jatketaan .tämä uusi perheenjäsen nostaa moottorin lämmöt aika hitaasti ja ajossa jää myös mittarin mukaan viileeksi.e46 missä on 330d kone niin nousee huomattavasti nopemmin moottorin lämmöt ja ajaessa myös mittrin viisari on aika tarkkaan keskellä.Vaihdelaatikossa on pientä vaivaa mutta se korjaantuu kyllä kun auto käytetään siekkisellä .
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e 53 x5 3.d lämmöt
Collapse
X
-
Originally posted by pete59 View Postjatketaan .tämä uusi perheenjäsen nostaa moottorin lämmöt aika hitaasti ja ajossa jää myös mittarin mukaan viileeksi.e46 missä on 330d kone niin nousee huomattavasti nopemmin moottorin lämmöt ja ajaessa myös mittrin viisari on aika tarkkaan keskellä.Vaihdelaatikossa on pientä vaivaa mutta se korjaantuu kyllä kun auto käytetään siekkisellä .
-
-
Originally posted by MPV View PostKannattaisi varmaan vaihtaa termostaatti.
Comment
-
-
lämmöt ....edelleen . mikä se egr termari on ja mihin vaikuttaa .ei kai se voi mitenkään olla normaalia että kestää 0 kelillä 30 km ennen kuin lämmöt on normaalissa ja tosiaan termari just vaihdettu e 46 jossa myös 3,0 d kone nostaa lämmöt paljon nopeammin siis noin 7 km matkalla kylille on lämmöt melkein keskellä . mikä siis mättää x5 tosta .
Comment
-
-
Originally posted by pete59 View Postlämmöt ....edelleen . mikä se egr termari on ja mihin vaikuttaa .ei kai se voi mitenkään olla normaalia että kestää 0 kelillä 30 km ennen kuin lämmöt on normaalissa ja tosiaan termari just vaihdettu e 46 jossa myös 3,0 d kone nostaa lämmöt paljon nopeammin siis noin 7 km matkalla kylille on lämmöt melkein keskellä . mikä siis mättää x5 tosta .530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jms1601 View PostEikö näissäki 3L moteissa ole sen kolme termaria🤔. Päätermari, egr ja vaihteistossa kolmas. E60/61 nuo sai kaikki kolme vaihtaa niin alko lämmöt nouseen ja pysymään, mutta tais olla niissä tyyppivika. Eli onkohan tässäkin samaa vaivaa? Minkäs ikäinen tuo sun kulkine on?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E53/Europe/X5_3.0d-M57N/browse/engine/pollutant_reduction_cooling/Pollutant reduction cooling | BMW X5 E53 X5 3.0d M57N Europe
Vastaava paikka ilman DPF:
Comment
-
-
kulkine on valmistettu olikohan se 2005 marraskussa ja rekisteröity 2006 tammikuussa .joo nyt vaihdetaan seuraavaksi egr termari .nyt siihen vaidettiin hehkut ja ohjaiyksikkö että saadaan sen hiukkasloukku tsydeemin puhdistuspoltto systeemi automaattisesti toimimaan.mutta vaikka alkaa olla plussa kelejä niin lämpömittari on kyllä aivan kuin halvautunut paikoilleen .
Comment
-
-
Originally posted by pete59 View Postei toimi ,tai kyllä pitäisi sillä myyjä vannoi käsi ,,,,,,jonkun päällä että toimii kyllä itse laite mutta radiosta eli ajotietokoneesta on pikseleitä kadonnut eli ei vielä voi sitä kautta ajastaa käymään.ja kaukosäädintä ei ole matkassa ,,saisikohan sellaisen jostain vielä hankittua .
Johonkin E46:een turha verrata E53:n lämpenemisnopeutta, kun sisätilojen lämmittämiseen ja ylläpitoon menee paljon enemmän paukkuja.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kyllähän tuon webaston nyt kuulee onko se päällä, omassa e53 se pumppu auton alla naksuttaa ihan selvästi sisälle jos vaikka pysäyttää auton liikenteessä hetkeksi. Ulkoa kuuluu vielä selvemmin ja itse laitteen humina.
Itseä harmittaa tuo webaston nopea käynnistyminen startin jälkeen, kun on pitänyt vaikka ajaa viileä auto talliin, ehtii juuri hehkuttaa weban ja pumpata polttoainetta kun sammutan auton, sitten puhaltaa sen karmean käryn sisälle talliin.
Omassa tuo lämpiäminen vaatisi kunnon ajoa että lämpiää, jos ajelen näitä kyläteitä 50-60 kmh, tuntuu että ei saavuta koskaan normilämpöä, jos matkan alussa olisi 80-100 kmh ajoa, sen jälkeen lämmöt pysyisi alemmillakin nopeuksilla. Täytyisi laittaa joku painava kärry perään niin lämpenisi.Last edited by Esal; 29-03-2019, 10:32.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostItseä harmittaa tuo webaston nopea käynnistyminen startin jälkeen, kun on pitänyt vaikka ajaa viileä auto talliin, ehtii juuri hehkuttaa weban ja pumpata polttoainetta kun sammutan auton, sitten puhaltaa sen karmean käryn sisälle talliin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment