Ennen kun alan enempää tutkia, kyselen, mistä aloittaa.
Eli otsikon auto (3l, n 230 tkm)) tutisee nopeuksissa n 95 - 110, vähän vaihtelee, joskus myös n 120 nopeuksissa. Saksassa huomasin uuden tutinan n 165, mutta sillä nyt ei ole niin merkitystä.
- tutina ei riipu moottorin kierroksista
- tutisee hieman enemmän, kun veto päällä
- jarrutus tai kiihdytys ei vaikuta
- epäilin aluksi renkaita, mutta tasapainotus ei muuttanut tilannetta
- kardaanin etukumi näyttää täysin ehjältä, keskilaakeri tukevalta
- takavetarit liukuu kevyesti
- takana ei ole selvästi löysää missään
- jakolaatikkoon vaihdettu n 30tkm sitten öljyt
Tutina on selvästi viime päivinä voimistunut, nyt sille on tehtävä jotain
Jossakin foorumilla oli ohje miten Tool32:lla saa xdriven hetkellisesti disabloitua, en ole ohjetta enää löytänyt --> pitää irrottaa jakilaatikon piuha, vai riittääkö sulake? VTG vikamahdollisuus nyt ainakin pitää tutkia
Miten viallinen momentinmuunnin oireilee?
Eli otsikon auto (3l, n 230 tkm)) tutisee nopeuksissa n 95 - 110, vähän vaihtelee, joskus myös n 120 nopeuksissa. Saksassa huomasin uuden tutinan n 165, mutta sillä nyt ei ole niin merkitystä.
- tutina ei riipu moottorin kierroksista
- tutisee hieman enemmän, kun veto päällä
- jarrutus tai kiihdytys ei vaikuta
- epäilin aluksi renkaita, mutta tasapainotus ei muuttanut tilannetta
- kardaanin etukumi näyttää täysin ehjältä, keskilaakeri tukevalta
- takavetarit liukuu kevyesti
- takana ei ole selvästi löysää missään
- jakolaatikkoon vaihdettu n 30tkm sitten öljyt
Tutina on selvästi viime päivinä voimistunut, nyt sille on tehtävä jotain
Jossakin foorumilla oli ohje miten Tool32:lla saa xdriven hetkellisesti disabloitua, en ole ohjetta enää löytänyt --> pitää irrottaa jakilaatikon piuha, vai riittääkö sulake? VTG vikamahdollisuus nyt ainakin pitää tutkia
Miten viallinen momentinmuunnin oireilee?
Comment