Osaako joku sanoa meneeköhän tuo miten päästöistä läpi jos DPF-suodattimen ottaa pois? Hieman houkuttelisi niin ei tarvitsisi sen kanssa enää temppuilla, kun tukossa tuntuu olevan.
							
						
					2008 X5 3.0sd DPF poisto, päästöt?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by Rivikuus View PostOsaako joku sanoa meneeköhän tuo miten päästöistä läpi jos DPF-suodattimen ottaa pois? Hieman houkuttelisi niin ei tarvitsisi sen kanssa enää temppuilla, kun tukossa tuntuu olevan.
Jos en nyt ihan paskaa puhu niin ei vaikuta mitenkään. Itsellä Euro3 dieselissä suoraputki ja heittämällä jopa kylmällä koneella läpi. Näistähän kun mitataan vain savutusarvo.BMW huollot ja korjaukset
https://www.micars.fi/
Puh. 040 166 7576 / Whatsapp
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Jos ohjelmalla ei ole kutiteltu mahdottomia tehoja ja regeneroinnin edellytykset (yleisimpänä moottorin lämmöt) täyttyy, niin ei tuon yhdistelmäpöntön kanssa yleensä ole isompia ongelmia. Kilsojen mukaan voi toki herjata vaihtotarvetta, mutta sen saa piuhan päässä nollattua.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Aika paljon lyhyttä ajoa tulee ajeltua, niin sen takia se tuon tukkoon taitaa vetää.Originally posted by Clavurion View PostJos ohjelmalla ei ole kutiteltu mahdottomia tehoja ja regeneroinnin edellytykset (yleisimpänä moottorin lämmöt) täyttyy, niin ei tuon yhdistelmäpöntön kanssa yleensä ole isompia ongelmia. Kilsojen mukaan voi toki herjata vaihtotarvetta, mutta sen saa piuhan päässä nollattua.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tässä pitää tietää miten dieseleitten päästöt mitataan katsastuksessa.
Siellä mitataan vain savutusarvo mikä on yhtä tyhjää kanssa. Tuollaisen 80-luvun jakajapumppudieselinkin saa menemään uusimpiin savutusarvoihin. Tuoreista mitataan vain obd eli vielä vähemmän.
Oikeassa päästötestissä käryäisi varmasti tai jos trafi keksii miten valvotaan onko softaan koskettu.
Uskaltaa ottaa siis pois, mutta kyllä sen saa toimimaan ilman murheitakin. Ihan ajatus siinä on ollut takana kun tehtaalla ovat sen laittaneet.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Oletko nyt tarkistanut perusasiat, eli esim. moottorin käyntilämpötilan?Originally posted by Rivikuus View PostAika paljon lyhyttä ajoa tulee ajeltua, niin sen takia se tuon tukkoon taitaa vetää.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kuinkahan paljon murhetta on ollut ja mitä lienee tehty murheiden poistamiseksi ajatellen dpf pitämistä toiminnassa. Nuo lämmöt tuolla jo mainittiin, kun kaikki muutkin polton edellytykset on olemassa ja auto muutenkin kunnossa, ei pitäisi olla tarvetta poistoon. Ja on katsottu kunnon laitteella sen dpf kunto pakkoaukipolttoineen.Originally posted by Rivikuus View PostOsaako joku sanoa meneeköhän tuo miten päästöistä läpi jos DPF-suodattimen ottaa pois? Hieman houkuttelisi niin ei tarvitsisi sen kanssa enää temppuilla, kun tukossa tuntuu olevan.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Pysyykö nuo oikeasti auki lyhyellä ajollakin? Omassa ei ole ongelmia, 221tkm mittarissa. Duunimatka on 11km suuntaansa, toki ensi talveksi on tarkoitus laittaa pa-käyttöinen mutta silti kylmiä kilsoja tulee suht paljon vuosittaisesta ajomäärästä. Vaimon autossa sama juttu.
Samaa ajatusta ollut siis kun ketjun aloittajallakin, siksi kyselen.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Näissä uudemmissa yhdistelmäpöntöissä vähemmän ongelmia, kuin niissä vanhemmissa erillisissä pöntöissä. Ei toki nämäkään loputtomiin tuollaista pätkäajoa talvella siedä, kun hädin tuskin ehtii lämmetä regeneroinnin vaatimaan 75 C moottorilämpötilaan.Originally posted by RRR77 View PostPysyykö nuo oikeasti auki lyhyellä ajollakin? Omassa ei ole ongelmia, 221tkm mittarissa. Duunimatka on 11km suuntaansa, toki ensi talveksi on tarkoitus laittaa pa-käyttöinen mutta silti kylmiä kilsoja tulee suht paljon vuosittaisesta ajomäärästä. Vaimon autossa sama juttu.
Samaa ajatusta ollut siis kun ketjun aloittajallakin, siksi kyselen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Sen verran seuraillu lämpöjä että tosiaan se 75c alkaa tolla matkalla olla aika tiukassa riippuen tietenkin pakkasen määrästä. Tämän takia oli tarkoitus hommata pa-lämmitin ens talvelle.Originally posted by Clavurion View PostNäissä uudemmissa yhdistelmäpöntöissä vähemmän ongelmia, kuin niissä vanhemmissa erillisissä pöntöissä. Ei toki nämäkään loputtomiin tuollaista pätkäajoa talvella siedä, kun hädin tuskin ehtii lämmetä regeneroinnin vaatimaan 75 C moottorilämpötilaan.
Jos poltto on 100% niin mitä se käytännössä tarkoittaa ajallisesti ja matkallisesti noin suunnilleen? Pari viime polttoa osunut harmillisesti kotimatkalle, eikä sitä oikein pysty venyttämäänkään ellei poltto ala sattumalta jo kehä kolmosella.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ei tuohon mitään valmista reseptiä pysty sanomaan, kun muuttujia on niin paljon. Jos pidempää siivua ei dieselillä tule, niin parempi, jos itellä olisi sen verran diagnostiikkaa käytössä, että kurkkaa satunnaisesti vastapaineet. Jos näyttää selvästi noussuuntaiselta, tarvittaessa aktivoi regenerointipyynnön ja jatkaa vaikka pikkusen pidemmän tasaisen maantiepainotteisen lenkin kotimatkalla.Originally posted by RRR77 View PostSen verran seuraillu lämpöjä että tosiaan se 75c alkaa tolla matkalla olla aika tiukassa riippuen tietenkin pakkasen määrästä. Tämän takia oli tarkoitus hommata pa-lämmitin ens talvelle.
Jos poltto on 100% niin mitä se käytännössä tarkoittaa ajallisesti ja matkallisesti noin suunnilleen? Pari viime polttoa osunut harmillisesti kotimatkalle, eikä sitä oikein pysty venyttämäänkään ellei poltto ala sattumalta jo kehä kolmosella.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Joo diagnostiikkaa on kyllä, viimeksi termarirempan jälkeen yritin aktivoida regenerointia, mutta vaikutti siltä että testeri olisi tarvinut pitää kiinni jotta pakkopoltto olisi pysynyt päällä. Erillistä pyynnön aktivointia en löytänyt..en tosin sen kummemmin tutkinutkaan silloin.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Hankala sanoa käyttämästäsi softasta, mutta ainakin Bemarin vehkeillä regenerointitoive päälle, niin se lähtee kyllä käyntiin, kun edellytykset sille täyttyvät. Jos siellä on jo aktiivinen koodi esim. vastapaineista, niin sitä täytyy lennosta nollailla, kunnes regeneroinnin saa pysymään päällä ilman koodin ilmaantumista.Originally posted by RRR77 View PostJoo diagnostiikkaa on kyllä, viimeksi termarirempan jälkeen yritin aktivoida regenerointia, mutta vaikutti siltä että testeri olisi tarvinut pitää kiinni jotta pakkopoltto olisi pysynyt päällä. Erillistä pyynnön aktivointia en löytänyt..en tosin sen kummemmin tutkinutkaan silloin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Oma kokemus on näistä M57TU2-koneista (joissa siis yhdysrakenteinen katalysaattori+dpf -pönttö heti turbon perässä), että jos on parinkymmenen kilometrin matka suuntaansa, niin sitten juuri ja juuri ehtii poltella tai ainakin polttaa tarpeeksi pitkällle, vaikkei välttämättä ihan ehdikään yhdellä reissulla polttaa loppuun. Jos jää ajot jatkuvasti lyhyemmäksi, niin jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin menee tuohon (idioottimaiseen) tilaan, jossa vastapaine estää polton käynnistymisen ja edellyttää ajamista koko ajan vikakoodeja nollaillen, kunnes on taas riittävän alhainen vastapaine.
Itse seurailen säännöllisesti Carlyllä vastapainetta tai (laskennallista) nokea ja/tai matkaa edellisestä onnistuneesta poltosta. Carlyllä onnistuu myös (manuaalisesti) tuo jatkuva nollaaminen.
Pätkäajoon ilman säännöllistä seuraamisen kykyä/halua miettisin jotain muuta koneistoa kuin näitä DPF:llä.
E
Comment
 
Comment