Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 e83 3.0sd obd vika

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riksarna
    Newbiemmer
    • May 2015
    • 22
    • Suomi

X3 e83 3.0sd obd vika

Tietokoneella ei pääse pakko ohjaamaan mitään auton toimintoja. Myöskään livedataa ei saa näkyviin. Sulakkeet katsottu ja yhteen sulakkeeseen ei tullut lainkaan jännitettä. Ei virrat päällä eikä auton ollessa käynissä. Auto toimii muuten normaalisti mutta ei anna tietoa ulos.

Sulake f22 Engine Control Module (ecm) diesel

Mistä tähän sulakkeelle pitäisi tulla jännite? Tuleeko joltain releeltä vai ohjainlaitteelta vai suoraan jostain muualta?
    Lukulaitteena käytetty ista, inpa ja delphiä.
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1324
    • Tornio

OBD pistoke??

Originally posted by Riksarna View Post
    Tietokoneella ei pääse pakko ohjaamaan mitään auton toimintoja. Myöskään livedataa ei saa näkyviin. Sulakkeet katsottu ja yhteen sulakkeeseen ei tullut lainkaan jännitettä. Ei virrat päällä eikä auton ollessa käynissä. Auto toimii muuten normaalisti mutta ei anna tietoa ulos.

Sulake f22 Engine Control Module (ecm) diesel

Mistä tähän sulakkeelle pitäisi tulla jännite? Tuleeko joltain releeltä vai ohjainlaitteelta vai suoraan jostain muualta?
    Lukulaitteena käytetty ista, inpa ja delphiä.
    Hmmm?? JOS Ista, inpa ja OBD piuha varmasti kunnossa ja toimivat, niin
    olisikohan siinä X3 OBD pistokkeen juuressa johtosarjassa oleva terminointi vastus poikki??

avautuneeko tämä linkki kytkentäkaaviosta??
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

Comment

• Riksarna
      Newbiemmer
      • May 2015
      • 22
      • Suomi

Terminointi vastus

Originally posted by e46touring View Post
      Hmmm?? JOS Ista, inpa ja OBD piuha varmasti kunnossa ja toimivat, niin
      olisikohan siinä X3 OBD pistokkeen juuressa johtosarjassa oleva terminointi vastus poikki??

avautuneeko tämä linkki kytkentäkaaviosta??
      https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...nction/wrz1ucq
      Onko näitä terminointi vastuksia useampikin? Obd pistokkeen kannessa on yksi ja se ei luonollisesti ole kytkettynä kun obd lukulaitteita käytetään.

Obd mittaukset tehtiin tehtyä useaa eri obd lukijan johtoja käyttäen joten ei varmasti ole johdoissa kiinni kun toimivat muuten toisissa autoissakin.
      Attached Files

Comment

• Munanjatke
        BTCF Member
        • May 2014
        • 170
        • Keski-Suomi

Tyhmä kysymys, mutta eihän ollut bluetooth palikka millä kokeilitte, meinaan kyseinen auto on sellainen sekasikiö ettei siinä toimi bluetooth Carly tai elmit.
        BMW X3 3.0SD 2007

Comment

• Riksarna
          Newbiemmer
          • May 2015
          • 22
          • Suomi

Originally posted by Munanjatke View Post
          Tyhmä kysymys, mutta eihän ollut bluetooth palikka millä kokeilitte, meinaan kyseinen auto on sellainen sekasikiö ettei siinä toimi bluetooth Carly tai elmit.
          Kokeiltu bluetooth ja langallisella, molemmilla sama lopputulos.

Comment

• TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

Minulla on X3:ssa samat viat. Vikakoodit pääsee lukemaan mutta livedataa ei näe. Olen päätellyt syyksi väärän scriptin eculla tai jotain. Listasta puuttuu oma ecu ja vaikka olen sen sinne lisännyt, en ole vielä saanut toimimaan.

CAN-väylä varmaan toimii ja pääset lukemaan muitakin purkkeja kuin K-väylän kautta? Riippuu tietysti minkä ikäinen autosi on.

Comment

• Riksarna
              Newbiemmer
              • May 2015
              • 22
              • Suomi

Originally posted by TheLoial View Post
              Minulla on X3:ssa samat viat. Vikakoodit pääsee lukemaan mutta livedataa ei näe. Olen päätellyt syyksi väärän scriptin eculla tai jotain. Listasta puuttuu oma ecu ja vaikka olen sen sinne lisännyt, en ole vielä saanut toimimaan.

CAN-väylä varmaan toimii ja pääset lukemaan muitakin purkkeja kuin K-väylän kautta? Riippuu tietysti minkä ikäinen autosi on.

Itse käytän creator C110 lukijaa jolla pääsee lukemaan vikakoodit ja saa myös livedatan näkyviin mutta kyseisellä lukijalla ei mieletäni ole koskaan pystynyt pakko ohjaamaan toimintoja.

Eli hieman eri viat varmaan autoissa.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎