Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi/näyttö pimeni. RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Munanjatke
    BTCF Member
    • May 2014
    • 170
    • Keski-Suomi

    Ilmastointi/näyttö pimeni. RATKAISTU

    Pimeni yhtäkkiä automaatti ilmastoinnin näyttö, sekä puhallin. Mistään nappulasta ei tapahdu mitään. Onneks oli nolla keli nii sai ajettua 40 kilsaa kotia ilman puhallinta.
    Vikakoodeja en saanu luettua, herjas yhteys ongelmaa ac/heaterin kanssa.
    Huomenna tarkisteltava sulakkeet, vai meneekö paneelinkolvaus hommiks ?
    Last edited by Munanjatke; 24-12-2019, 13:14.
    BMW X3 3.0SD 2007
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #2
    Tarkista tosiaan ekana sulake F28. Jos se on kunnossa, niin käy IHKA:n liittimet läpi.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Munanjatke
      BTCF Member
      • May 2014
      • 170
      • Keski-Suomi

      #3
      Korjattu, toistaiseksi
      Oli palanut yksi kappale 7.5 ampeerin lattasulakkeita paikasta numero 63.
      Päätämme tämän näihin kuviin ja tunnelmiin.
      Seuraava ongelmaa odotellessa
      BMW X3 3.0SD 2007

      Comment

      • Munanjatke
        BTCF Member
        • May 2014
        • 170
        • Keski-Suomi

        #4
        No nii, meni noin 10 minuuttia ja paloi sulake uudestaan. Sitä ennen kaikki toimi niin kuin pitikin. Huomenna jatkuu ihmettely kun saa sulakkeita lisää.
        BMW X3 3.0SD 2007

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9156
          • Oulu

          #5
          Tuosta sulakkeelta F63 menee syöttö ainoastaan ilmastoinnin kompuran releelle. :think
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Tuosta sulakkeelta F63 menee syöttö ainoastaan ilmastoinnin kompuran releelle. :think
            ja + 30 jatkuvajännite X610 pin 9 IHKA paneelille.


            Olisiko kuitenkin vika siinä magneetti kytkimessä?
            Eli ilmastoinin komressorin päästä liitin auki ja ajoon.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • Munanjatke
              BTCF Member
              • May 2014
              • 170
              • Keski-Suomi

              #7
              Tuli varulta irroitettua tuo näyttökin testaus mielessä, ja sulake paloi. No samalla sitten putsasin sen lämpötila anturin sekä sen puhaltimen, olipa se anturi muuten melkoisen pölykerroksen peitossa, puhallin pyöri aika herkästi.

              Täytyy huomenna käydä nuo releet lävite ja jos kerkiee ennen iltavuoroa nii se liitin myös kompuralta irti.
              BMW X3 3.0SD 2007

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9156
                • Oulu

                #8
                Originally posted by e46touring View Post
                ja + 30 jatkuvajännite X610 pin 9 IHKA paneelille.

                Olisiko kuitenkin vika siinä magneetti kytkimessä?
                Eli ilmastoinin komressorin päästä liitin auki ja ajoon.
                Niinpä näkyy olevan. Ei vaan tuohon sulakkeen kaavioon sitä ollut laitettu.

                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Munanjatke
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Uuuh. Onko tosiaan nii että on purettava taas puol keulaa että saa tuon kompuran liittimen irti ?
                  BMW X3 3.0SD 2007

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9156
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Munanjatke View Post
                    Uuuh. Onko tosiaan nii että on purettava taas puol keulaa että saa tuon kompuran liittimen irti ?
                    Kuis? Siinähän se on kompuran päällä.

                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Munanjatke
                      BTCF Member
                      • May 2014
                      • 170
                      • Keski-Suomi

                      #11
                      No ku äkki vilkasulla ei näkyny kuin pelkkä kompuran hihnapyörä, ku menee noita turbojen putkia ristiin rastiin.
                      Tuli vielä testattua päivällä että että vaihtamalla pari relettä ristiin, sulake paloi, rele pois ja sulake ei palanu. Eli nyt on enään jälellä tuo magneetti kytkin, niin kuin aikasemmin jo kerroitteki

                      Huomenna tästä sitten lisää
                      BMW X3 3.0SD 2007

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by Munanjatke View Post
                        No ku äkki vilkasulla ei näkyny kuin pelkkä kompuran hihnapyörä, ku menee noita turbojen putkia ristiin rastiin.
                        Tuli vielä testattua päivällä että että vaihtamalla pari relettä ristiin, sulake paloi, rele pois ja sulake ei palanu. Eli nyt on enään jälellä tuo magneetti kytkin, niin kuin aikasemmin jo kerroitteki

                        Huomenna tästä sitten lisää
                        jätä se "lumihiutale" painike OFF asentoon niin magneettikytkin ei saa ns. virtaa.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Munanjatke
                          BTCF Member
                          • May 2014
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          #13
                          Ongelma ratkaistu


                          Laturirempan yhteydessä irroitin turbojen putkia kokeillakseni siipien väljyksiä, ja kasatessa meni tuo kompuran magneettikytkimen johto kiinni egr-putkistoon, joka sitten suli ja veti oikoseen.


                          Kiitos taas kaikille avusta
                          BMW X3 3.0SD 2007

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎