaineet 3,2-3,4 baria vähän nenän ja kuun asennosta riippuen.Last edited by Macke; 14-05-2017, 08:08.
Leave a comment:
-
-
Itellä tän "kesän" takana yokohama advan s.t. Ja juurikin tuo 285/45/19 ja edessä 255/50/19 ja olen kyllä todella tyytyväinen niin soralla kuin melkoisen uraisella asvaltillakin, ei vetele yhtään minnekkään ja ihan suht hiljaisetkin. Oikein pääsi auto rengaskanavan facebook sivuillekkin ku se liikkeen myyjä pyysi. Siis ajelen julkkiksella!!!
Leave a comment:
-
-
X5 kesärenkaiden valinta
Avataan keskustelu rengasvalinnasta x5:een. Aihetta käsitellään yleisellä puolella laajastikin, mutta x5 on hieman oma lukunsa eri tyyppisen rengaskokonsa vuoksi.
E53 X5 alle pitäisi valita renkaat, jotka olisivat mahdollisimmat tunteettomat urille, hiljaiset ja mukavat. Haasteena kuitenkin on, että 19" kokoluokassa valikoima on hieman rajallinen erityisesti 285/45r19 takarenkaan osalta.
Tarjonta on enemmän tai vähemmän sporttista UHP-kategoriaa, kun omaan käyttööni taas soveltuisi parhaiten enemmän touring-tyypin rengas. Itse olen löytänyt järkvässä hintaluokassa lähinnä nämä
- Hankook S1 EVO 2 (näistä kokemusta e46 alla. Hyvä kompromissi, mutta ehkä turhan sporttiset x5:een ja aavistus uraherkkyyttyä)
- Nexen Roadian HP
- Landsail LS588 UHP
- Nexen nfera ru1 (nämä oli aiemmin 17" koossa ja olivat hieman äänekkäät, muuten ok)
Mistä renkaista foorumilaisilla löytyy kokemusta x5 alla ja mitä voisitte suositella?Last edited by Kim; 13-05-2017, 19:58.Tags: None
-
Leave a comment: