Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voimansiirtovika F15 40e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhavaar
    Newbiemmer
    • Jan 2022
    • 1
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by melperri View Post
    Itselläni F15 40e alkoi sattunnaisesti nykäistä välillä ajossa ja heittää voimansiirron vikailmoitusta tauluun. Syynä oli ilmeisesti juuri tuo johtosarja. Pojat selitti , että se on alunperin hieman liian lyhyt ja liittimeen tulee vetoa , mikä aiheuttaa hetkellistä katkosta sähkön kulkuun. Tilasivat ja asensivat korvaavan , vähän pidemmän ja paremmin kannakoidun johtosarjan. Sen jälkeen ei ainakaan toistaiseksi ole nykinyt. Meni jatkotakuun piikkiin , mutta tuskinpa tuo johtosarja olisi maltaita maksanut muutenkaan.
    Itsellä sama juttu (F15 40e, -18). Auto antoi satunnaisesti tuota samaa voimansiirron vikailmoitusta. Korjauksen selitteessä oli viittaus EME maadoituksen vikailmoitukseen, EME:n maadoitus ja valvontajohtimien uusinta. Lisäksi tehty EME:n johtosarjalle tiedotteen mukainen vedonpoisto.

    Comment

    • tla19900
      Newbiemmer
      • May 2010
      • 20
      • Helsinki

      #17
      Voimansiirtovika - yksi ratkaisu

      Myös minulla ollut samaa vikaa. Auto nypyttää hieman ajossa ja vääntöalueilla välillä nykii. Joulukuussa tuli myös voimansiirron merkkivalo näyttöö.
      Autojobbarikorjasi ja vaihtoi vanhat tulpat, jonka jälkeen nykiminen loppui tilapäisesti, mutta nypyttävä tunne jäi edelleen. Maaliskuussa auto alkoi taas satunnaisesti nykimään vääntöalueella, ei muuta kuin selvitykseen taas.

      Tänään löytyy ratkaisu 99%:sti. Autokeskus Airport analyi vian siihen, että auton jakovaihteisto on "paskana". Eli sen korjaaminen seuraavaksi.

      Onko muuten kokemuksia ko korjausken kustannuksista?

      Comment

      • Eemeli
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1605
        • pk-seutu

        #18
        Aikanaan F15 30d:hen vaihdoin jakovaihteiston. Ostin käytetyn ja kaveri vaihtoi. Uusien hinnat olivat ulkomuistista 3000 euron luokkaa, käytetty murto-osa.

        Nykiminen ei kokonaan poistunut, ei myöskään uudella etuperällä, uudella kardaanilla, maadoituspisteen korjaamisella (oli palanut), erilaisten antureiden korjaamisella...

        Maahantuoja näytti keskaria, samoin kuin ruotsalainen merkkiliike, josta auto oli uutena ostettu ja josta sen ostin. Ostettaessa 2,5 vanha ja 100tkm ajettu.

        EDIT: Vaihdat uudet öljyt jakovaihteistoon (pari kertaa nosturilla), ajat joitain satoja kilometrejä ja jos haisevat taas palaneelle on laatikko valmis.

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2284
          • Vantaa

          #19
          Käytettyä ei kannata ostaa. Tehdaskunnostettu(1000-2000€) tai marmorilta voi anella goodwillillä uutta. Suomessa noita myös kunnostetaan.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 536
            • Pohjois-Savo

            #20
            Kuinka herkkä F15:n jakolaatikko on eriparia kuluneille etu- ja takarenkaille? Kuulemma E84:n jakolaatikko on herkkä ja alkaa "nypyttää", jos toisen pään renkaat ovat kuluneemmat kuin toisen.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 926
              • Sotkamo--Oulu

              #21
              Itsellä ainakin E83 alkaa nykiä jo sillä, että yhdessä renkaassa on hitusen ilmanpaine laskenut. Syksyllä ihmettelin kun pintakaasulla nykästeli niin toisessa takarenkaassa oli 0,1-0,2bar vähemmän painetta. Paineiden tarkastuksella nykimiset loppui.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • Vilikki
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 6309
                • Raahe

                #22
                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                Itsellä ainakin E83 alkaa nykiä jo sillä, että yhdessä renkaassa on hitusen ilmanpaine laskenut. Syksyllä ihmettelin kun pintakaasulla nykästeli niin toisessa takarenkaassa oli 0,1-0,2bar vähemmän painetta. Paineiden tarkastuksella nykimiset loppui.
                Nyt oli kyllä semmosta sontaa että oli ihan pakko tulla lueskeleen.

                Korjausvinkki: Teetä typpitäyttö renkaisiisi niin ei nyi enään


                Tai sitte korjaa oikea vika.
                BMW e36 316i Turbo Compact

                Comment

                • Toppelius
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 124
                  • Keski-Suomi

                  #23
                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  Kuinka herkkä F15:n jakolaatikko on eriparia kuluneille etu- ja takarenkaille? Kuulemma E84:n jakolaatikko on herkkä ja alkaa "nypyttää", jos toisen pään renkaat ovat kuluneemmat kuin toisen.
                  Itse en kyllä ole tuota havainnut vaikka kolmessa x5 ssa oli talvella takana 275 leveät takanakit 315 sijaan. Noiden jo pitäisi aiheuttaa nypytystä koska halkaisija on hieman eri:think
                  BMW G05 e45 -22
                  BMW F11 525d xdrive
                  BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                  Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                  ex:
                  BMW e46 325 cabrio -00
                  BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                  BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                  BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                  BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                  BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                  BMW e91 320d /e90 318d
                  Volvo xc60 2,4D AWD
                  Fiat 500 1.4 Sport
                  Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                  Comment

                  • volvostabemariin
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2019
                    • 85
                    • Kanta-Häme

                    #24
                    Originally posted by Toppelius View Post
                    Itse en kyllä ole tuota havainnut vaikka kolmessa x5 ssa oli talvella takana 275 leveät takanakit 315 sijaan. Noiden jo pitäisi aiheuttaa nypytystä koska halkaisija on hieman eri:think
                    Tuohan on ihan tehdassetup noissa. Samaten nyt omassa G05:ssä

                    Comment

                    • Toppelius
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 124
                      • Keski-Suomi

                      #25
                      Originally posted by volvostabemariin View Post
                      Tuohan on ihan tehdassetup noissa. Samaten nyt omassa G05:ssä
                      Kyllä se taitaa vaatia leveämmälle takavanteelle tehtaanasetusten mukaan 315/35 eikä 275/40 r20:think norm leveillei vanteille se on samat takana ja edessä
                      BMW G05 e45 -22
                      BMW F11 525d xdrive
                      BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                      Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                      ex:
                      BMW e46 325 cabrio -00
                      BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                      BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                      BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                      BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                      BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                      BMW e91 320d /e90 318d
                      Volvo xc60 2,4D AWD
                      Fiat 500 1.4 Sport
                      Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                      Comment

                      • Kompura
                        Newbiemmer
                        • Apr 2022
                        • 1
                        • Oulu

                        #26
                        Terve. Jatkan tähän samaan viestiketjuun oman ongelman kanssa ja kyseessä vaihdelaatikko.

                        Autona x5 f15 40e

                        Eli pariviikkoa sitten alkoi auton alta kuulumaan sirinä ja oli muutenkin menossa hammastangon vaihtoon (kilsoja 128tkm) nii samalla sanoin huoltoon että kuuntelee mistä se kuuluu. Ääni paikallistettiin kaksoismassa pyörään eli se vaihtoon. Aika saatiin viikon päähän. Kun laatikko oli lähdössä irti nii mukana tuli pieni alumiini pallo ja alumiini hilua. Lopputuloksena kaksoimassa oli niin rikki jo että että oli tehnyt jäljet myös vaihdelaatikkoon ja sirinä tulikin sieltä. Jotenkin tämä tuntui uskottamalta kun auto toimi moitteetta ja ääni oli pienehkö.. mutta osaisiko kukaan sanoa saako näihin hybridi laatikoihin mistää varaosia? Tarttisi sen etulevyn jossa stefa mikä kiinni isolla o renkaalla ja sen takana jokin sähköön liittyvä osa jossa 5 jousta ympärillä. Sirinä ilmeisesti kuului näistä jousista?!?

                        Eli olisiko kellään antaa vinkkiä mistä voisi kysyä varaosia näihin hybridi laatikoihin? Taikka onko kellään ollut laatikkoa irrallaan ja pyörittänyt akselia että onko tämä pieni sirinä normia kun laatikko ei ole paikallansa.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by tla19900 View Post
                          Myös minulla ollut samaa vikaa. Auto nypyttää hieman ajossa ja vääntöalueilla välillä nykii. Joulukuussa tuli myös voimansiirron merkkivalo näyttöö.
                          Autojobbarikorjasi ja vaihtoi vanhat tulpat, jonka jälkeen nykiminen loppui tilapäisesti, mutta nypyttävä tunne jäi edelleen. Maaliskuussa auto alkoi taas satunnaisesti nykimään vääntöalueella, ei muuta kuin selvitykseen taas.

                          Tänään löytyy ratkaisu 99%:sti. Autokeskus Airport analyi vian siihen, että auton jakovaihteisto on "paskana". Eli sen korjaaminen seuraavaksi.

                          Onko muuten kokemuksia ko korjausken kustannuksista?
                          Meillä onnistuu tuo sopurahaan, melkeen viikoittain tulee pks seudulta tuohon hommaan autoja. Soittele
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎