Announcement

Collapse
No announcement yet.

X1 loputtomat sähköongelmat, syy löytyi. X1 OMISTAJAT HUOM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #16
    Originally posted by zakspeed View Post
    Oma toteutustapani vastaavasta. Jospa tuo vähän pidemmälle veisi.
    Onko tuo läpinäkyvä massa jotain sähköjohtamatonta joustavaa tököttiä, jos niin mitä? Vai onko se vain eristävää rasvaa? Sen takia tässä hiukan asiaan funtsin että olisi tarkoitus tehdä tuohon omaan F11:n "final solution" eli valaa koko komeus jonkun joustavan massan sisään niin että sekä liitoksen reunat että tuo johdon kutistesukan reunus on "turvattu".

    Muuten näyttää hyvälle mutta ainakin vanhemmissa johto korkkaa myös tuosta kutistesukan sekä itse johdon välistä josta kosteus pääsee valumaan tuonne liitokseen. Toki tuo saattaa jo kestää auton lopullisen eliniän. Eikö tuossa alkuperäisessa todellakaan ole mitään suojana vaan se on paljaana tuolla auton alla?



    Joskus painin edellisen e90:ssä vastaavan karvan kanssa ja mielellään tässä nykyisessä kulkineessa ei olisi intoa havaita samaa juttua. :think
    Last edited by fraatti; 14-02-2019, 22:21.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #17
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #18
        Taitaa olla vastaavaa kuin "volttivaseliini"


        Mietin itse jotain tälläistä joka antaisi myös mekaanisen suojan tuohon päälle.
        Toki tämä geeli ei siihen sovellu mutta toimikoon se esimerkkinä.


        F10:n tapauksessa liitin taisi olla päällisin puolin samaa näköä kuin e90:ssä eli päällepäin(alas) ei tule/näy mitään sähköäjohtavia osia. Tuossa ei välttämättä taitaisi olla mitään väliä johtaako tökötti sähköä vai ei. :think
        Last edited by fraatti; 14-02-2019, 23:24.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by fraatti View Post
          Taitaa olla vastaavaa kuin "volttivaseliini"


          Mietin itse jotain tälläistä joka antaisi myös mekaanisen suojan tuohon päälle.
          Toki tämä geeli ei siihen sovellu mutta toimikoon se esimerkkinä.


          F10:n tapauksessa liitin taisi olla päällisin puolin samaa näköä kuin e90:ssä eli päällepäin(alas) ei tule/näy mitään sähköäjohtavia osia. Tuossa ei välttämättä taitaisi olla mitään väliä johtaako tökötti sähköä vai ei. :think
          Tuota Ensto SR1 liitoksiin suojaksi ja jos lisäsuojaa haluaa, niin sitten jostain tuollaisesta sähkörasiasta leikkelee sopivan. Kiinnitys/tiivistys bytuulimassalla (saa helposti irti tarvittaessa). Tehdas kutistesukan päälle voi lisäsuojaksi sitten laittaa esim. liimakutistesukkaa. Itse en valaisi mitään siihen liittimen ympärille, tuo ensto suojaa liitoksen kunhan sen suojaa vaan suoralta vesi/sohjo ym. kylvyltä.

          Tuo pelkkä enstokin riittää kun liitoksen vilkaisee vaikka renkaan vaihdon yhteydessä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #20
            Originally posted by HTK12 View Post
            Tuota Ensto SR1 liitoksiin suojaksi ja jos lisäsuojaa haluaa, niin sitten jostain tuollaisesta sähkörasiasta leikkelee sopivan. Kiinnitys/tiivistys bytuulimassalla (saa helposti irti tarvittaessa). Tehdas kutistesukan päälle voi lisäsuojaksi sitten laittaa esim. liimakutistesukkaa. Itse en valaisi mitään siihen liittimen ympärille, tuo ensto suojaa liitoksen kunhan sen suojaa vaan suoralta vesi/sohjo ym. kylvyltä.

            Tuo pelkkä enstokin riittää kun liitoksen vilkaisee vaikka renkaan vaihdon yhteydessä.
            Uudet hapettumattomat osat suojaisin tälläisen X:n tapauksessa niin että päälle tuleva tökötti antaa tuolle liitokselle myös mekaanisen suojan sontaa ja vettä vastaan. Jo korrosoituneen liitoksen pinnalle ei parane mennä mitään umpinaista laittamaan ja siihen varmaan tuollainen vaseliini on omiaan. Jokatapauksessa ylläolevat kuvat jo tekevät varmasti sen selville jokaiselle että alkuperäinen suojaus on ainakin suomen oloihin aivan puutteellinen oli päällä alunperin vaseliinia tai ei.

            Alkuperäinen kutistesukka on liimallinen mutta näkemissäni vanhoissa kaapeleissa liima on jo pettänyt.

            Voipi olla että on parempi ettei sotketa tässä tuota F1X johdonläpivientiä enempää tähän ketjuun. Avaan toisen ketjun tuonne F1X puolelle myöhemmin.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #21
              Alunperin nuissa ei ole rasvaa, eiä kä mitään mekaanista suojaa. Tuo rasva on todettu pysyvän ihan hyvin suojana vaikka siihen vaikuttaisi ulkoiset tekijätkin.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎