Onko jo toista rengas settiä testattu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X25 tutisee
Collapse
X
-
Originally posted by VilleP View PostOnko jo toista rengas settiä testattu?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
En ole jaksanut kaivella vielä toista settiä, huomio:
Kun nopeutta on tuo reilu sata ja napauttaa kepin N:lle, tutina loppuu saman tein ja täysin:thinkBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by melperri View PostPakkohan tutinan sitten on tulla jostain kohtaa voimansiirrosta.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostVaikuttiko vaihde mitenkään?
Tuo on pakko olla joko kardaani (joka on siis jo vaihdettu) tai sitten jakolaatikko.
Kardaanihan oli käytetty, voihan olla, että se ei ole tasapainossa, vaikka tutina pieneni, kun vaihdoin tuon tilalle (edellisessä oli löysää).
Jakolaatikoissa (ATC 450) ei kuulemma ole ollut vikoja, ei ainakaan tällaisia.
Ja, edelleen: eetukardaani irti ja ei mitään muutosta.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostOnko taka kardaani takapäästä kumilimppu + 3 haara boorilaippa mallinen?
Tutina ei siis tule heti vaan pienen hetken päästä = joku lämpenee ja sitten tutistaan.
Saksasta saisi peruskorjatun atc 450:n tonnilla. Ilmoituksen mukaan kaikki sisuskalut uusittu. Oma epäillys siis jakolaatikon takakardaanin laakereista.
On tämä nyt vaikeaaBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Onpa kyllä varsin erikoinen vika.
Yks mitä voisit kokeilumielessä tehdä niin laita kardaanin keskikiinnityksen alle vaikka 10mm prikkoja ja pitemmät pultit, ja käy ajamassa.
Jos kardaanissa on linjaus pielessä, se voi tutista ihmeellisellä tavalla. Tuolla kikalla jos saa aikaan jonkun muutoksen, asiaa voisi epäillä enemmänkin.
Kiihdytystutinat on omalla kohdalla ollu oikeestaan aina vetarin sisäniveliä (tripoidinivel) joskus olleet niinkin pahoja että ainoastaan tilanteessa missä ei ole vetoa eikä moottorijarrua päällä, on ollut tutisematta.
Mulla oli kerran e91 n47 automaatti, joka tutisi niin paljon täyskaasukiihdytyksessä että koko auto heilui.
Siihen tuli vaihdettua koneesta taaksepäin kaikki liikkuvat osat laatikkoa myöten. Ei vaikutusta
Vaihdoin suuttimet, ei auttanut.
Jäljelle jäi enää kone, ja sitä en alkanut avaamaan. Epäilykseni oli, että jako pielessä jonka takia syntyy tutina, joka alkaa kertaantumaan rakenteita pitkin kasvaen koko ajan.
Kyseinen tapaus oli kyllä aivan uskomaton.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostSiinä on vakionopeusnivel, yhdellä mutterilla kiinni.
Tutina ei siis tule heti vaan pienen hetken päästä = joku lämpenee ja sitten tutistaan.
Saksasta saisi peruskorjatun atc 450:n tonnilla. Ilmoituksen mukaan kaikki sisuskalut uusittu. Oma epäillys siis jakolaatikon takakardaanin laakereista.
On tämä nyt vaikeaa-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTarkasta vielä taka kartaanin laippalähdön boorit jakoaskin ulostulosta. Jos yhtään ruskehtavaa pintaruostetta alueella niin merkki alkavasta boorien kuluneisuudesta ja välyksestä siinä saumassa.
Entäs, jos tuo vaatii, että pitää ensin lämmetä ajossa = paikallaan tiukka:thinkBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Tuota velipojan tärinää kun Laakkosella selvittelivät, niin laittoivat tärinäantureita pitkin auton pohjaa/voimansiirtoa ja ajelivat nosturilla. Kardaanin värinä selvisi lopulta laittamalla lisäpainoja kylkeen kiinni, niin värinän taajuus muuttui tms.
Että jos ei muu auta niin tuommoinen syvällisempi diaknoosi onnistui ainakin Lahden Laakkosella. Ei toki halpaa hommaa.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostTuota velipojan tärinää kun Laakkosella selvittelivät, niin laittoivat tärinäantureita pitkin auton pohjaa/voimansiirtoa ja ajelivat nosturilla. Kardaanin värinä selvisi lopulta laittamalla lisäpainoja kylkeen kiinni, niin värinän taajuus muuttui tms.
Että jos ei muu auta niin tuommoinen syvällisempi diaknoosi onnistui ainakin Lahden Laakkosella. Ei toki halpaa hommaa.
Jos käännän autoa jyrkästi hiljaisella nopeudela soralla, voimansiirto nykii selvästi. Asvaltilla ei huomaa mitään.
Suoraan kiihdytettäessä ei nyi yhtään.
Tuo kuitenkin viittaisi alkavaan kulumaan jakolaatikossa, siksi mietin, jos sen vaihtaisi kuitenkin. Samalla sulkisi tuon jakolaatikon pääkardaanin laakeriepäillyn pois.
Googlella muissa laatikoissa on se ulostulostumppi löystynyt pooreiltaan, mutta ne oli löysiä jo paikallaan. Minulla se on todella tiukka, siis, kun yritti heiluttaa. Voiko tuollainen lämmetessään löystyä, voi kaiLast edited by jaki; 18-10-2021, 10:19.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment