Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 vaihteisto viimeisillään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asse21
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1234
    • Tampere

    E53 vaihteisto viimeisillään

    Mekatroniikka, turbiini vai molemmat?
    Eli 2004 facelift M57-TUD30, jossa laatikossa nyt seuraavanlaista.
    Isoilla vaihteilla toimii hienosti, liikkeelle lähtö/peruutus mielestäni normaalia.
    Ykköseltä kakkoselle vaihto välillä mielestäni viivettä, eli liian isoilla kierroksilla vaihtaa. Lisäksi vaihto ei ole sulava.
    2-4 vaihteilla luistaa, jos ei kiihdytä ihan pintakaasulla.
    Nyt tullut vielä sellainen lisä, että risteyksestä n.20km/h vauhdilla lähtiessä kiihdyttämään auto ei meinaa kiihtyä ollenkaan, kunnes ampaisee likkeelle reippaammin.
    Olisi öljynvaihdolle aika varattuna, mutta tämä lienee hukkaan heitettyä rahaa?
    Mittarissa 308tkm, joten mekatroniikalle ainakin veikkaisin täyteen tulleita kilsoja.
    Ja parhaat vinkit korjauspaikalle vielä, jos jollain tämän päivän kokemuksia...
    E39 525i touring
    E39 523i
    i3
  • _Bäri_
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2014
    • 925
    • Turku

    #2
    Ettei olis turbiini kun luistaisi?
    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

    Ex:
    E61 535dA -05
    E91 320dA -06
    E53 X5 3.0dA - 03
    E39 535iA -01
    E39 520i -97
    E39 530dA - 00

    Comment

    • asse21
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1234
      • Tampere

      #3
      Originally posted by _Bäri_ View Post
      Ettei olis turbiini kun luistaisi?
      Voi olla. Ihmetyttää vain että miksi isommilla vaihteilla toimii todella hyvin.
      Onko kellään hintatietoisella hajua turbiinirempasta? Toki itse saan laatikon tarvittaessa irti:think
      E39 525i touring
      E39 523i
      i3

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Öljynvaihto ei tuo parannusta pikemmin alamäki on sitä jyrkempi.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1234
          • Tampere

          #5
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Öljynvaihto ei tuo parannusta pikemmin alamäki on sitä jyrkempi.
          Eli recrolle tms koko paska?
          E39 525i touring
          E39 523i
          i3

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by asse21 View Post
            Eli recrolle tms koko paska?
            Taitaa olla halvin koko vaihteisto uudelleen rakennettuna.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • asse21
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1234
              • Tampere

              #7
              Missä Suomen puolella on järkevin käyttää, jos laatikko menee täysremppaan?
              Täysin tuon kans vielä pärjää, mutta itsellä tuntuu pienikin vika voimansiirrossa isolta aina
              Voi olla että menis pitkäänkin vielä kunhan ei revittele...
              E39 525i touring
              E39 523i
              i3

              Comment

              • _Bäri_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2014
                • 925
                • Turku

                #8
                Millaset hintaerot on esim. Siekkisen ja recron välillä?
                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                Ex:
                E61 535dA -05
                E91 320dA -06
                E53 X5 3.0dA - 03
                E39 535iA -01
                E39 520i -97
                E39 530dA - 00

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by asse21 View Post
                  Missä Suomen puolella on järkevin käyttää, jos laatikko menee täysremppaan?
                  Täysin tuon kans vielä pärjää, mutta itsellä tuntuu pienikin vika voimansiirrossa isolta aina
                  Voi olla että menis pitkäänkin vielä kunhan ei revittele...
                  Vienti onnistuu Recrolle, jos ei itse ehdi käyttää.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • AEP
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 216
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Jos aikomuksena nyt öljyt vaihdella muutenkin, niin suosittelen laittamaan samalla Shudderfixxit sinne. Ja lisäksi vielä vaikka xHP softa. Noilla uskoisin että käytös paranee merkittävästi, ei toki korvaa laatikkoremonttia, mutta xHP:tä suosittelen vaikka laatikon päättäisit kunnostaa.
                    L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                    E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                    E39 B10 -02 Touring Titansilber
                    E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                    E46 318i -98 Sedan Farngrün
                    E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                    E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎